Två underbara killar söker hem!
Jag har nu tillslut bestämt mig för att minska på antalet råttor och har då två hanar som söker hem. Det är två fyramånadershanar som kommer från en uppfödare i finland. Jag köpte dom för att förhoppningsvis kunna avända dom i husky-avel när de uppnått en ålder på 1,5-2 år.
Det är en agouti och en agouti husky roan. Agoutin rosslar tyvärr, men jag har inte hört något från huskyn. Om huskyn fortfarande är frisk och fräsch när han blir gammal så kommer jag förmodligen vilja låna honom för en parning.
De är båda två stora för sin ålder - 500 respektive 600g. Underbart temperament och båda har sånt häng att de nästan glider ur näven. De har haft skabb en gång och blivit behandlade för det.
Jag ser helst att de får flytta någonstans inom Stockholmsområdet så att jag kan ha koll på dom lite bättre, men det är inget krav… Jag är väldigt noga med det nya hemmet och det är ABSOLUT INTE något "först till kvarn". Du ska kunna berätta om din erfarenhet om råttor, hur de kommer bo osv osv.
Helst av allt vill jag inte omplacera dom alls, men jag har bestämt mig för att bara ha honor kvar och att då ha kvar två hanar gör ändå att jag har kvar samma problem… De är mina älsklingar och jag tvivlar inte på att det finns någon där ute som kommer kunna älska dom lika mycket som jag gör! En viktig sak är att jag inte vill släppa dom vind för våg, den nya ägaren (nästan så att jag vill säga fodervärd…) ska låta mig ha en liten bit kvar - jag vill ha ett ord med i det hela i viktiga beslut om råttorna. Ni förstår nog tanken…
Undrar du varför jag tänker omplacera råttorna, så får du gärna PM:a så kan jag dra det i korta drag…Det är ett otroligt jobbigt men genomtänkt beslut jag har tagit…

Mvh Stephanie 

Daydreams påminde mig om några saker ^^ De är registrerade i både finska råttföreningen och i SRS. Mamman heter Mass Hysteria och pappan heter Albiorix.

Mvh Stephanie 

Ooooch en till sak… För att nå mig kan man skriva PM här, på r8forumet, maila: stephanie_persson@yahoo.com eller ringa: 073-8180596

Mvh Stephanie 

*puttar upp på TS begäran*