Råttor iFokus

Råttor

Etikettföreningar-träffa-utställningar
Läst 923 ggr
TacoBelle
0

Bästa kommentar på utställning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken är den bästa/finaste/gulligaste/roligaste kommentar någon av dina råttor fått som Helhetsintryck på en utställning någon gång? Glad

Gäller i samtliga klasser.

Min egenuppfödda råtta TacoBelle & Tezzlans Calypso fick detta helhetsintryck i Pet i Landskrona den 14/6;

En stjärna som fallit ned från himlen!

Jag tyckte det var så himla gulligt! Calypso fick A, blev 3:dje bästa Pet junior hane. Dessutom fick han kvalitetsetta, CERT och vann bästa junior i standard! *stolt som en tupp* (han är silver black)

Stephanie
0

"Säger pip pip" Generad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

silverorm
0

Vet inte ännu…ska ställa ut i augusti…mkt tack vare en uppfödare som skarpt gillade en av våra hanar…han vet nog vad han pratar om, tänkte vi då ef han har varit ordförande i SRS. Så vi hoppas på det bästa!!Glad Men jag kan tänka mig TacoBelle att du blev glad över de fina orden!! Grattis grattis!!Glad

gulzebra
0

"Råttan skulle springa genom eld och vatten om matte ropade" stod det i Divas agilitypapper på en inofficiell utställning 2004. Eller ja, inte ordagrant då, men jag orkar inte leta fram pappret och kolla :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Girlie
0

Sork!

Om min lilla Dumbotös..

"Talk to the hand"

Om min Viva som inte alls tyckte domaren var ett dugg intressant..

TacoBelle
0

#2 Tack! Skrattande

Är dock lite nyfiken på vilken manlig uppfödare du menar som varit ordförande i SRS?

Ninja
0

"Stor pung, charmtroll" - en finsk pet-domare domare om Eye på första utställningen

"Smörig" - Lena under standardbedömningen när Kvickrot inte ville sluta pussas med henne

silverorm
0

#5 Han heter Patrick hans fru heter Carina, de har Mossblomma råttuppfödning. Jättetrevliga mänskor…Patrick lär mig o min sambo allt han kan om råttor…jättekul!! (min sambo gillar det här med genetiken…jag mer inne på psyken på råttor…)Glad men det är deras "fel" att vi ska börja ställa ut!!

TacoBelle
0

#7 Ja Patrik och Carina är underbara! Skrattande Dock har Patrik aldrig varit ordförande i SRS.

silverorm
0

#8 Då missförstod min sambo han då..!?Fundersam Men kunniga är de!! Vi blev alla fulla i grin när han kallade min majsis Maja (orm) för en silver fawn!! De har ju inget emot att vi har ormar!! Tvärtom tyckte de att de var fina!!Glad

Stephanie
0

Har den Patrik varit webbmaster på hemsidan?

TacoBelle
0

#10 Jag tror att Patrik var webmaster på r8forumet, efter att det inte fick tillhöra SRS längre…

gulzebra
0

Nä, webmaster på r8forum är ju kicki :P Är det Metaphant som är den där Patrik? Han var väl modd ett tag? Sen försvann han, dumma karl :(

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

TacoBelle
0

#12 Jag menade att han var moderator! Inte webmaster. Och jo det är Metaphant det gäller.

Stephanie
0

Ja, jag har också funderat på vart han tagit vägen…

cosmonita
0

Har bara ställt ut en gång hittills och det bästa helhetsintrycket var "Ren som ett välputsat champagneglas" Det var Glitter som jag hade skrubbat ordentligt innan utställning Glad

gulzebra
0

#13: Tänkte väl ^^
De som träffar honom kan väl hälsa att om han inte kommer tillbaka till r8forum så får han stryk? Oskyldig Skrattande

Grodan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det bästa hederpriset jag fått, fick jag på en musutställning (av Elin):

Hederspris till knäppast utställare!

det var en ful liten plastgris som man trycker på så rör den sig lite (a la 70-tal) - har självklart kvar den… Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mariaratta
0

Måste man välja en? Jag har 4 på förslag:

"Vansinnigt gulligt litet sorkansikte" - Arinellas Tomte - pet/Låtta i Mariestad -03, min allra första utställning. Jag blev jätteglad!

"Mycket råtta för pengarna"  - SilennAs Stjärnstråle - standard/Gail -06

"Gudomligt" - Granathens Hygrophila Difformis - agility/Anja -06

"Vem har klippt och klistrat?" - SilennAs Sommarlov - pet/Johanna -07 (Ja han är lite oproportionerlig, men gullig).

Mariaratta
0

#18 Jag skrev fel, SilennAs Sommardröm (Zorro) ska det vara, brorsan Zenith (Sommarlov) var mycket välproportionerlig.