Dumbouppfödare i Sverige
Ett försök att skapa en lista över folk som föder upp dumboörade råttor i Sverige! Uppfödarprefix eller tilltalsnamn samt ort, gärna hemsida om det finns.
Obs! Inget babbel i tråden, endast uppfödare!
Jag får dumbos i mina kullar ibland, men det är sällan medvetet och med syfte att få dumbos.
Arinella´s (SRS reg.) - Stockholm
Ale´s (SRS reg) - Stockholm, hemsida

Jag föder upp med just inriktning på dumbos. Tempramentet är oerhört viktigt i min uppfödning. Hälsa också självklart.
Oregistrerad uppfödning men jag registrerar mina kullar i SRS.
Linda heter jag och finns i nordvästra skåne i Klippan.
Finns tillgång till en hemsida om mig, mina råttor och min konst länkat på min sida här på forumet. (Inte nyligen uppdaterad eller klar men det kommer)

Jag riktar min uppfödning mot dumbo och rex. Men temperament och hälsa går före så det blir mest dumbobärare än så länge.
Jag kallar min uppfödnings Daydream's råttuppfödning men är ej med i SRS och registrerar inte mina råttor. Räknar med ca 2 kullar per år.
Hemsida är under konstruktion.
Jag finns i Malmö.
Zickan, Stockholm
Jag tar nån kull ibland om jag får tag i djur som enligt mig är värda att avla på. Inriktningen är otecknade dumbo rex. Ungarna reggas i SRS..
Jag finns i utanför Vimmerby.
tack grodan ;-)..
zickan sthlm. älskar dumbo så jag håller mig mest till det.
försöker hålla mig till tempramentet. hellst gärna få avkommor som är större än 350g.
dock finns jag nog inte kvar i sthlm nästa år om allt går som det ska i morgon. lantisar hör nog inte hemma i sthlms stressen :-/
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
- Redigerat 2026-02-18 22:44 av zickan
Är inte uppfödare, men har en dumbo från "Tezzlans" som får dumbobebbar ibland.
≧◔◡◔≦

Jag föder upp Dumbo och även DumboRexar.
I blandade färger bla Mink,Blue,Agouti,Beige m.m
Föder upp råttbebbar efter endast friska och supertrevliga råttlinjer.Ställer stora krav på avelsdjuren.
Bor utanför Göteborg.
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
#8.. västmanland
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
- Redigerat 2026-02-18 22:44 av zickan
Kun for svenskere?
Inom en snar framtid kommer det födas dumbos o rex hos oss! Möjligtvis i färger som silver blue, silver black o silver fawn. Vår inriktning är att få fram så trevliga och trygga djur som möjligt, med bra psyke o kropp. Vi är petiga i valet av våra avelsdjur, så antalet kullar kan variera! Vi är inte reggade i SRS men vi ber gärna våra köpare att göra det! Då får de med en stamtavla som vi fyllt i all info vi har. Vi planerar att nu regga våra avelsdjur oxå!
Vi bor 1 mil utanför Göteborg
Vi kallar vår uppfödning för Silverråttan´s