Två underbara råttkillar säljes snarast
Jag har 2 st råtthanar med bur och tillbehör till salu.
Råtta nr. 1 heter Quake och han är 1 år och 6 månader gammal. Han är black roan och registrerad i SRS. Till sättet är han väldigt lugn och snäll.
Råtta nr. 2 heter Chad och han är 6 månader gammal. Han är agouti capped. Till sättet är han väldigt pigg, busig, nyfiken och OTROLIGT snäll!
De har haft Toa-Lätt i buren i princip hela livet samt levt på en nyttig och varierad kost.
Buren: Det är en Jenny - bur, som är 80 cm lång, 50 cm bred och 80 cm hög. Den är endast 1 år gammal, kvitto finns! Dock har buren två hål, som behöver lagas eller där man måste sätta för något. Själv har jag satt för två videoband vid hålen, vilket fungerat bra.
Burtillbehör: 2 stora hyllor, 1 långt rör, 1 kortare rör, 2 matskålar + hållare, 1 vattenflaska + hållare, 3 hängmattor, 1 stort hus, 1 mindre hus, 1 klätterställning med 5 stegar, 1 plasthjul, 1 fågelbad, 1 korghylla och 1 extra "hållare" till rören.
Övriga tillbehör: En 25 ml - flaska med "allvitamin för smågnagare", en 50 ml - flaska med "äkta vetegroddolja", 1 råttsele och 1 registreringsbevis som tillhör Quake.
Anledningen till varför jag säljer mina råttor är att jag inte har tid med dem längre. Jag ska in i lumpen snart och då finns det ingen tid alls för dem. Det känns bättre att sälja dem till någon som verkligen tar sig tid att umgås med dem och aktiverar dem.
Jag säljer dem absolut inte till vem som helst! Jag älskar dessa råttor och säljer dem enbart för att de ska få ett mer aktivt och roligare liv.Du ska helst inte ha massor av råttor, så att dessa hamnar i "skymundan". Jag vill att endast dom två ska vara tillsammans i en bur i fortsättningen också. Du ska ha helst ha erfarenhet av råttor sedan tidigare.
Råttorna finns att hämta i Storvik, som ligger i närheten av Gävle, Sandviken och Hofors. Jag kan eventuellt skjutsa dem en bit.
Kontakta mig för pris och mer information/bilder.