11 månaders gammal råtthona säljes
Det är med sorg i hjärtat jag skriver denna annons på min 11 månaders gamla råtthona Filifjonkan.
• Någon gång i augusti. Jag när fick henne så sa hon att hon var runt 4-5 månader, och då var det december.
• Är inte så bra på färger och sådant, men tror att hon är agoiti striped, tåppörad och slätpäls.
• Vet inget om hennes kull eller föräldrar.
• Hon blev omplacerad för att en i min klass undrade om jag ville ta två råttor, jag tog emot dem för annars skulle de blivit utkastade från huset, typ.
• Hon heter Filifjonkan och är en riktig retsticka i buren. Det är hon som brukar starta "maktkamperna" men ger sig snabbt när hon inser att det var dumt gjort av henne. Hon är ingen första gångsråtta, utan man måste ha erfarenhet av råttor då hon är ingen mysråtta (ännu, kanske kan bli). Hon skriker när man tar i henne och är helt rädd. Kanske höjdrädd? ;) Förutom gick det inte att ta i henne, men nu kan man i alla fall få tag på henne. Hon är riktigt fin annars. Bet regält hårt förut, men kan bara smaka löst nu.
• Jag kommer ta 100:- eller priset kan sänkas. Hon är inte registrerad i någon klubb.
• Fjonkan finns i Östervåla, ca 5 mil från Uppsala.
• 0292-22202 Fråga efter Linnéa. Address tar vi sedan när någon visat intresse.
Bild kommer, ska ladda in nu.
varför säljer du henne?