Frihet att skriva iFokus!!
Hej till er all som skriver iFokus!
Många gånger är man medlem på flera sajter samtidigt.
Man kanske har vänner på andra iFokus sajter?
Eller kanske är man som jag både osocial och sjuk?
Då kanske man väljer att ha sina vänner på nätet..Eller du kanske bor på en plats där det tyvärr inte finns många råttägare att umgås med?
Kanske har du svårt att ta dig och delta i gemenskapen på utställningar samt andra trevliga aktiviteter som stärker gemenskapen bland råttägare?
Kanske vill du då någon gång berätta om något possitivt eller negativt som hänt på denna sajten?
Men se upp då…
Är man Sajtvärd eller Medarbetare så är det OK.Då kan du hoppa mellan sajterna som du vill och berätta vad du vill utan att bli orättvist anklagad för detta!
Men är du inte det så bör du se upp..
Kanske ena dagen att du är med om något possitivt eller negativt på till exempel "råttor iFolkus"…. och andra är du inne på "mus iFokus" och kanske att du vill berätta om det possitiva eller negativa du upplevt här.. Men det är tydligen inte okej.Detta är vad som hände mig.Jag la in en fin sommarbild i Juli månads bildtävling på iFokus och berättade det för mina fåtal vänner på rörelsehinder iFokus.(De är endast ett fåtal medlemmar där)
Jag anser inte att detta är fel!Det är tryckfrihet som gäller!
Men oj vad kritik jag fått.
Jag kommer aldrig att ge mig!Så länge man inte förtalar någon eller gör personliga ingrepp på någon så har man rätt att skriva här iFokus.Var man än skriver.
Jag kommer att fortsätta att skriva och debattera detta ämne.
Jag tycker detta är mycket viktigt!
Och alla ni som är nya.Var inte rädda att utrycka er här.Man blir ofta påhoppad när man inte tillhör eliten.Det får man ta här.Men ge er aldrig om ni känner er påhoppade och vet att ni har rätt.
Själv tog jag inte detta med råttmaffia på allvar.Trodde att denna sajten var tillägnad råttors bästa.Det borde ju vara det vi har gemensamt här…eller hur?Men många är fallen där pekpinnen bankas ihuvudet av de som vet bättre.
Många är det här som jag skrivit med som tycker detta är mycket tråkigt.Jag har nu varit med på denna sidan i över ett år, så jag har hunnit att se en del.Har inte alltid valt att skriva aktivt utan ofta försökt att läsa och lära för mina råttors bästa!
Jag säger däremot inte att en person som är uppfödare eller som har hållit på med råttor i många år inte är kunnig.Tvärt emot så sitter de på en oerhörd kunskapkälla!!
Det är dem man vill våga fråga om saker.Det är hos dem man vill lägga förtroendet när man ställer en fråga här.De är de som är våra stora Lexikon som vi kan lära av ifrån på denna sida!
Ett klart exempel på vad jag menar:
Har läst så många trådar där folk klankats ned av olika anledningar för att de omplacerat eller avlivat en bitande råtta.
(Nu säger jag inte att någodera är rätt)
Men så ser jag uppflödare som skriver samma sak.Samma problem och har valt samma lösningar som jag nämnt .
Då är tonen en helt annan.
Många av er har redan skrivit eller talat om det jag skriver här.Och det har även förekommit en tråd med röstning om det verkligen finns en råttmaffia.
Detta är mycket tråkigt tycker jag.
Efter lite över ett års funderande på denna tråd så har jag kommit fram till att det är ett bra läge att lägga ut detta för läsning.
Det finns mycket kunskap att hämta här men råttor iFokus lever på en massa tjafs helt enkelt.Det är det som håller denna sajten levande och faktiskt gör den riktigt komisk ibland!

Denna tråd skall puttas upp mååånga gånger!
Såklart man får skriva vad man vill på vilka sajter man vill, det har väl ändå inget uttalat sig om?
Själva grejen är att du länkade och fick folk som inte är medelmmar på rattor.ifokus (alltså inte råttintresserade) att rösta på din bild.

du har inte läst vad jag skrev.Skrev jag orden "Rösta på min råtta kanske??Svara nu rakt på just denn fråga.Ja eller nej??
Jag länkade inte till min bild utan till tävlingen där jag dessutom skrev att de kunde rösta på någon lite söt råtta.
KickanW ,ta och läs vad jag skrivit innan du yttrar dig.
Och det är inte enbart detta denna tråden handlar om.Delvis ja men ockå mycket annats om jag under lång tid sett och upplevt här!
Jag har mycket väl läst vad du skrev, du behöver fortfarande inte ha så hård ton.
Nej, du skrev inte att folk skulle rösta på dig men på vilket annat sätt kan man tolka det om du skriver "Kolla jag kom vidare. Ni kan rösta i tävlingen!" (ja, jag sammanfattade men det var ju ungefär det du skrev)? Det är väl klart att dina vänner i så fall röstar på din bild, det tror jag faktiskt att du förstår också.
I vilket fall så spelar inte din anledning någon roll. Om det ska vara tillåtet att tipsa "utomstående" om tävlingar här på RIF tycker jag själva idén med det försvinner. Då kommer ju tävligen handla om vilka som orkar göra mest reklam, vilka som har flest vänner, som har flest bloggläsare osv. Det är inte det jag vill tävla i.

