Lång stamtavla
I en tråd (tyvärr glömt vilken) nämndes att råttan hade en stamtavla på 9 sidor!!!
Nu undrar jag hur man praktiskt går till väga för att skriva en sådan.
Redan vid farfarsmorfarmormorsfarmorfar är jag lite bortkollrad… och många släktforskningsprogram är svåra att tyda efter ett tag…
Är det något stamtavleprogram man använder? Finns ju en mängd "pedigree generators" osv… Tyvärr vilka några är lite otydliga och svåra att snabbt och enkelt avläsa föräldrarna.
och hur gör man sedan på nästa sida…
Kan man inte fortsätta på samma sätt, med en ny sida för de sista råttorna i stamtavlan? Så att det blr som en ny stamtavla för de råttorna. Om nån hänger med på hur jag menar ^^

Mvh Stephanie 

jo, jag fattar. men det är ju så många råttor…
antar att det är därför det blir så många sidor - sista ledet delas upp att fortsätta i fyra sidor…

I mitt huvud får det inte plats!
Då blir det ju en massa papper efter varann i varje trädgren. Hur numrerar man då pappren för att hålla reda på allt?
Älskar mina stora små vänner..
Jag vet…det är ju jag som har dessa evennerliga stamtavlor!! (swegiz oxå) De sista på sida ett, börjar var o en på nästa blad…man får lägga ut hela härligheten på golvet så det blir som ett stort pussel!!
Jag har ett program på datorn som alla stamtavlor hamnar i, mest för skojs skull visserligen men ändå. Där blir det x antal led (4 tror jag?) bakåt som syns direkt men längre bak får man klicka sig vidare till nån av bakomvarande råttor. Hur som helst tycker jag det programmet är bra, kan ju vara värt att ta en titt på kanske; http://www.nada.kth.se/~joeljons/mats/
Egentligen är det ju för marsvin men det funkar finfint till andra djur också och man kan dela upp de i arter - så jag har råttor, möss, marsvin och hamstrar åtskilda alldeles finfint utan nåt krångel
#3: 2.1, 2.2, 2.3…?
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Printscreenade. Högra rutan dyker upp när man klickar på nån iaf, får plats med ett till led bakom den.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Det är mina honor som har 8 sidor… inte 9.. vi såg att en av sidorna var en kopia bara.. men 8 sidor är också mycket…
jag har svårt att tyden dem 8 sidorna, man ska lägga dem som en pyramid och lägga dem rätt.. lite knepigt.
Min blogg: SweGizmo.se
#7 jag vill seeeeeeeeeeeeeeeee…

#5 hur laddar man ner det då? *Tröööööög*
#8 jag har tagit kort på det när jag lagt ut det på golvet… men nu hittar jag inte sladden till datorn-__- så nu kan jag inte lägga in det.. men ska leta efter jobbet igen.
Min blogg: SweGizmo.se
#9: "MATS 1.8
MATS-installer.exe (594 kB)"
Klicka där på MATS-installer.exe ;)
Smart program! Tack för det tipset ;)
Mvh Nathalie
≧◔◡◔≦