Pluttan har blivit tokig
I bland undrar jag vad som pågår uppe i mina damers huvuden. Pluttan är lite av en samlare.. det har hon alltid varit.. allt ska in i buren.. jag menar verkligen allt.. hon ger sig inte heller.. Men nu har hon börjat släpa runt mat. överallt.. hon lägger det på dom mest konstiga ställen. Nyss fick jag en potatis i huvudet när jag diskade.. hon hade tagit med sig den uipp på skåpet, jag har ingen aning om hur hon tog sig dig.. och med potatis dessutom.. Det enda hon kastar ut ur buren för tillfället är bajs och sedan äggskal dom gånger dom får ägg.. Sånt skit kan man inte ha i buren.. det verkar dock bara som om hon kastar ut sina egna bajs korvar.. Hon har fått total fläng här just nu.. jag vet inte om hon vill visa att hon kan springa med mat i munnen eller vad det är som pågår.. men söt är hon iallafall..
Den enda gången jag har sett henne så här tokig är när hon får majskolvar.. då hoppar hon omkring som ett popcorn och gud nåde den som tar hennes majskolv, hon blir grinig i flera dagar..
Hon har aldrig bitit eller visat tecken på att vara arg.. vilket är skönt.. hon blir bara super sur om man tar hennes majs.. Allt annat får dom andra råttisarna smaka på.. men inte majsen.. hon blir mordisk..
känns detta igen? :D

Haha! Kan det kanske vara för att hon löper? blivit könsmogen?
Jag kommer ihåg Zingo. Hon var helt tokig när hon löpte. Hon skulle göra bon överallt och slöpade på saker hit och dit. När jag satt vid buren ville hon hela tiden försöka dra in mina kläder som jag hade på mig och boa med, och hon gav sig inte när det inte gick. Hon var så envis XD
hehe mina tjejer kastar ut mat
vet inte om det är för att dom tycker att det är äcklig mat eller vad dom gör så för.
Men varje gång jag öppnar buren då dom har kastat mat så springer dom till öppningen och vill ut. kanske är ett tecken på att dom vill ut.
Jag har också råttor med egna tankar om vart allt ska ligga.
Maten skall ätas på 15 olika stället utifall någon skulle sno den, och det skall bäddas med allt, toan har på senare tiden blivit utsprätt i hela buren.
≧◔◡◔≦