Vad du än skrev i din tråd Mezzzanina så har resultater blivit att människor gått in på råttor i fokus enbart för att rösta på din bild i tävlingen och därmed gick du vidare. Har du ingen förståelse för att de som därmed blev utröstade tycker att de är lite orättvisst?
Diskussionen handlar inte och har inte handlat om att förbjuda människor att skriva på olika forum. Diskussionen handlar om hurvida vi bör ha en regel som säger att man inte får göra reklam för sin bild på andra ställen innan tävlingen är avgjord. Så att alla, även de som inte har vänner på andra saljter på i fokus har en chans att vinna. 
Du har fortfarande frihet att skriva vad du vet på vilken sida du vet, men om värdar eller moderatorer önskar så kan det också betydda att du inte för delta i tävlingar. Precis på samma sätt fungerar nämligen hela samhället!
Och ja, jag har samma åsikt som många andra verkar ha i denna frågan men att påstå att det skulle finnas en råttmaffia för att folk tycker lika är löjligt. Isåfall kan man väl lika påstå säga att det finns en röreslehindrad maffia som håller varandra om ryggen i samma fråga.
Och nämn någon som har hoppat på någon som har avlivat en råtta som bits… Inte f*n är det dom som gör det själva inte..
Jag tycker du är fruktansvärt orättvis och snarstucken så det skvätter om det…
Med hjälp av dom som läst dina trådar på rörelsehinger så kom du vidare.
Det var lite av falskspel eftersom om du inte lagt ut trådarna där, du hade tex. bara kunnat lägga ut din bild där, så hade dom inte kommit in hit och röstat. Det är enkelt att klicka på en länk men "jobbigt" att scrolla i listen.
Jag ser omröstningar lite varstans men ingenstans förrän i detta nu har jag sett att man har skrivit på sina andra sajter att "kolla på min fina råtta/kanin/iller/mus! Den är nr. siochså! Rösta om ni vill"
Vill man visa saker som man lagt ut på en annan sajt så länkar man inte till den första sajten.
Nu fick du ett orättvist övertag i tävlingen. Fine.
Men sen har du mage att bli sur när folk reagerar!!!!
Nä, den här tråden, den här diskutionen, allt detta får mig att vilja skrika högt. Jag blir så…
Så istället för att säga "Oj, förlåt det var fel av mig och jag ska inte göra om det" Så gör du en sån här tråd… Nä fy för den lede
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jag har nu tagit bort tråden är det "fusk"?
Får man fråga varför grodan? Jag tyckte det var bra att du gjorde det… Så vi tillsammans kunde avgöra hur tävlingarna ska se ut i fortsättningen. För då kan ju ingen klaga sen, om det varit en omröstning.

Jag ångrar inget jag gjort eller skrivit.
Jag har stor respekt för Grodan för att hon är den mest kunniga person om råttor som sitter här.
Men nu har jag ju vart inne och läst på råttor iFokus i över ett år.
Jag är inte den som startar tjafs normalt.Men jag tänker inte tiga längre.Jag har ju hållt på med råttor sedan början av 80-talet så jag vet en del om flera som skriver här.Mycket dubbelmoral.Och det är inte för inte som det uppstod en tråd där det var en omröstning om råttmaffia här iFokus..
Till skillnad från flera av er som skriver här tänker jag inte sitta och klanka ner på en person.Det är för lågt att sänka sig så.Men sanningen är den att råttor iFokus lever av tjafs!
Kolla bara själva vad det blommar upp när jag skriver vad jag tycker och vad jag tänker.Observera också antalet som svarar på det jag skriver och de som sitter tysta och bara läser.jag har vart en av dem men nu är det slut med det!
Jag tänker skriva mina åsikter här som alla andra.Och sådana som svarar och inte har läst igenom vad jag verkligen menar eller har skrivit tänker jag inte lägga energi på!
Men åsikter har vi alla rätt till!

Jag tycker Grodan gjorde rätt.det är kanske inte läge just nu att skriva om fusk.Det är bättre att klara upp hur de än väljer att lösa den tävlingen.
Sedan är det rätt läge att klargöra regler inför kommande tävlingar. Då är det inte alls fel om man kan besluta sådant demokratiskt!

