Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 988 ggr
Glasyr
0

Råtthona sökes :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu söker jag en go och glad råtthona till min lille vän här hemma. Då hennes kompis bianca helt oväntat gick bort för ett tag sen har Glasyr nu blivit ensam och söker en ny livskamrat :) Åldern spelar igentligen ingen roll men gärna en jämngammal (1 ½ år) eller en liten bebbe kanske? ^^ Jag vill gärna ha med stamtavla och lite fakta om bakrunden men det är inget måste. Jag bor utanför västerås, kan ev köra en liten bit för den :) Tar med en bild så får du se vilken livskamraten blir :) Hör gärna av er! / Sofia

Bullerbytjejen
0

finns en helt underbar uppfödare i västerås du kan kontakta :D cosmonita heter hon, har hemsida och allt !! sök på cosmonita och råttor så får du upp hennes hemsida !!

Glasyr
0

haha aa vet =) men hon har ingen kull just nu :/ Hon skulle nog få en kull till längre fram i sommar men kan ju inte vänta hur länge som hälst då Glasyr är helt själv här hemma med mig nu :) annars hade jag slagit till direkt! :D

Bullerbytjejen
0

aaah va trist :(

Bullerbytjejen
0

Jag har puttat upp "vilka har kullar" tråden, kanske nån skriver med aktuella kullar :)

Glasyr
0

mm, vet du nån bra upf i stockholm som har nån kull nu kanske? ska ev. dit snart så jag tänkte :)

Bullerbytjejen
0

om du har nått du vill byta bort så kan du ju alltid fråga grodan hihi hon kanske har nån hona *skratt*

Storvreten
0

Jag har en dam hemma som skulle vilja flytta. Tyvärr är hon inte tam. Jag har haft henne sedan december, tog hem hon och hennes syster i själ av att de skulle typ bli utkastade. Hon skriker såfort man tar i henne och sådär. Inte alls tam. Men om någon vill ha henne så får de gärna ta henne ;) Inte för att någon vill ha en otam råtta.

Filifjonkan är hennes namn, Striped agouti tror jag hon är. Hon är runt 9-10 månader.

Lancia
0

sussa_08 har småttingar vet ja!

Glasyr
0

okej, vart bor hon då? har hon nån tjej kvar som inte är tingad? :)

niffen
0

Hon bor i sthlm Tumba, och ja, jag tror att hon har nån tjej som inte är tingad. Men är ej säker. Kan sms:a och fråga.

Glasyr
0

ja gör det :) skulle vara himla snällt! sthlm också, jag som ev. ska dit snart ;) hihi

becka89
0

Jag har två råtthonor på 1år

Men dom skulle behövas bo ihop då ena blir helt knäckt när man tar ur ena bara.

Har tyvärr tappat intresset.

Jag bor i eskilstuna

Glasyr
0

#12 nja, är bara ute efter en tror jag :)

#10 Niffen får du tag på henne?

becka89
0

#13 okej annars är det bara säga tillGlad

Terato
0

Här har du listan med uppfödare! :)

Råttuppfödare i Sverige

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

sussa08
0

#13 Henne har niffen fått tag på o niffen ska komma o kolla på ungsingarna hos mig imorron :P ;P

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Glasyr
0

haha okej :) har du nån tös kvar? :) *hopas hoppas hoppas*

sussa08
0

Det är typ det vi ska ta reda på :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Glasyr
0

Okej :P du måste säga till om du får någon ledig, för då är jag VÄLDIGT intresserad! :D

sussa08
0

Haha självklart :) Säger så fort jag vet!

Glasyr
0

bra! :)

cosmonita
0

Hej Glasyr, vet inte om du mailat mig eller inte och vad vi pratade om i så fall Glad

Men det stämmer att jag inte har någon unge till salu. Men jag kan tänka mig att omplacera Smilla (Want To Make You Smile). Hon är född i början på juli 2007 och fyller alltså snart ett år.

Nackdelen med att du tar hem en vuxen råtta är att det finns en liten risk att råttorna inte accepterar varandra. Det brukar alltid nästan funka mellan en vuxen och en bebis. Det kan ju naturligtvis gå bra också. Fördelen är att du bor nära Västerås och jag lätt kan ta tillbaka Smilla om de inte kommer överens.

Maila mig om du är intresserad.

Terato
0

Å, Smilla som var så vacker!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

cosmonita
0

#23 Tja, är fortfarande Glad Hon är mycket lik sin syster Peg men någon lättare på vågen.

Glasyr
0

sussa_08, hur gick det med råttbebben? Glad är det någon ledig till lilla mig? :P

niffen
0

Ingen tjej, tyvärr. Det var bara en massa grabbar! Skumt tycker jag, i en kull på 9 st så var ingen tjej! :O
Tyvärr   :/

sussa08
0

Ja tyvärr… Men det var ju bra att jag sett rätt på dom annars kunde de ju blivit en del avlivningar ist :(