Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 620 ggr
LimE-6
0

Är det sant? =S

Inatt tittade jag på "skitiga jobb" som går på Discovery Channel, Mike (han som har programet) var bl.a med ett gäng typ anticimex snubbar och dom jagade bl.a råttor. En av anticimex snubbarna sa att råttor kissar nästan hela tiden då de inte kan kontrollera sin urinblåsa. Stämmer det? Blev lite fundersam..

Tack för svar!

(Lägger tråden i Off topik, vet inte var den passar in!)

LimE-6
0

Putt

sussa08
0

Alla som inte lär sig att kissa på vissa ställen kissar där det är prsktiskt, dvs överallt… Råttor som alla andra vilda djur gör det det har väl inget mer att kuna kontrollera eller inte att göra…

Bebisar gör samma sak därför har de blöja!

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

LimE-6
0

Ja men tama djur som t.ex hunden lär man att den ska kissa ute, vlket resulterar i att den lär sig att hålla sig, då kan de ju kontrollera sin blåsa.. så aa.. ähh skit samma =)

Kleverin
0

#3 men mina råttor kissar bara i buren, aldrig när de är lösa, så då måste de kunna kontrollera sin blåsa.. eller?

sussa08
0

Alltså det är så med alla djur, att om man inte "lär" dom att man ska kissa här o inte där så kissar de när de behöver… Varför hålla sig när man inte måste?

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

niffen
0

Men det är ju om de VILL elelr inte. De KAN kontrollera, men de VILL inte. Det är skillnad… Om de inte KAN kontrollera så är det ju ngt fel på dom?

[Driva]
0

De har inte förväxlat kissandet med revirmarkering?

Mn gammelråtta hn skvätter överallt, men de är inte ´kiss utan revirmarkering

Mezzzanina
0

Definitivt revirmarkering.Och är det många råttor så lär det bli en hel del revirmarkering.

Love-
0

Kanke är så med råttor som inte är tama men med tamråttan är det inte så.

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Mischa
0

Har hört det förut att råttor är "inkontinenta" men det tror jag inte på.

Dom gånger mina råttor "läcker" är det medvetet och på bar hud alt nya kläder som inte luktar dom.

≧◔◡◔≦