Som jag skrev innan, om du är så övertygad om att folk på RiF velat att din bild skulle vinna hade du inte betett dig så här. Tvärtom tror jag att du precis som många andra är rätt säker på varför din bild vann, för ärligt talat, bilden var av dålig kvalite och gick inte att jämföra med Lovisas.
Att skriva som du gjort att det bara är "eliten" på RiF som får vinna är riktigt nesligt. Titta själv vilka som vunnit tidigare, flera av dom är människor som inte skriver så mycket och definitivt inte kan anklagas för att ingå i ngn elit.
Nu drar du alla som tycker det du gjort är fusk/oetiskt/omoraliskt över en enda kam.
Du skriver att du är sjuk och osocial, och att dina vänner finns på nätet, jag förstår inte vad det har med tävlingen att göra. Det finns massvis med folk på RiF med psykiska, fysiska och sociala problem, ska vi/dom då särbehandlas pga det?
Jag har aldrig röstat på en bild för att ngn av mina vänner lagt upp den. Jag röstar på den bild jag tycker är finast. Har faktiskt flera ggr röstat på bilder upplagda av människor som jag inte alls är speciellt förtjust i. För tävlingen handlar om månadens råtta, inte månadens ägare.
Och att sen skriva det här inlägget om hur hemskt det är på Rif överlag, gör bara allt ännu mer tragiskt.
Jag tycker du är väldigt orättvis mot folket på RiF i dina uttalanden och tycker det är tråkigt att du inte själv inser att ditt röstfiskande är oetiskt.
Har nu suttit och läst den här tråden och har några funderingar.
1: Om jag är medlem i t ex "Haparanda iFokus" så är jag medlem i ett helt nätverk som heter iFokus. Där hittar jag en sajt som heter t ex "Malmö iFokus" Och i den sajten hittar jag en omröstning som handlar om stadshusets vara eller inte vara. Jag läser igenom de olika alternativen och tycker om ett av alternativen. Jag vill gärna rösta och läser igenom reglerna och ser då att jag har rätt att rösta och gör så. Sedan fortsätter jag att bläddra bland nätverkets sajter och hittar t ex just "Råttor iFokus". Det här var en kul sajt här ska jag läsa lite. Jag hittar omröstningen om Månadens råtta och fastnar för en bild som jag tycker mycket om. Jag läser reglerna och ser att jag har rätt att rösta. Så jag röstar på den bild jag tycker bäst om. Sedan bläddrar jag vidare bland sajterna.
Så småningom går jag in på Råttor iFokus för att kolla resultatet och då står det att jag är en fuskare för jag var inte medlem i Råttor iFokus. Det stod ju ingenstans att jag inte fick rösta. Då blir mitt humör i botten och jag tänker Den här sajten besöker jag aldrig mer och jag som började bli intresserad av råttor.
Och hur ska någon veta hur många som röstat utan att vara medlem på just Råttor iFokus. Det syns inte någonstans. Hur kan någon veta att det inte är en besökare t ex enligt ovan som röstat eller ej. Hur många, som vissa tycker här, fuskare har röstat på bilderna. Det finns ingen koll. Och så länge det inte står i reglerna att icke medlemmar får rösta så är besökare inga fuskare.
2 Om Mezzanina var ute efter röstfiske skulle hon ha valt en sajt med stor aktivitet och många aktiva medlemmar. Hon skulle inte ha valt en sajt som "Rörelsehindrade" som knappt har någon aktivitet alls och bara har tre till fem aktiva medlemmar inkl henne själv, varav minst två av dessa är medlemmar i Råttor iFokus och någon av dessa överhuvudtaget inte är inne på andra sajter pga av vissa handikapp. Mezzanina la helt enkelt ut denna lilla glädjegrej som en ljusglimt på en sajt som inte har så mycket glädje att se fram mot. En sajt där allt som kan lysa upp tillvaron är underbart.
Och det kallar vissa här fusk

1: Vissa mig gärna det stället där någon påstått att du är en fuskare? Utöver det håller jag med om att Juli månads tävling redan är avgjort, regeln fanns inte alltså är det starkt att kalla det fusk av bidragets ägare. Däremot är det min åsikt att det är orättvisst att göra på det sättet och jag tycker att man ska inskaffa en regel som säger att man inte får "fiska" efter röster och det är det som försöker diskuteras.
2. Jag tror inte att Mezzanina hade den tanken (fast vad vet jag, jag är inte tankeläsare) men som sagt så blev ändå resultatet så att hon fick fler röster på grund av det. Därför, jag upprepas, diskuteras nu en regel som förhindrar det.
Och du ska komma och prata om sandlådefasoner?
Haha!

Mvh Stephanie 

Ett superlångt inlägg fullt av gnäll! Jag orkar inte änns läsa eländet! Ut i solen istället ffs! Den skiner ju idag!
Är detta något att bråka om låt henne får skriva vad hon känner om har ni inget bättre för er eller? Jag tycker att detta har gått för långt bara.
Jag kommer antagligen få lite påhopp och sånt nu men vill bara säga att jag inte kommer ta emot dem eller äns svara på dem.
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Hmm…. Nu ska jag skriva vad jag tkr. Jag tycker det var fel av Mezzzanina att göra reklam för röstningen i månadens råtta. Hittar man till RiF så hittar man hit. Sen tycker jag oxå att folk som inte är medlem i RiF ska ha all rätt i världen till att rösta på en bild som dom tycker om på månadens råtta. Så jag tycker LeffeD har rätt i det han säger, att han röstar på en bild han tkr fast han inte är medlem på RiF. Men jag tycker sjuhundan inte om att man gör reklam för månadens råtta i en massa andra forum, som tex rörelsehinder i fokus.
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

God mormin sunchine!!I am back!Nu kan vi börja traca igen.Det är ju det iFokus lever av.
Varför ägna sig åt saker som råttor här???Det är ju oviktigt för nu skall vi tjafsa!!Det har ju så mycket betydelse här iFokus!!
Och Babett:Detta är riktigt kul det!!!
Det är ju underhållning!
Ju mer ni tjafsar ju mer sitter jag och viker mig av skratt!
Detta är ju riktigt kul!
#19 Varför klagar du på att folk tjafsar då om det är så hysteriskt roligt?

