Misslyckade tatueringar (OT)
Hahaha, jag dog när jag såg den här artikeln:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2776626.ab
Men jag måste säga att den misslyckade tatueringen var så söt!
Älskar mina stora små vänner..
Jag tror att den tatueringen var söt endast om den satt på någon annan 

Och den kvinnan trodde att hon kunde tatuera !?
Ett annat bevis till att Sverige är grymt på det vi gör 
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

jag tyckte den "misslyckade tatueringen var mycket coolare :D skulle lätt nehållit den ;D

Haha, jag gillar den också!
Gick in där och kollade på alla andra. Gud, jag skrattade så att jag höll på att dö!

#4 haha kollade där nu jag med :D ska aldrig tatuera mig utomlands :D

Ja den där tigern! Hahaha… Fast jag hade nog behållit den som ett kul minne och för att roa folk på fester och sånt. 
hahahahaha fan va ful

#6 Haha, ja shit vilket partytrick!
haha nic3
Att folk aldrig lär sig att man inte ska tatuera sig utomlands när man dessutom är full :P

Du kan mycket väl tatuera dig utomlands… J-la skitsnack och fördomar..
Då ibland världens bästa tatuerare finns utomlands, men man kanske ska välja tatuerare efter kunskap och meriteristället för att ta en som sitter "på gatan"…
Finns jätte bra saiter man kan kolla på vad och vilka som finns i resp. land man har tänkt sig att besöka..
Hur man än vrider och vänder på det så finns det rätt många i sverige som inte är bra på att tatuera, men det är väl en lite större utgallring av dåliga tatuerare då ryktena sprids rätt fort och utan kunder ingen studio..
Och att tänka på innan i alla lägan man ska tatuera sig, är att det är ett motiv som kommer att sitta resterande liv.. Välj därför motiv och tatuerare med omsorg…
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Alltså, utomlands är ju alla länder utanför Sverige. Men jag tror nog att när folk här pratar om "utomlands" så menar de turistorter osv. Och det kan du nog hålla med om att det finns en hel del kassa tatuerare som rör sig på såna platser! :P
Sen kanske det helt enkelt handlar om attityd också. Det finns nog fler tatuerare "utomlands" än det gör här så självklart ökar ju risken att man springer på nån humbugare.
Ja, man får ju ha lite koll innan! Skulle över huvudtaget inta bara kasta mig in hos någon tatuerare jag inte kollat upp, vilket land det än gäller!
Ja, jag kanske formulerade mig dåligt. Det är vanligare att man impulstatuerar sig på fyllan i turistorter hos tatuerare som inte är seriösa… Det var det jag pratade om.

Haha, ja, precis. När man är utomlands (ja, ni vet vad jag menar med utomlands nu) så är man ju lite extra sådär att man ska göra något crazy. Lite fylla och grupptryck senare så har det skett! Haha.
Å, jag vill nästan ha den där fula tigern. Så jäkla charmig ju! Jag hatar för övrigt såna där typiska tatueringar som den där "snygga tigern". Alltså, inte på andra, men på mig själv! Aldrig att jag skulle tatuera en sån!
jag har en jätteful misslyckad tatuering som en full engelsman gjorde på mig - jag var också full.. jäij!
nej, inget foto - den är ju fuuuuuul!!!
Joooo Grodan! Vi vill se!

Mvh Stephanie 

#15 Vill absolut se! Lovar att inte mobba dig 

Ja, vi vill se! Jag kommer förmodligen att älska den!
Snääääälla Grodan!!

Jaa kom igen nu! Var inte blyg

Jag vill också se!! :D Kåm ijän grodan kåm ijän!

Jag vill också se!! :D Kåm ijän grodan kåm ijän!
haha *går åfflaijn* 

grodan…. :(

Har man sagt A får man säga B! I detta fall visa(!) B! :)

ett problem är ju att det är svårare att på riktigt kolla upp en tatuerare i utomlandet (om man nu är på besök och inte bor där eller har vänner som bor där) än vad det är att kolla upp kvaltén på en inhemsk tatuerares jobb.

Sant!

en sak jag har hört ang tatueringar utomlands är att färgen inte är detsamma som här utan kan innhålla bland annat nickel. Så är man nickel allergiskt är det en god idé att kanske låta blir att tatuera sig utomlands. Sedan ska man tatuera nått övht -utomlands som hemma- så får man kolla in en seriös och ren studio. En studio som ligger i ett litet bås på stranden är väl inte bästa tänkbara…
Jag vill åka till Miami ink eller LA ink 
Min kära moder säger att om jag eller min syster (eller hon själv) någonsin ska tatuera sig ska det ske i göteborg. det finns tydligen bara ett enda ställe som är riktigt bra enligt henne. De sammarbetar med shalgrenska sjukhuset och skickar sina tatueringsnlar dit för rengöring. Nämligen (tydligen?) så måste man använda speciella vätskor och en otroligt hög temperatur när man steriliserar redskap för att all smitta ska försvinna, i vanliga apparater så nås inte de rätta temperaturerna. det mesta dör, ja, men inte allt. bland annat är hepatit en extremt seglivad sak.
På turistorter på badstranden.. nä, jag är lite för rädd om mitt eget liv för det..
Autoklav har väl alla seriösa tatuerare eller? Eller så får man använda engångsnålar, enkelt!
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor