Finns det några råttköpare här?
Hade en tråd förut, vilka vill köpa råttor eller liknande (hittar den inte), men den är rätt oaktuell nu, så jag startar en ny.
Berätta vad du vill köpa för råtta!
Kanske kontaktar då någon dig, som har en råtta som passar!
Jag har börjat fundera på att ta råttor som har lite svårare att "hitta ägare" men som fortfarande går med andra råttor… Detta är för att jag känner att det är dessa som behöver mig mer :D
Så har du nån kille som behöver ett hem! hihi hör av dig :D
*har världens snällaste killar här hemma som accepterar ALLA*
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Jag är intresserad av att köpa en snäll och go slät hona från långlivad och frisk stam utan blue eller russian blue i släkten, men gärna med beige/fawn och/eller graphite i släkten.

Egentligen vill jag verkligen inte "beställa" råtta… men en cinnamon pojke vill jag absolut ha nångång. Den ska ha friska och trevliga föräldrar såklart.
Vill ha Silver fawn, Fawn tecknad eller otecknade. Men även siames, blå är av intresse.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

gillar råtter med mycke personlighet.

Cinnamon och/eller bläs/pannfläck står väl högst upp på önskelistan av nostalgiska skäl. Fast allra helst skulle jag såklart vilja ha Softspots temperament tillbaka. :(
Bra temperament, friska/stabila linjer med mera ser jag som en självklarhet.
En snygg och go hane med bra stamtavla, släthårig. Bra vikter i släkten. Siames, mink eller en helfärgad i snygg färg.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

jag vill ha en pew hane <3 eller kanske en pearl… eller något annat ljust :D

Så småningom vill jag köpa en råtta… gärna dumbo… med snälla och friska föräldrar… Helst med lång stamtavla!
Mia//
Jag vill köpa en eller två unga honor. Päls och öron spelar ingen roll..
Soft temperament!
/Karoline.

Mink/cinnamon/pearl honor gärna med bläs eller pannfläck att ev kunna använda till avel, och med ett underbat temperament!!

En champange hooded tjej med underbart temperament :P
En hane efter friska föräldrar med bra temperament, så mycket känt av släkten som möjligt. Inga speciella önskemål gällande färg eller teckning, dock ej roan. Slät eller rex, helst toppörad men dumbo går bra det med, beror helt på råttan.
En hona kan vara av intresse det med, isf samma som ovan.

Jag skulle gärna vilja ha en blå hona, från en känd linje med fint temperament.
Jag vill ha en choklad eller svart rexad dumbohona. Helst otecknad eller ambk/eubk.

En choklad eller blåing från friska kända släkter.. Hane eller hona är inte så viktigt vid rätt råtta :)

Ja jag e så sugen på råttor igen, men vet inte vad jag vill ha, hanar eller honor, färg, hårlag, ålder…fast jag vet att dom ska vara stora, goa och trevliga.
Min "önskeråtta" är en siames rex hane med anlag att bli stor, frisk och långlivad. En goseråtta som är snäll intill mesighet
mot både folk och fä, och älskar att ligga i knät och knastra.

Jag vill ha en underbart fin russian blue rexad dumbo hona om ett halvår med ett fantastiskt temperament.
Jag letar efter två dumbotjejer från bra linjer(=friska och med bra temperament). Vill helst att de ska vara unga när jag köper dem.
Ska bara fixa en bur först..

Jag vill ha fler råttor, men har tyvärr inte plats =( Ska kolla me pappa om vi kan fixa rummet som är vägg i vägg med mitt rum, det står bara o skräpar typ så jag tänkte om jag ska fixa det till råttrum =) Om det blir gjort kan jag ha massa råttor =)
Jag hade en helt underbart vacker råtta för bara någon månade sedan (men hon gick bort i samband med förlossning).
Hur som helst så var hon en rexad mink, så jag skulle kunna gå genom eld och vatten för att få hem en till mink, dock är rex inget måste men ett stort plus. :]