Jag klagar inte på tjafset.
Jag skrev det jag konstaterat genom den tid jag har vart här.
Men visst är det synd att manskall behöva gå in på andra forum om man verkligen vill skriva seriöst om råttor.
Jag trodde först att detta var ett sådant ställe.men nu har jag förstått att här lever sajten föt tjafs.Det är ok om de vill ha det så…Jag hänger på!
Jag tycker stämningen här inne är jätte bra nu jämfört med vad det har varit. Men det var länge sen nu..
Du kanske vill ha det tjafsigt men det vill inte vi andra. Men att folk reagerar olika ang bild tävlingen måste du ju förstå oxå.
Personligen lägger jag mig inte i den biten.

Dessutom så tror kag att i en sådan här tråd sitter endast de som är intresserade av intriger.Det är dem som drar upp tjafs ämnen.Så denna tråd kommer att leva lääääänge på iFokus!
Varför gå in och ägna sig åt rått trådar på råttor iFokus när man kan sitta och tjafsa istället!
Jag fick rätt igen.Se hur många gånger denna tråd är läst 232ggr hitills!Så minst 232 personer här inne går in för att läsa intríger på iFokus istället för att ägna sig åt de trådar som handlar om råttor!
Fniss….
vad handlar denna tråden om egentligen??
Min blogg: SweGizmo.se
#24 Jag vetifan längre. Hon verkar bara vilja tjafsa..

Jaaa och ni hänger på!Ha ha ha!

#23: Nej, varje gång någon klickar på länken (oavsett om de väljer att läsa tråden eller bara för att avmarkera den) så ökar antalet, har alltså ingenting att göra med hur många personer som läst tråden. 
du tror inte att dom som läst tråden är intresserad av (som i mitt fall) hur sjukt patetiskt den här tråden är. jag förstår dom människorna som tog illa vid när du skickade ut "smyg reklam" på din råtta, flera här inne gör ett stort jobb med dessa tävlingar, för att vi som är medlemar ska kunna rösta, skratta och se vackra bilder på våra råttor. jag har också varit medlem ett tag nu och helt ärligt kan inte du varit här på ett tag om du säger att vi fortfarande lever på tjaffs, tycker det har varit ovanligt lugnt på sajten. (förutom när troll och annat kommer som stör och många av oss blir upprörda av). brukar aldrig ge mig på dessa ämnen om jag inte blir otroligt irriterad eller upprörd, men att säga att vi lever på intriger och tjaffs så har du nog läst av dom flesta här inne fel!
// Vanessa

Måste bara tillägga att jag tycker det är bra att Mezzzanina blir road av denna tråden. Ni får tänka på att hon inte har mycket glädjeämnen i sitt liv. Jag tycker också att det är ganska roande med tanke på att när hon beskyller oss för att ägna oss åt intriger istället för åt råttor gör hon detsamma eftersom hon till och med har en tråd om det. Snacka om att kasta sten i glashus. =)
haha det är sant..
// Vanessa
Ja, det är nästan så man skulle vilja kalla henne ett troll. Det är ju uppenbart att hon bara vill provocera 

Mvh Stephanie 

Det räcker nu. Vi har lärt oss något nu.
Jag har lärt mig massor.
Framförallt att det är mkt svårt att göra rätt när man är Medarbetare på en sajt med många medlemmar, många åsikter och olika viljor.

#29 31
lol
suck o stön o stånk! :P

Nästan varje tråd förvandlas till tjafs. Det är lika kul att läsa denna tråden som att visa rumpan för mark Levengood ^^

Den var bra #35!
Tack Grodan!Det du skriver tycker jag låter helt mänskligt.
Grodan, om du vill kan du låsa denna tråden nu.
Det käns att min ironi gått fram samt att det som jag tyckte var viktig har blivit läst.Alla har vi ju åsikter här.
Men det vore trevligt om vi i fortsättningen kunde ägna oss åt råttor.Det är ju det vi har gemensamt här iFokus.

jag hittade råttorifokus o blev medlem där.. men jag skriver på bla musifokus oxå!! röstar på bilder o så där.. är det fel?? står ju inget i reglerna om vart man inte får skriva eller har jag missuppfattat något?
Qui dormit, non peccat

#37 Det är ju det som är ett problem Men jag är säker på att de numera förtydligar vad man får och inte får göra på just detta forum.Jag brukar skriva på många forum här och har gjort det under en längre tid.Men jag har aldrig varit med om något liknande.
Men #37 du gör inget fel som röstar i tävlingar på andra forum.Du får enbart inte näma det eller länka till en tävling i en annan iFokus sajt.Så är det här I råttor iFokus.Men jag har aldrig varit med om det på någon annan sajt på hela nätet.

