Råttor iFokus

Råttor

Etikettpyssel-leksaker
Läst 722 ggr
trezzi
0

skoj saker till råttan

hej e de nån som har bra tips på roliga saker man kan gö få sin råtta..

wilmar028
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja… Bygg saker själv av lite smått & gott du hittar hemma.. Altenativ finns på bilden!

CamillaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

om du menar aktivering eller inredning vet jag inte men som aktivering kan man t.ex ta en toarulle med allt papper kvar och hänga upp på en pinne i buren då brukar råttorna dra ner papper och springa runt med det, eller så kan du ta en tom toarulle och stoppa nåt gott dä i och vik i hop ändarna så får dom själv försöka få upp den, eller ge dom ett kokt ägg med skalet kvar så får dom lite aktivering blir det svårt för dom att få en spricka i ägget så kan du ju hjälpa dom med det, hmm ja det finns massa saker man kan göra, agility hinder kan man ju också göra eller ärt dykning fyll en skål med vatten som inte tippar och häll ner lite ärtor och majs och låt råttorna fiska:)

inredning i buren: hängmattor av gamla handdukar eller tröjor, burkar av alla de slag krukor rep, korgar, stegar, kanske en minifångst från ikea;) tyg att boa med kanske vet inte vad dina råttor tycker om… men som jag har sagt i andra trådar det är bara fantasin som sätter gränser, men ju mer saker dom har att leka med destpo gladare råttor Skrattande

mina två grabbar när dom var små, har fått ett ägg att leka med :)

camilla85
0

Man kan bygga ihop flera kartonger på bredd eller höjd som de får springa i. Se bara till att de håller ihop så de inte rasar.

Allamej
0

*putt*

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor