Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 770 ggr
empan-hampus
0

Vilken färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet att jag frågat om färg på just den här råttan förut.. men jag fick inget riktigt svar.. så nu frågar jag igen vad är min Elvis för färg? Jag tänkte på att han har ju gråa hårstrån på ryggen och han har röda ögon… så kan någon säga vad han e för färg :)

empan-hampus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan jag få färg på denna buse oxå? ;-) Om ni vill ha mer bilder för att lättare bedömma så säg till :)

empan-hampus
0

putt

empan-hampus
0

PUTT xD

empan-hampus
0

Ingen som vet… :(

Daydreams
0

en första ser ut att vara en roan, striped eller husky är svårt att säga när den är så blekt. Den andra är en black european berkshire.

empan-hampus
0

#5 Den första har alltid vart den färgen :) Även när han var liten.

Terato
0

Hur gammal var Elvis när du fick honom? Tror inte det är några tvivel på att han är roan. Vissa kan säkert blekas tidigt.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

empan-hampus
0

Ja.. han var väl så gammal som när man får ta råttorna från mamman :-P Kanske lite äldre :) Men kan roan ha röda ögon?

Terato
0

Ska inte svara helt säkert men vad jag förstått kan roan finnas på alla färger.

Allstå borde en råtta som har en färg som kan ha röda ögon kunna vara roan.

teratos.r8or.se

niffen
0

Ja, det beror ju på hur man blandar färgerna. Vad har roanens föräldrar för färger?

Allamej
0

Min älskade Pankaces var champagne striped roan så vissta hade han röda ögon.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

hus-musen
0

roans har röda ögon.. de kan blekas väldigt tidigt!! den på första är en striped eller husky roan.. den andra är en black european berkshire!

Qui dormit, non peccat

KickanW
0

Roans har inte röda ögon men den blekande genen bleker även ögonen så de kan se röda/vita ut… Speciellt på foton med blixt.

Girlie
0

Roans kan både ha röda ögon från början eller få rödare ögon på grund av blekgenen, det beror alldeles vilken färg råttan har. Eexempelvis har en Champange Roan såklart röda ögon redan från början.

empan-hampus
0

Jag vet inte vilka färger föreldrarna hade tack vare att han är från djuraffären… Men okej tack =) Då vet jag på ett ungefär vad han kan vara då ;-)

KickanW
0

Leta fram en bild på honom från när han var bebis så kommer du nog se skillnad… Lägg gärna upp den här också :)

Min roan-hane som jag har är nästan helt vit, ändå tänker jag aldrig på att han bleknat förrän jag ser bilder från när han var mycket mörkare.

Terato
0

Kickan, jag drömde om dina hanar inatt! Bland annat goa Juni! :)

teratos.r8or.se

KickanW
0

:D Då får vi hoppas att du får träffa dem imorgon!

empan-hampus
0

Jag ska lägga upp en bild här från när han var liten. Men det får bli någon annan gång :) För jag är inte hemma just nu ;-)