okii då vet jag=)
Qui dormit, non peccat
Men ÄN EN GÅNG! Det är väll klart att andra tycker att det är orättvist om andra kommer in och kompisröstar! Även om man inte ber dem att rösta på ens eget bidrag så gör de ju det ändå när man säger till dom att kolla tävlingen och säger vilket nummer man själv bidragit med.
Bara länka till en tävling och säga att man är med kan man väll göra. Men man behöver ju inte peka ut sin egen bild för det är som att säga "Jag är nummer blabla rösta på mig!"
Snälla Mezzzazina, du är inte för tryckfrihet, du är för grälsjuka…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Du är ännu en som inte läst vad jag skrev…Jag har aldrig skrivit :
"Rösta på mig"
Eftersom du har svårt att läsa så kan jag hjälpa dig och förtydliga att det står "rösta på någon söt liten råtta"
Men tack kära Keno för att du hjälpte mig att åter tjafsa och putta upp denna tråd en stund till.Det är som sagt det som är höjdpunkten på denna sajten.Inte råttorna!Tack Keno!
Lås tråden, ingenting konstruktivt kommer komma ur den ändå.

Nej men den är populär! 455 läsningar och hitills 43 svar!
Säger som Kickan. Lås tråden för fan!

476 läsningar..ser ni.Tjafs går bättre än något annat på denna sajten!

Läs långsamt kanske du förstår: Även om du inte skrev att de skulle rösta på din bild var det precis det som hände. Dina vänner röstade på din bild för att den var din, vilket var anledningen till att den vann.
Och nej, toppörat/dumbo är den tråd som går bäst just nu med 1416 visningar och 83 svar. Men du kanske räknas den till tjafs också? Annars har du tråden om Råtträff i Härnösand med 1227 visningar och 85 svar, handlar om råttor den också. 

Och vad är anledningen att i så fall inte de andra skulle kunna säga till sina vänner att rösta på deras bilder??
De hadde hela världen utanför att bjuda in och rösta.
Detta är enbart helfångt!
Men kul att ni tar er tid att läsa och svara här.
Nu får vi upp siffrorna lite mer!
Detta bevisar åter igen att folk är villiga att älta detta ämne hellre än att skriva om råttor här!
Tråkigt för dem som sitter här och verkligen är seriösa.
Jag efterlyser att ni lägger in trådar som är vettiga om era råttor istället!

#48: Många vill ha en tävling där den bästa bilden vinner, inte den bild vars ägare har mest vänner.
Simultankapacitet, jag kan sysselsätta mig både med mina djur samt diskutera regler/åsiktsfrihet med mera. Det enda utesluter knappast det andra eller hur?
Att dessutom starta trådar helt utan anledning ser jag som meninglöst. Alla mina töser mår bra och deras intrdocering går utmärkt så jag behöver ingen hjälp just nu.
Så jag ställer gärna upp och roar dig. 
Hade du inte provocerat hela jävla dagen så hade nog folk inte brytt sig heller, men du börjar ju gnaga om det såfort tjafset står för stilla.. men fortsätt med det du. Du tycker ju tydligen att det är roligt så..

Du svarar själv på denna tråden som är ytterst populär här!
Även du har ett intresse att tjafsa här.Annars skullr du valt att svara på andra trådar.
Jag sätter bara ord på vad jag sett här genom min tid som medlem på råttor iFokus.Jag klagar inte.
Och jag tills öf ett par dagar sedan försökt att se seriöst på denna sajten.jag har tigit vid alla intriger och annat som varit.
Men nu när ni bjuder in mig så hänger jag självklart på!
Tjafs i fokus är populärt!

Du bjöd in först, du startade nämligen tråden. Jag gör bara en välgärning och roar någon som enligt utsago inte har många ljudglimtar i sitt liv. 
Du kanske borde starta en ny sajt som heter just tjafs i fokus, du vore självklart som Sajtvärd. 
Som jag redan sagt i inlägget innan (om du bemödat dig läsa det) så jag har simultankapacitet. Jag kan roa dig samtidigt som jag ägnar mig åt åt annat, men mitt huvudsyfte på detta forum är inte att tjafsa. Att du sedan tror det säger mer om dig än mig. 
#51: _"Jag sätter bara ord på vad jag sett här genom min tid som medlem på råttor iFokus."
_http://synskadade.ifokus.se/ kan nog vara något för dig.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

a ha ha!det vore en heder att få vara med där också!Det är nog en av de sajter som jag inte hunnit att sätta mig in i.
Nuu har det ju blivit så att alla trådar leder till mig här snart!
.Och jag tycker att jag har fått lägga fram mina åsikter.Så även jag tycker att denna tråd kan låsas.Har bett Grodan här om det.
Men när ni väljer att fortsätta tjafsa så hänger jag självklart på så länge.
Ganska så underhållande.Jag börjar förstå dem som gillar att tjafsa på råttor iFokus.Det är en viss humor i det.Men samtidigt är det sorgligt för det finns verkligt råttintresserade människor också.
"Ganska så underhållande.Jag börjar förstå dem som gillar att tjafsa på råttor iFokus.Det är en viss humor i det.Men samtidigt är det sorgligt för det finns verkligt råttintresserade människor också."
Du är alltså inte råttintresserad på riktigt?
Du skriver ju själv att det är underhållande med tjafs och att de inte är de verkligt råttintresserade.
(Tjafs ÄR kul i vissa fall, fast nog kan jag lugnt påstå att jag är råttintresserad också. Är jag ett undantag från ditt ytterst märkliga resonemang?)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Vad goa ni är allihopa här på RIF, hoppar upp och försvarar vår numera mycket trevliga och välfungerande sajt när någon börjar tjafsa och anklaga. Vi kanske inte alltid har samma åsikter vad det gäller avel eller whatever it is vi brukar kommi ihop oss över, men det vi har gemensamt allihopa (förutom vårt stora råttintresse) är att vi gillar vår sajt.
För övrigt är jag tämligen säker på att TS har allra flest inlägg i den här tråden, det är onekligen ett tidskrävande jobb att tjafsa och provocera så att tråden hålls vid liv.

Tack snälla #12 Leffe!
Vad bra att du fick fram det.Tycker att man borde vårda sina medlemmar och knyta samman dem.Tänk att ha en fint fungerande sajt med många medlemmar som verkligen brinner för något och väljer att skriva om det!
Ibland sitter jag och läser reklam om andra sajter på rörelsehinder iFokus.Tycker att det är helt underbart.Hur skulle jag annars få reda på att de kommit in där som nya sajter?Ibland människor och intressen knytas ihop.Ibland har man mer än man tror gemensamt.Glöm aldrig bort det.
Under min tid på iFokus så har jag tagit del av många bra trådar i många trevliga sajter.Hoppas att även denna sajt öppnar upp för nya människor att delta.Då kommer det in nytt blod med friska tankar och åsikter!

Men Sluta allihopa….
Låt det vara, mobben har sagt sitt.. Och Kickan W?? Vad hände med din diplomatik?? Du har blivit värre än dem flesta på sista tiden..?
Lägg ner bara… ren och skär lynch… men det var ju vad undertonen av tråden var, det är skillnad på folk och folk på Rif. Det är många som lessnar på det allt mer..

#58: Du får gärna PM:a mig vilka som är folk och vilka som är folk! Jag har frågat i varje tråd som pratar om råttmaffia och grupperingar men ännu har ingen kunnat/vågat svara på vilka som tillhör vilken grupp. Skulle hemskt gärna vilja veta var jag passar in eftersom jag inte känner att jag tillhör någon grupp alls.

Nej jag tycker verkligen inte tråden ska låsas, skriver du en sån här tråd Mezzanina får du vara beredd på att folk försvarar sig själva och RiF.
Och denna siten får fler och fler medlemmar hela tiden, över 1300 pers här nu. Det säger nog en hel del om hur bra siten är. Trivs man inte kan man ju alltid öppna ett eget råttforum, eftersom så många klagar på en "elit" så kan ju alla som inte får vara med i eliten och därav inte trivs här, gå vidare med livet.

Det kommer alltid finnas människor som tycker att hela världen är emot just dem och aldrig ifrågasätter om de möjligen kan ha en del i det hela. Det är nämligen mycket lättare att sitta och hitta på konspirationsteorier än att erkänna att man inte är perfekt utan gör fel precis som alla andra.

Jag fattar egentligen inte vad hela tråden handlar om ^^ Inte efter allt tjaft hit & dit. Jag vet att de flesta är emot Mezzzanina, Och jag får nog förbli neotral när jag läser denna tråd :/
Jag blir förvirrad
Mezzzanina; om du tycker synd om "dem som verkligen är råttintresserade på denna site" lalalala, varför gör du då en tråd med enbart gnäll som du dessutom puttar upp hela tiden?
Nu puttade jag också upp den.
Fett deprimerande tråd iaf, man blir bara arg
Jag begriper inte heller riktigt den här tråden. E den bara till för att gnälla eller finns det nåt bakom som jag har missat?
Nope, bara gnäll :)
HAHAHA

Okej som ni vill jag puttar upp tråden.
Och Daydreams:Först klagar ni på att folk kommer in här nya och nu skriver du om hur bra sajten är för att den har 1300 medlemmar!
Kul att jag bidragit med några då eftersom det påstås så!
Det e väl ingen som tycker att det e dumt med nya medlemmar!?
Jag skulle gärna vilja se den tråd där Daydreams eller någon annan klagat på att det kommer nya medlemmar till sajten, för något klagomål på det har jag iaf aldrig sett!
Däremot vet jag att många inte uppskattar nya medlemmar som reggat sig för att göra just det du håller på med nu, provocera andra medlemmar!