Jag ska nu testa att låta mina tjejer träffa två honor som de ska få bo med ett tag. Om detta går utan problem så överväger jag att utöka min flock trots att jag har ganska stora problem med barbering.
Söker mjuka, goa och glada råttor som är friska och snälla mot burkamrater. Stresståliga.
Har ingen särskild färg/teckning i åtanke men söker i första hand släta, toppörade råttor. Rex ska helst ha mindre krulliga morrhår. De ska helst ha känd bakgrund. Ålder av mindre betydelse.
Jag kan vänta länge. :)
Älskar mina stora små vänner..
Jag skulle vilja ha 2 honor, med bra temperament, känd bakrund. Helst en mink eller choklad, dumbo. Fast just nu spelar färgen, teckningen, pälsen eller öronen inte särskilt stor roll ;)

Jag har precis fått hem två underbara mjukingar..
Men någon gång framöver så skulle jag vilja antingen ha en hona som är:
1. Dumbo; mink, blue eller black; Tekningen har ingen betydelse.
2. Rex (ev. rexbärare); Black, Choklad; eubk(?) siames eller hooded va.
Självklart vill jag ha från ett välkänt släkte med gooa och inte allt för stora föräldrar ^^

#25 en råtta är aldrig rexbärare. Är dom inte rexade så bär dom inte på rex.

hmmm en frisk gosråtta gärna i cinnamon eller nån liknande färg.. teckning spelar ingen roll..helst inte rexad.. o så ska de vara en hane till mina andra pojkar=)
Qui dormit, non peccat

Rexad, gärna dumbo blåvariant & väldigt gärna varigated el. annan vittecknad =)
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Om någon här bor i Finland, helst i Åboland, södra skärgården eller Österbotten, och har en råtta eller råttor till salu är jag nog intresserad :) Hane eller hona spelar ingen roll. Helst en rex, dumbo är också ett stort + plus. :) Helst siames, champagne, fawn, silver fawn, vit, svart eller blue (ev. russian blue). :) Tecknad eller otecknad har ingen betydelse. Bläs är dock väldigt fint enligt mig. :) Och hooded ^^.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

Dumbo och dumbobärare, blue och russian blue, agouti eller chocolate, otecknade eller irish kan gå bra. Gärna stora individer, som är friska och har en frisk och långlivad stam bakom sig. Hanar eller honor är av intresse. Reggade i SRS helst och linjer från importer kan också finnas av intresse så som finland och danmark.
min framtids önskan är ju en striped/husky roan med suuuuperbra temperament, gärna rex men inget krav, vilken sorts öron kvittar, bra & frisk stam, åtminstonde kända föräldrar (& mor el far föräldrar alltså inte djur "direkt från zoo") & lite koll på syskonen till dessa.. (kan vara svårt att hitta en sån roan visserligen, men önskar inte köpa ngn just nu iheller)
hona eller hane..hmmm… det beror på vad jag förälskar mig i.. men gärna en hane så att man kanske kan börja lite smått med avel på detta svåra projekt om han duger när han är över 1,5 år..

En black med rost i.. Dumbo.. <3<3 Eller en dumbo blue! Eller en chocolate.. :D Med MKT BRA temerament! Och dom får inte vara spinkiga ;) Utan feeta å luuurviga.. :D
Tja, detta kommer låta sjukt.. jag vill ha en råtta med kronisk mycoplasma tack. Min lilla har det, vetten påstår det i alla fall. behandlar och det kommer tillbaka, symptomen går bort en period bara. men hon mår bra, nyser lite bara och är i övrigt pigg och glad. då hon trots sitt tillstånd kan leva i flera år och de "tanterna" jag har är på väg att tackla av (man ser tyvärr tecken på det.. inte i morgon, men troligen innom ett halvår. de är ändå.. 2 år nästan) så söker jag en ny kompis till min lilla. Vill ju inte smitta en frisk råtta, så tar helst en som redan har sjukdomen.. tja, är inte galen, bara lite.. *ler*

Jag vill ha en hane med bra temperament och hälsa.
Sålänge han har bra temperament och är snäll så får personligheten vara lite hur den vill tex leksen, latmask, hyper, kelis, matvrak etc.
utseende mässigt: i någon ljus färg. svarta ögon (möjligtvis väldigt mörk rubin)

Jag skulle vilja ha en eller två honor till slutet av sommaren. Nyfikna, keliga och från känd stam utan ohälsa eller temperamentsstörningar. Gärna någon form av blue eller silver samt kanske choklad eller mörk hooded.

