HJÄLP VAD GÖR HON !?
Nu är jag lite efter som råttägare x) Men jag undrar: Iris gjorde precis såhär: Hon gunggade tänderna mot varrandra och tuggade precis som att hon åt men hon hade inget i munnen !
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

kan inte du försöka använda sökfunktionen? Om du söker innan du skriver ngt så får du oftast svar på alla dina frågor samt kan specifiera dina frågor mer.
Hon knastrar tänder.

Hihi, det kanske kliade i handflatorna på henne!
(Heter det handflator på råttor?)
Älskar mina stora små vänner..

Oj, missuppfattade frågan. Trodde du menade att hon gnagde på tassarna.

Fast angående det här med sökfuktionen.. Svårt att veta vad man skulle söka på om man inte visste vad knaster var! Typ söker hon på "tuggar" får hon ju inte rätt svar. Vet man inte vad knaster är vet man inte heller vad man ska söka på!
Jag rekommenderar dig, Animalen, att läsa igenom alla artiklar här. Då dyker det nog upp en del bra grejer att veta. Kolla också om de har "den fantastiska sällskapsråttan" av Gerodean Elleby på ditt bibliotek.

ja just den här frågan, men dom andra miljoner frågorna kan man använda sökfunktionen innan man skriver.
Dessutom länkade jag till vanliga frågor och svar artikeln i en av animalens andra trådar där knaster står beskrivet.

Definitivt!
ja fast knastret får man ju fram om man söker på gnissla tänder oxå.. så det hade säkert gått att söka på det oxå.

OKej, nu vet jag iaf vad dom gjorde. Men jag var tvungen att söka på just tänder när jag sökte

Ja, det gäller att ha lite fantasi när man söker!
Men jag tycker ofta det är enklare att leta bland artiklar. Då får man inte upp så himla mycket och kan bläddra förbi utan att behöva söka.
Ja… av 15 trådar på förstasidan, har du skapat 6st… Spånet, knastrandet, färgerna, könen och avelsfrågan hade du kunnat söka på istället för att göra nya trådar 

Mvh Stephanie 

Jag har hört att när råttor gnisslar tänder då trivs dom.
Dom kan även göra det när dom är skitförbannade :D
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
mm det stämmer oxå. men de kan även göra det när de är arga men det märker man på dom om dom trivs eller inte.

Mina gjorde så när dom sov i en luva på en tröja x)

Mina gjorde så när deras rivaler sprang utanför buren också! Och det var inte glatt knaster

Hehe :P Mina gjorde så medans dom blundade & Slumrade <3