Men vad bra då!Hoppas alla håller med dig bara…
Tror inte man skulle gilla gamla medlemmar här heller om de började "trolla sig"
#71 Haha nej det är fan ännu värre. :P

Nu är denna tråd läst nästan 900 ggr.Och 72 svar.

Wow, är du stolt nu?
(Jag står fast vid att du borde knalla in på synskadad ifokus… Shit liksom)
#70 jag lovar dig, alla håller med keno..
// Vanessa
Jo, här hålls det med…. Orkar inte ens skriva nåt, för du ser väl inte….

Det vore en ära att vara medlem där med.Fast eftersom ni nappar på detta så roar det mig.
Vad vill du att vi ska göra om du skriver en sån här tråd då? Haha, vad är trådar till för? Skulle det vara bra enligt dig att det var helt tyst i tråden skulle du inte gjort den från början!

Jag har inte klagat på denna tråden.Och vill de ha den som sin huvud tråd här på råttor iFokus, så inte mig emot!
Bara lite förvånad för jag trodde intresset låg på råtter!
Det visar ju tydligt vad det är som intresserar här!
varför roar det så när folk skriver i en tråd? och det har ju inte direkt varit nån otrevlig stämning heller..

#79: Räkna ihop antalet inlägg som skrivits här inne men fokus på råttor och jämför med inläggen i denna tråd så kanske du inser det absurda i ditt uttalande. Eller kanske inte för vanlig logik verkar inte bita på dig. 

Jag har ju inte påstått att det är en otrevlig stämning i denna tråden.Jag kallar detta sorglig ironi eftersom jag trodde detta var en råttsajt.

Detta är en råttsajt. På samma sätt som rörelsehinder i fokus är en sajt för rörelsehinder trots att du skapar flera råttrådar i den. 
jag tycker att vi pratar om det mesta här även om råttor är huvudsaken. men det finns många ot trådar. Jag menade inte på att du ansåg att det va tråkig stämning. Bara att de ofta urartar när det e ot. Och vad e det som e ironiskt med att vi skriver till dej?

Det är inte ironiskt att ni skriver till mig.Jag kunde ha varit vem som helst.Det ironiska ligger i att ni väljer att gå in på en sajt om råttor men ägnar er åt tjafs.
Varför inte söka efter en sida med sådant på? Fast det är klart att det behöver ni ju inte när ni har mig att skriva med!
Kolla bara siffrorna stiger.
Vad som är ironiskt är att den här tråden låg orörd på 2:a sidan, utan kommentarer och sen "puttade hon upp den för att VI ville"

Den var inte orörd sen jag tittade på den sist!Så länge ni skriver så svarar jag så gärna!
Och glöm ej att i början så skrev jag ju att denna sajten kommer att puttas upp mååånga gånger!

#86: Vi bör nog sluta mata trollet?
Helst jag eftersom trollet ändå inte vågar svara på mina inlägg.
Och varför vill du putta den? Någon specifik anledning?
Slutmatat :D
Putt och kram!

Girle har en viss klokhet här tycker jag.Hur vore det att lägga intresset på råtter istället!

Uppmärksamhet! Det alla troll lever av. När de inte kan få positiv uppmärksamhet så söker det negativ för att åtminstone få någon slags respons. Egentligen ska det inte uppmuntras då det är väldigt synd om dessa personer, de mår sällan bra. Därför tänker jag försöka dra mig ur denna tråd.
gul_zebra, nu har du två gånger blandat in och trivit med de synskadades sajt. Hur kan man sjunka så lågt att man driver med synskadade människor som dessutom inte har något med detta att göra. De har hjälpmedel för att kunna läsa text på datan. De kan knappt se bilder. Jag tycker du är ynklig och saknar allt vad ödmjukhet heter. Tror inte att en människa kan sjunka mycket djupare. Hoppas vid gud att du aldrig får synproblem

LeffeD, det där är personangrepp så det stänker om det. Om du ska komma in hit och vifta med händerna och tala om för folk hur dom ska uppföra sig, kanske du ska föregå med gott exempel själv.

Det är även att illa riktat mot synskadade…Tycker jag.
#79 Det visar tydligt vad det är som intresserar DEJ här! Du säger ju emot dej själv hela tiden liksom, alla försöker lägga ner den här tråden men du bara fortsätter provocera? Det är ju du som är den som tjaffsar mest.

Så himla tragiskt, men enligt mezzanina på rörelsehinder, är hela siten skit, och medelåldern låg och hon ska aldrig ta den på allvar igen samt så blir hon oerhört förnedrad här inne.
Tycker faktiskt det är mezzanina själv som uppför sig sämst och är mest elak mot både forumet och medlemmarna i den här tråden.
yes indeed
#93 Ta det som du vill. Men det är fakta.Men det drivs med de stackars synskadade som inte har ett dugg med detta att göra både i #53 och #74. Det är klara fakta. Och jag tycker t o m råttor har högre värdighet en människor som driver med andras handikapp. Självklart ett litet barn förstår kanske inte så mycket
Ska vi börja driva med små råttor som inte ens kan försvara sig nu också? DET är värre än att "driva" (som ni nu kallar det) med synskadade(…iFokus)…
#99 Är det att driva med råttor när man tycker de har värdighet. Tycker inte du att de har värdighet. Jag tycker alla djur har värdighet och respekterar alla djur

Ha ha ha…att men varför skriva om råttor nu?
Och att sätta råttor och jämföra med synskadade!
Och kära goa Daydreams.. du är så söt när du citerar mig.Varför inte länka direkt till tråden?Ops…glömde att man inte får göra det här inne!

