uppfödare i östergötland?
är bara lite nyfiken på hur många råttuppfödare det egentligen finns i östergötland.. Någon som finns här inne kanske?
Jag vet bara en .. :P Vet dock inte om hon är medlem här ..

Inte för att vara elak men jag tycker Trollsvansen verkar ganska oseriös…
Jag vet ingenting om henne eller uppfödningen, har inte köpt av henne.. varför verkar hon oseriös ?

Ja varför?

Hon säljer sina råttungar för grymt underpris, hon avlar på en nakenråtta, det står inte hur gamla avelsråttorna är, hur mycket dom väger och varför hon tar just den kullen. Sen står det inte heller om hon registrerar sina råttor i SRS, och sen verkar hon ha kullar hela tiden…

Jag har köpt mina två sötnosar av Jenny på trollsvansen och jag tycker då INTE att hon är oseriös…
jag är visserligen inte expert på området men jag tycker hon är jättebra och kommer fortsätta köpa mina råttor därifrån.
Vi hade även en lång mailkontakt innan köpet och hon verkade väldigt mån om att råttorna kom till ett bra hem.
Tycker det skulle vara tråkigt om hon fick dåligt rykte på grund av människor som inte ens träffat henne.
Bara en fråga, är man dålig och oseriös bara för att man inte reggat sina råttor?
kram på er

#6: Nej, man behöver ju absolut inte vara oseriös för att man inte reggar sina råttor, men det är ju ett plus om dom reggas…
Jag känner ju inte henne, men jag fick bara det intrycket av hennes hemsida…
#5, hon kanske väljer att ge ut mer information till dom som verkligen är intresserade av ett råttköp ? Via telefon osv, jag tror säkerligen hon har koll på hur gamla avelsdjuren är, o va de väger.
Jag vill helst inte ha en diskussion om någon som inte är här och kan säga sin sak i det hela.
Inte för att fortsätta denna tråden men jag tänkte berätta om min Jack the ripper som kommer därifrån.
Hade mailkontakt ganska länge innan vi kunde ta oss dit o köpa, hon höll honom tills han var sju veckor och när jag kom dit stannade vi säkert i två timmar för att kunna hälsa på mamman o pappan till jack så att vi fick ett hum om deras temprament.
Mamman var 6 månader och hennes första kull, 7 stycken alla överlevde. Vi fick stamtavla och där står farfar på pappans sidan och ända till mormorsmor o far på mammans sida.
Hon berättade ordentligt om hennes syfte med råttorna och varför hon började med rex (som jack är) och jag kan säga att han är den absolut trevligaste råttan jag har haft, och väldigt många råttvänner blir över förtjusta - han är lugn som en filbunke och kommer fram och hälsar på ALLA, även barn på ett år accepterar han och låter dem hålla i honom utan protester. Det ända tråkiga är att han är ganska liten nu vid 8 månaders ålder. Men annars den mest lättlärda och goa kille man kan tänka sig!
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

#5 "Naken" råttorna är dubbelrexar. Och vad jag vet har det bara kommit vettiga råttor ifrån henne. Trots många kullar. En hemsida säger inte allt. Därför tar man reda på det man vill veta, så slipper man tro.. 
även jag har köpt råttor av henne, rocky som samantha nu har.
man får veta massor av henne genom mailen eller telefon senare, tror det är så mest för att hon inte vill ha oseriösa köpare. men hon ska lägga ner sin uppfödning nu för tillfället vad jag förstått, tyvärr.. hade gärna tagit en bebis av henne igen..
// Vanessa
#6 bor hon i östergötland men var?
Norrköping
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Hennes uppfödning är väll nerlagd nu för hemsidan är ju inte uppe längre iaf..