pott-träna dumbo råttor

Är det råttan på bilden du vill ha pott tränad? 
Den på den övre bilden är väl ingen dumbo? =P

Mvh Stephanie 

jag vet faktiskt inte vad det är för råtta:S men den vita är en dumbo iaf:P
Hahahahaha :'D
Det är en råtta. Punkt.
Jag vet inte hur andra skulle göra men jag gjorde så här:
Innan jag satte in toaletter till mina råttor så iaktog jag var dom gick och sket. Pisset räknade jag inte direkt med att få med i pooplådan så jag satsade på bajshörnen. En dag fanns det bara en toalett där och det var inte protester, vet inte ens om dom märkte att jag satt dit den.
På tal om en skitfråga… Jag har ju en furet tower (kapar tråden lite) och mina grabbar bor i den. Dom har däremot bestämt sig för att skita i hörnet där röret går ner till underburen… Ryms max en hamstertoa där ju… :( Så, vad skola jag göra?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
typ testa med att göra rent vid det hörnet. eftersom att dom märker olika revir så borde det fungera med rengöring
Det görs rent i det hörnet så gott som varenda dag så det är inte skitigt… dom gör det skitigt…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
skaffa en psykolog åt dom…. dom kan behöva prata om det där tror jag:P haha
ingen mer som vet hur man ska få dom att gå på lådan?
Mina har varit helt rumsrena (inte kisset då) i buren tills nu… Då de fick en stor och hög bur. Då är det tydligen alldeles för jobbigt att gå någonstans över huvud taget för att bajsa så nu ligger det ploppar överallt. Vet inte riktigt hur jag ska göra. Har en toalett på varje hyllplan och stoppar noggrant dit alla pluttar.
jag har bara en bur med en våning. men dom lyckas alltid sprida ut pluttarna i hela buren:(
kan man använda kattsand?
jag har kattsand i min låda, i början slängde jag i allt bajs i den, städade den aldrig förens jag såg att dom själva bajsa i den. efter det vart dom rumsrena..
// Vanessa
måste ha blivit en väldig hög innan du såg att dom gjorde det själva va:P?
hängmatta då? har byggt en själv men ingen av dom gillar tydligen den inte:/ finns det fler för leksaker man kan göra eller köpa?
Hur ser din hängmatta ut? Mina fleecetyger som jag hängt upp högst i buren med klädnypor är det absolut mest popuära i hela buren :)
typ ett plagg med två pinnar i på långsidorna. sen sitter det två snören på vardera sida. kan du knäppa kort på din?
Det låter avancerat. Det räcker med en handduk eller en fyrkantig tygbit (gärna fleecetyg) som du sätter upp i alla fyra hörn med klädnypor :)
alla fyra hörn? knäpp ett kort:P
hehe nej då, man ser ju om det är färskt, om det är mer än vad det var än det jag la in. går rätt fort..
// Vanessa

mina boys bojkottar också hängmattor. Jag har testat flera olika grejer. Hänga upp handdukar och gamla tshirts (så som kickan beskriver), jag har tillomed varit o köpt en färdig hängmatta i djuraffär. Men icke!
jaha
okej får kolla där då:P det där med hängmattan är helt hopplöst iaf… får testa nått annat.
nu har jag försökt att pott-träna mina två dumbo-råttor. men utan resultat så undrar jag hur ni har gjort. hur ska man få dom att gå på lådan?