Jag vill ha en eller två till honor i september ungefär. Mysiga, sociala tjejer med bra stam, färg spelar ingen roll men gärna nån agoutivariant…
Oj vad jag är ute långt i förväg 

Jag vill ha en näst intill renavlad s/bl hane eller hona eller en s/ba utan tecknat i linjerna vore underbart för att inte tala om en self black.
Självklart ska dom komma från långlivade och stabila linjer.
Det enda jag inte vill ha i linjerna är dumbo/dumbobärar, inte heller roan eller råttor som härstämmar från Polen & Tjeckien
Någon gång i framtiden vill jag ha en toppörad siameshona
Dom är så himla fina :D Så ska den vara trevlig, vara frisk och ha ett bra tremperament såklart!
Jag skulle vilja ha en Siames hona och en Blue hona, dumbo är ingen nackdel:P Självklart ska dom komma från friska linjer, ha bra temprament och vara mysiga och sociala.
Titta här!!!! LÄÄÄÄS.. .
Jag letar efter en dumbo hane som är under 10 månader! (helst) För jag har en dumbo hane som heter liinus och han bodde ihop med tre andra rått killar men problemet var att dom andra tre var bröder och mobbade linnus bet honom rev honom med mera + att en katt har bitit av en bit från liinus svans! Så han är en väldigt försiktig råtta nu men jag har funderat och bestämt att skaffa en råtta till så snälllllla snälla mejla mig eller ring! 0144-33152 eller sofie.lingefors@hotmail.com
jag vill ha snygga dumbo tjejer och en grabb. Hellst siames, blått, mink.
Men en riktigt snygg helsvart vore inte helt fel. Bra vikter, temprament och leva länge.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Jag vill ha en hona som är trevlig, helst slät och med "vanliga" öron. Det viktigaste är temperamentet, en mysig, gossig tjej
. Färg är inte så viktigt men familjen har önskemål om att det inte ska var en rödögd. Men det skulle vara great om det vore i mina trakter, alltså dalarna, möjligtsvis värmland eller örebro. Så PMa mig!
Please!
Jag letar efter en dumbo hane som är under 10 månader! (helst) För jag har en dumbo hane som heter liinus och han bodde ihop med tre andra rått killar men problemet var att dom andra tre var bröder och mobbade linnus bet honom rev honom med mera + att en katt har bitit av en bit från liinus svans! Så han är en väldigt försiktig råtta nu men jag har funderat och bestämt att skaffa en råtta till. Jag skulle vilja ha en till dumbo hane färgen spelar ingen roll!

Jag skulle så gärna vilja köpa råttor, de är så fina. Men gissa vad? Jag får inte får familjen, suck.
söker just nu efter en dumbo hane, maila mig om ni vet någon som har en i närheten av goltand, alltås typ runt oskarhamn eller nynäshamn, kan även i skövde området eller uppsala oxå

Möjligt att jag har och att det finns transport till Falköping (Ligger inte så långt från Skövde va?)
# ca 3 mil mellan skövde o falköping, tar väl ca 30 min me bil =)
#47-49 Jag ska till gotland om två veckor ^^ om det är intressant på nåt sett vet jag ej :P
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

letar efter en siameshane, gärna runt tio månader.
bra temperament och flocksocial samt inga sjukdomar i släkten.

Jag vill ha en till hona. Ingen roan, helst cinnamon, augoti, himalaya eller siames, men öppen för det mesta. Viktigare är ett lugnt och trevligt temperament och friska släktingar.
Jag ska köpa en från Malin!! En blå!! (jätteglad!!)

Jag letar efter en dumbotjej som kan trivas med mina 2 systrar (ca 1 år gamla). Färg har inte så stor betydelse.