#100"Till och med råttor" indikerar att du inte tycker att råttor har särskilt mycket värdighet från början.
#101: Varför ljuger du medvetet? Du vet mycket väl att man får länka här inne. Diskussionen gällde om man fick fiska röster på andra sajter. Om det är tjafs här inne så är snarare ditt fel som inte kan hålla diskussionen på en saklig nivå utan måste hitta på saker.

Girlie, jag kan garantera att mer djurvän än vad Leffe är får du nog leta efter!
Känns som den här tråden börjar spåra ur lite nu? Eller iofs fattar jag inte vad den var ämnad att ta upp från början heller, men mitt förslag är iaf att vi slutar putta upp den nu…

#103: Har inte uttryckt mig om Leffe är djurvän eller inte. Jag säger bara att när han skriver på det sättet är det så det tolkas. Helt enkelt ett felaktigt ordval.

Tråden är ämnad till att bevisa vad råttor iFokus medlemmarna egentligen har för huvud intresse.Så länge denna tråd lever så är ju det bevisat!Skulle folk vara seriösa så skulle de enbart lägga tid på inlägg om råtter!

Men varför är du här då? Eller är du också oseriös? Jag kan inte förstå varför du vill fortsätta vara på ett så hemskt (enligt dig) forum som RiF.
Har du ingen självdistans alls? Ser du BARA andras beteende men inte alls ditt eget?

#106: Lägg ner! Isåfall är du ju oseriösast av alla som förrutom att skriva i den här tråden dessutom hänger på andra sajter som inte har något med råttor att göra. Man kan vara seriös inom ett ämne men samtidigt ägna andra saker uppmärksahet. Exempelvis fanns en tråd om vad folk lyssnade på för musik för ett tag sen, folk är alltså inte råttintresserade på riktigt för att de skriver i OT-trådar?
Självinsikt! Kan någon skicka en gnutta till TS, snälla!

Jag erkänner att det roar mig när ni tjafsar med mig.Det är skillnaden!Jag kom in här seriös men bemöttes inte så.Och jag är inte den som är rädd att ge svar på tal.
Jag tycker detta är ganska så roligt.Jag beklagade bara att de på "rörelsehinder iFokus"som verkligen ville se på bilderna i tävlingen här, skulle träffa på detta….Man skäms ju att leda folk till en sajt som kallas råttor iFokus när den borde ha ett helt annat namn!
#92: Så synskadade ska nedvärderas enligt dig? Det låter så. Jag själv ser iaf inget fel på synskadade personer så jag ser inte problemet med att hänvisa henne dit när hon uppenbarligen inte ser vad folk skriver.
Du kan sluta hoppas, jag är redan (väldigt lindrigt) synskadad, beroende på vad som räknas som synskada. Texten är just nu inte direkt skarp om man säger så.
#98: Jag driver inte med synskadade, jag tipsade Mezzzanina om den sidan just för att hon inte ser det vi skriver.
Ang att driva med funktionshindrade så driver jag hellre med sånadär lata puckon som påstår att de har nåt påhittat skit, typ Aspbergers, adhd och allt vad det är bara för att de inte orkar jobba eller bete sig som normalt folk. Det finns liksom lite mer att gå på.
Jag är inte ett barn, jag blir 22 om en dryg månad.

Japp då är vi här igen!Hej igen!Och hej på dig gul-zebra!
Det var trevligt att få höra om din ålder!
Ja, visst är det. Hur gammal är du själv? 5?

Min ålder är ointressant.Det är råttoer som borde vara intresset här!
Synskadade-ifokus bör hållas utanför diskussionen!
Berätta gärna vad ni fått lära er så här långt av den här tråden!
#115 Öh… öhhh….. ingenting? tror jag. jag fattar fortfarande nada.
#114 Det är råttor som är intressant här, du är den enda som verkar road av den här tråden. Alla andra försöker bara få lite insikt i din logik, som inte verkar existera.
#115 Jag vet vag jag har lärt mig! MATA INTE TROLLEN!!!

#115 Jag har inte lärt mig något, jag har fått bekräftat att det finns folk till allt och jag har förvånats över hur många som hakar på…och aldrig ger sig. Jag hade nog trott bättre om många…att kunna låta en onödig tråd dö i ett tidigare skede.

Jag kommer tillfälligt att låsa denna tråd för att diskutera ev vilka av er som ska ha en tillsägelse, vilka ev inlägg som kommer tas bort med mina Medarbetare. Tråden kommer låsas upp sen under förutsättningen att ni kan uppföra er som folk.
Jag har lärt mig att hur många trådar man än puttar upp så kommer den man försökt begrava högst upp direkt man tar rökpaus… :(