Vilken färg är jag?

Mamma är ba eu bk och pappa är ru bl eu bk
Hvordan ser stamtavlen ellers ud?

på mammans sida finns siameser, ba hooded, ru bl, beige, himmis.
på pappan finns russian blue, ru bl agouti, blå, siames

Finns det chans för burmese?

hmm ingen aning, vet inte hur man "gör" burmese, men jag hoppas jag inte får varken burmese, siames eller himmisar.

Fått förslag på coffee från Absinthe (tack vännen) kan det stämma?

ingen aning om vilken färg, men gudomligt söt var hon iaf :D

Hon är vacker! Räcker inte det? 

Nja det blir så jobbigt att skriva färg: vacker! på stamtavlorna
första intrycket är faktiskt burmese…
www.freewebs.com/r8info/frgerteckningar.htm denna sidan kanske är lite utav hjälp? Den verkar i alla fall rätt utförlig och har bilder å så.. men sedan vet jag inte ås mycket om råttor å deras färger ^^' Men tänkte den kanske kunde vara någon slags hjälp i alla fall
varför vill man/du inte ha burmese?

tack #11 det var bra att se bild på burmese, har alltid trott att dom var blåare.
Vad jobbigt om hon är burmese, för det lär jag väl inte få reda på förrän pointern kommer isåfall?

# 12 jag gillar inte siamese, himalayan och burmeser, tycker alla ser likadana ut
yey jag har varit hjälpsam *dansar runt lite*
burmese är 100 ggr snyggare än siamese o himalaya… träffade en såå stilig herre i lördags… stoooooooora ögon o jättefin päls (burmese får sånt ballt lyster i pälsen) och sen var han väldigt pussvänlig (en sån som man bara vill pussa på) också, vilket ju inte gör saken sämre

bra då skickar jag upp henne till dig
jag gillar itne heller siameser och himisar, tycker lite kila som dig där daydreams, men dom där burmisarna verkar ju jättefina ju, dom ser goda ut :-P
Vill du inte ha en burmese tar jag den gääärna helt utan tvekan <3
≧◔◡◔≦

nä är det en burmese så ska den nog avlas på, fast definitivt inte hos mig.
ja men då e det ju klart då, skeppa henne till grodan, hon har ju redan hittat en fin herre :-P
#17 mja… är inte så pigg på att ha råttor jag ej ska/kan avla på här… RB o RBbärare är inte välkomna i avel här just nu
Dock kan jag inte se något som helst problem med att få en burmese såld! Du kan t o m ha budgivning på henne!
#21 sant… han e riktigt härlig den pojken
vad e RB (skäms lite grann) råttbajs? det bär väl alla på :-P
haha… ja råttbajs är det… hihi
meeeen hahaha då kan man ju inte avla alls ju,
det funkar ju inte
har det med pointerningen att göra eller nått? RB asså

RB russian blue, eftersom Grodan sysslar med graphite och dom färgerna liknar varandra, ska generna inte blandas.
aaaaah då hänger jag med :)
#16 Tror jag vet vilken burmes herre du syftar på
han blev föresten pet senior han 1:a..
Burmese är dominant till sammans med siamese eller albino gener alltså en siamese el himalayan kan aldrig bära på burmese vad jag förstår så om det är burmese borde det vara burmese bakåt om det inte har varit ett dolt anlag bakom någon helfärgad..
chch BUbu=burmese
chch bubu= sable burmese
chch=siamese

ja jag tycker det vore konstigt om det dök upp en Burmese med dom här föräldrarna. Men jag är inte bra på färger alls så jag har verkligen ingen aning. Coffee låter troligare rent genetiskt, men den har inte riktigt samma färg som dom coffee jag tittat på.

tycker hon är asfin :D jag ska/kommer försöka skaffa så många olika färger som möjligt sedan :) Hoppas bara jag hittar nå vettiga uppfödare :S Alla bor ju typ nere i södra sverige :/
#28 Jupp! Visste att han skulle placera sig. En riktig goding!
Ah, men någon av föräldrarna kan ju vara Cch Bubu eller Cchbubu och den andra Cch… det räcker väl för att få till en burrimes?
Däjdrims, vill förresten se mera bilder, gärna i dagsljus… alltid skoj med "konstiga" färger…

du begær det omøjliga
vill se, så nyfis

ja men du kommer bara att klaga för att det är så dåliga bilder och man kan verkligen inte se färgen på dom jag tog idag med min kamera, där ser hon beige ut.
Är inte ens hundra på att jag fotade rätt råtta för det finns en bror som har en nyans snäppet under henne, (eller syster kommer inte ihåg nu) och när jag kollade på mina nya bilder blev jag osäker på om jag råkat fota honom istället.
Ska se om jag kan låna mina snälla grannars kamera i veckan.
äasch…

Nu är lilla loppan såld, oavsett vad hon blir för färg, till Ninjis. Ska dock ändå försöka ta lite bra bilder i veckan:)
Har testat att ta bilder i dagsljus men det blir bara motljus, så det hjälper ändå inte så mycket.. för dåligt väder för att gå ut och fota också
Men de här bilderna har jag lyckats åstadkomma, kanske hjälper lite iaf.

Finns de här sidorna om burmese
http://www.ratz.co.uk/burmese.html
http://www.ratz.co.uk/comparison_B.html
Minkbaserad burmese har inga pointer förresten.. så även om hon inte får några sen, kan hon vara burmese? Om hon skulle vara minkbaserad, dvs.
Hon är såå jäkla fin!
≧◔◡◔≦

Helt gudomlig! Tycker också det känns som burmese när man jämför med bilder på burmese. Ska bli spännande att se! (om hon nu får pointer)
Vad tycker du det känns som att hon har för färg, Ninja?
Älskar mina stora små vänner..
Tänk er henne i verkligheten 
Just nu tycker jag hon känns burmesig, har inte sett någon annan färg som är mer lik. Men tar gärna emot tips på andra färger eller genkombinationer som kan ge en sån färg som hon har!
nää det är ju en burmese 

lol ja visst är det otroligt.
Hur gör man en burmese?
Man parar russian blue och ba:P
man vänder sig till mig 
man behöver en simese el blackeyed siamese eller någon råtta som bär på siamese eller en burmese eller en burmesebärare..

Okej.. Vad intressant! Men när blir det burmese? Jag menar, vad är själva skillnaden mellan burmese och siamese? (kanske inte går att förklara i ord för en som mig som inte är ett dugg insatt i avel)
fasiken va dum jag var som inte köpte henne… daydreams som praktiskt taget slängde henne på mig… asch

Nej jag är väldigt glad att hon är hos Ninja. Det blir en rolig start för hennes avel färgmässigt, vi får hålla tummarna att temperamentet och hälsan håller för avel också. Marguerite är där hon ska vara:D

Ja, hon får det toppen hos Ninja!

Upprepar det alla andra sagt: Hon är väldigt vacker så vi får väl hålla tummarna att hon håller måttet och kan gå i avel i framtiden. Kom ihåg att jag ställde mig på kö först bara. *S*
Mer burmese åt folket!
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor