Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 2822 ggr
hus-musen
0

hundmat till råttor??

sitter o funderar på om man skulle ta o köpa ett  hundmat (torrfoder) till råttorna..som extra utfyllnad naturligtvis, de får färskmat oxå! men de skulle underlätta när ja åker hem o killen min tar hand om bebisarna..då vet jag at de får i sig sin köttranson!

nån som vet om det är nyttigt?? sökte på gamla trådar men det verkar inte finnas så mycket om det..kattmat läste jag att man inte ska ge..är det någon som vet ett bra märke kanske??

Qui dormit, non peccat

Babbett
0

Mina får Nutro Choice blandat i sitt torrfoder…performance eller maintenance, kommer inte ihåg just nu. Vinröd säck…

hus-musen
0

ah okej=) har aldrig hört talas om det, finns det på ica??

Qui dormit, non peccat

[Devo]
0

Mina får vegetabiliskt hundfoder (Solldog)

Babbett
0

#2 Nej, det finns i djuraffärer.

Det är utan konserveringsmedel och färgämnen och div. andra saker man bör undvika.

KAGE
0

Mina får Royal Canin

/Karoline.

becka89
0

Jag har hört att hund och katt mat är farligt för råttorFundersam

Mischa
0

#6 kattmat kan vara för salt och dessutom är det ju gjort för en ren köttätare.

Hunden är likt råttan, allätare.

≧◔◡◔≦

Daydreams
0

Hundmat är för hundar, råttor är inte hundar.

Ger man dom färskmat  och ett bra Torrfoder finns det ingen anledning att ge dom hundmat.

becka89
0

okok tack

Mymlan
0

Funderar kan man ge hundfoder som är till valpar?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Kleverin
0

Mina får ett par bitar ibland, som godis. de tycker det är gott.. Har ett som är utan allt dummt, hunden är allergiker. *ler*

Mischa
0

#10 kan, kan du väl men det är ju väldigt energirikt och har du råttor som tenderar till att lägga på sig så är det inte det bästa.

≧◔◡◔≦

TienMu
0

mina får ingen hund el kattmat….de får en bas på musli sen får de färska grönsaker,rotfrukter potatis pasta ris ägg bär frukt å begränsat med kött…de får de jag äter…..

hus-musen
0

#13 jaopp de är vad mina får med i vanliga fall!! men de är just de att min kille gärna matar dem men gör inte mat till dem.. så därför ville jag ha förslag på bra hundmat=)

Qui dormit, non peccat

Keno
0

Jag håller med daydreams, att det faktiskt är onödigt att ge dem hundmat om de får tillräckligt med varierad och bra mat. Mina råttor skulle nog inte änns vilja ha hundmat för de skulle inte tycka det var tillräckligt gott eftersom matte inte äter det. Dom äter nästan bara sånt som jag själv kan tänka mig att stoppa i munnen. :P

zickan
0

mina får hundmat ibland. ibland har de även fått smaka lite iller foder

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

silverorm
0

Hundmat coops egna älskar de att sitta o knapra på! Får de ibland som godis.

Mischa
0

vare sig man väljer att ge hundmat eller ej beror ju på hur övriga kosten ser ut….eller hur?

≧◔◡◔≦

Daydreams
0

Att ge dom en bit ibland som godis är väl inget problem. Problemet uppstår när man tror att hundmaten ska mätta deras proteinbehov.

Lells
0

Mian får också som godis ibland, men dom gillar det inte så värst mycket. Föredrar att ge dem färskmat istället =)

Mischa
0

#19 fast det var väl aldrig frågan om att ge hundmat som enda animaliska källan(?)

läser man trådskaparens inlägg så står det klart och tydligt "som extra utfyllnad"

≧◔◡◔≦

Daydreams
0

#20 Jag tycker det är skillnad på extra utfyllnad och godis. Extra utfyllnad läser jag som ngt man ger dagligen, godis ngn gång ibland. Folk får väl ge vad dom vill. Men jag tycker det är knäppt att ge sina råttor hundmat, eftersom dom är råttor. Har också gett hundmat en gång i tiden.

Babbett
0

#22 Jag har köpt råttmat i Finland (engelsk producent) och det innehåller ungefär det samma som hundfodret jag ger min hund!

hus-musen
0

#22 men snälla läs ordentligt!! "men de skulle underlätta när ja åker hem o killen min tar hand om bebisarna..då vet jag at de får i sig sin köttranson" så skrev jag..  inte att jag ville ha utfyllnad till den dagliga vanliga maten, utan som extra då jag åker hem över helgerna o min kille stannar i sthlm med pojkarna!! färskmat och egenblandat Torrfoder får de naturligtvis annars.

Qui dormit, non peccat