Pappersboll i snöre
Här är ett roligt tips på en leksak ni enkelt gör själva.
Du tar några blad tidningspapper eller massa husshålspapper och kramar ihop dem till en boll, sen knyter du fast ett ca 1m långt snöre i bollen så du kan hålla längst uppe i snöret och dra bollen på golvet.
Ta sen ut råttorna på ett bord eller en säng och dra bollen fram och tillbaka. Mina grabbar blir galna och slänger sig efter bollen och biter och sliter i den. Värt att testa är är billigt också.
På bilden leker några av mina grabbar med bollen. PEW råttan Tintin på bilden har tyvärr gått vidare, bilden är rätt gammal. sen förra året någon gång.
Jag har provat det där jag också, råttorna tycker att det är toppen! En sopborste som man drar på golvet är också kul, speciellt om man drar den på en matta så det låter lite, då måste dom bara döda den hehe 
Ett vanligt snöre eller en penna brukar funka också, fast det är inte roligt lika länge.
Den roligaste leksaken av allt är nog lypsyl. En tar den i munnen och springer och de andra följer efter, så springer dom och hoppar och brottas och försöker ta den av varandra. Men det uppskattas inte av mig, för dom vill ju bara äta upp den :P

Ha ha ha, har gjort liknande leksaker, vissa med en godisbit i och det var populärt att springa efter och bita i.
Råttor är ju jägare av naturen så de gillar att fånga små byten. *s*

jag har testat att lägga in ett litet garnnystan och det var uppskattat .
En gång tog jag även ett snöre då töserna var på två olika nivåer i buren , så gav jag dom varsin ände och så hade dom lite dragkamp , dom tyckte om det iallfall :D
Ha ha vilka roliga tips, det ska jag prova 
haha jag har oxå testat det men Sony har en egen idé hur det ska gå till, han biter av snöret och springer i väg med pappret och det som finns i om det nu finns nått haha.

men gud :S den "koss"färgade råttan ser exakt ut som en av mina. exakt samma mönster. kan råttor ha det? samma snea bläs i pannan.. och ja.. allt :S
Också kul sätt att roa råttorna
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Det har mina hittills tyckt varit jätteroligt! Eller.. allt som prasslar egentligen. :P
Oh oh oh! Knöla ihop hela sidor av tidningspapper och fyll upp halva buren… Jag har gjort så några gånger och det har varit väldigt uppskattat
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

He he… det måste jag testa… skorpan är galen i att jaga handen. =)
#9 det lät kul! kanske testar imorron!! =) Smulan skulle nog bara bli sur hon e en riktig latmask som helst sover.
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

för nåra år sen (elr ja många :P ) när ja va liten hade jag gjort sån till mina råttor fast nu har jag inga men kan testa göra sån till mina gerbiler och hamstrar dom kanske tycker det e kul :)