Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 4779 ggr
Laserknas
0

Skolans råttbur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna lite roliga bur kanske i minstaste laget bygge några av mina polare till skolans två honråtter Calua & bacardi:)
Själv byggde jag inredning till skäggagamen. blev nöjd men den bilden hör inte in här:)

Men va tycker ni?

(hamster ludden plockade de bort när jag komenterade de och bytte ut de till halm istället:)

Laserknas
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är skolans gerbil pars nya bur.. super snygg tycker jag:)

Va tycker ni?

Stephanie
0

Halm är inte heller bra för råttor. Risken finns att det finns ohyra i hö/halm som smittar till råttorna. Bäst är att antingen ha tyg åt dom att bädda med, rivet papper (luktar illa rätt snabbt) eller ingenting alls.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Laserknas
0

Halmen kommer från skolan själv och de kontrolleras noga innans de ges till korna/hästarna/fåren och fåglarna/smågnagarna..
Skulle inte använda tidningspapper då jag har haft en råtta som fick förstoppning av tidningspapper

Girlie
0

#3: Det går inte att kontrollera halmen och se skabb eller ohyra, vill man absolut använda halm kan man kanske värma eller frysa den för att bli av med ecentuell ohyra?

Annars var det en väldigt fin bur, ser ut som det är lite lite sovplatser och mycket av träet kommer antagligen bli nerkissat och söndergnagt. Tänkt också på att alla tyngre saker som står på de övre hyllorna inte kan välta och ramla ner och träffa någon annan råtta.

Laserknas
0

De fryser gnagarnas halm. men tror inte de gör de med hästarna/korna/fårens halm

Girlie
0

#5: Skabb är artbundet så de vilda råttor som bär på sjukdomen smittar inte till hästar/kor eller får.

Keno
0

Hehe dom där burarna var himla gulliga! :)

Mymlan
0

#6 Om man har halmen liggandes i 6 veckor där inte vilda möss och råttor kommer åt det så ska det ej vara nån fara ge vad jag har hört.

Men mina råttor får inge halm eller hö..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Falurven
0

Haha nice. Ser ut som ett skafferi ju ^^

Och gerbilburen var läcker den med! Underjordiska gångar ju :D Lyxigt ;)

Mvh Nathalie

niffen
0

Ascoola burar! Lite som skansens råttbur! Dom bor ju i ett kök  ;)

Laserknas
0

haha kuligt:) de e han som designar skansken och andra zoons burar som vart hos oss och hjälp oss med burarana till djuren:)
alla burar till djuren ser ut som hemmiljön eller va man ska säga:)

Grodan
0

jättesöt råttbur. snälla kan du ta foto sen när de bott där ett tag… hehe Räcka ut tungan

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

SweGizmo
0

haha^^ så cool

#12 hehe… det skulle jag också vilja se^^

Min blogg: SweGizmo.se

Ninja
0

Hihi temat i buren var ju jättekul Skrattande hoppas det inte börjar lukta och bli fröstört allt för snabbt med allt trä.

kamikazerat
0

FINA!

och råttor tycker att det är kul att busa i (halm och hö), även om de inte äter av den. man kan lägga den i "karantän" i några veckor och även frysa den så försvinner ohyran.

Grodan
0

jag skulle kunna ha en sån där lekplats till mina rådisar… hoppas det är riktigt knäckebröd… :-D

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Laserknas
0

haha vist kan ta bild på de när skolan börjar igen. nej tyvärr är inte de knäckebröden äkta utan är konstgjorda i ett material som de ej kan tugga sönder fast de brukar sätta dit äkta och även hänga lite gräs mm så de får kämpa lite..
Jo de tycker de är super kul i sin nya bur. de verkligen älskar den:)
Sedan i rummet de står i är de nattrum så de blir så naturligt som möjligt

TacoBelle
0

Superfina burar! Är det riktigt bröd som hänger på trästången?

Gerbilburen är nog perfekt för gerbiler! Där kommer dom att trivas!

Tänkte dock också på att råttburen kommer att bli nerkissad men ni kanske kan byta material i den efterhand.

Laserknas
0

jo vi byter ut den när de behövs och de små städas varje dag och städas ordentligt en gång i veckan.
De bröd som är på bilden är ej äkta utan är gjor i ett material som råtterna ej kan ta sönder men de brukar hänga upp riktiga ibland