Det är inte sant :'(
Han skulle inte finnas kvar länge hos mig… Att omplacera är ingen bra idé eftersom det bara gör saken värre.

Mvh Stephanie 

Han kanske inte varit så förut utan blivit väldigt osäker/rädd pga flytten?
En stabil råtta brukar dock klara av att byta flock och miljö utan att bitas.
Mm… men antagligen så gör inte han det.. :(
Att säga i en annons att råttan hugger är aggressiv så blir råttan ej såld men det är att ljuga för köparna.
Att placera om han förvärrar bara. Du kan testa kastrera se om det blir bättre. Kan han ha misstagit dig o trott du var en av de andra rådisarna han huggt? gör han likadant mot dig då han sitter själv i buren?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Alltså jag vågar inte testa.. Jag provade med en handske och den högg han oxå i.. Men ungfär hur mycket kostar en kastrering?
#5 Du kan fråga de veterinärer du har där du bor.
Mm.. okej.. Tack för svaren allihop.. och jag måste bara berätta att jag började ju faktiskt gråta.. för det här är den tredje råttan jag haft som är aggressiv.. :/ Men iallafall då kom min Hamilton och buffade på mig och la sig i min famn.. :) Hihi han är värkligen den underbaraste på jorden! <3<3
Jag beklagar att han är aggressiv… Hur gammal är han? Om han är ung, dvs. runt 4-8 månader så kan kastrering funka men är han äldre så är det inte fullt lika säkert att den kan funka…
Den jag kastrerade är ju supergo mot alla människor. Om han skulle hugga mig eller någon annan så grinar jag hela vägen till vet…
Kan du hantera honom? Alls?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Han är bara 5 månader… Och alltså han tar ju maten ur min hand iallafall… men han vill inte att man tar i honom.
#9 Vad gör han om du bara ändå plockar upp han fast han ej vill?
Alltså, jeg vet inte… han är ju ung och det är både i fördel och nackdel för honom… Fördel för att om han kastreras kanske han kan sättas tillbaka till andra hanar om några månader. Nackdel… han tuggar på dig och tycker inte om att bli hanterad… En kastrering skulle vara otroligt stressande för honom..
Min Dobby som aldrig har gjort mig något var verkligen sur på mig efter kastreringen… Han ville inte ha med mig att göra på ett par dagar… Och hans kastrering gick ändå väldigt lugnt till..
Men han har aldrig tuggat på mig. Någonsin.
Att Runke inte är hanterbar nu… Hur kommer han då att vara om han har ont och är nyopererad?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Men jag ska vänta och se nu :) Det kanske blev lite för mycket för honom just då.. Så jag ska vänta och se om han lugnar ner sig. Men tack för alla svar! Puss och kram <33

låt han lugna sig å bara va……pyssla som vanligt me de andra så att han ser de…..förhoppningsvis blir han då så pass nyfiken att han kommer att söka kontakt me dej själv….haft agressiv råtta själv å detta fungerade på henne…..ja peta inte på henne föören hon i princip bad om att ja skulle gosa me henne…..då kom hon plötsligt fram å hoppa upp på min axel å allt e bra sen dess…..men de tar tid….så du måste ha tålamod….