Lägg in din färg! :)
Okej, nu ska jag försöka lära mig lite färger på råttor och kanske palta ner någon i min "råttfakta" bok :) Så här kommer massa färger som råttor kan ha:
Agouti
Cinnamon
Fawn
Silverfawn
Black
Blue
Chocolate
Mink
Lilac
Pearl
Cinnamon pearl
Beige
Champagne
Himalayan
Siamese seal point
Siamese blue point
Blue agouti
Self black
Self blue
Self chokolate
Self mink
Self lilac
Self beige
Self champagne
Self pink eyed white
Self black eyed white
Silver mink
Silver chokolate
Silver lilac
Silver black
Om du har en råtta med någon av färgerna kan du vell skriva vilken färg den är och stoppa med en bild? :) Om det redan finns en färg "visad" så behöver du ju inte visa den igen ;) Skulle vara himla bra och snällt
Jag hoppas alla har en råtta med någon av färgerna så att vi fyller hela listan! :D

Annars finns det en hel del hemsidor med färger.

och om du söker på forumet på fototråd får du upp en massa olika färgers fototrådar
Okej, nu har jag fått tag på alla färger utom dessa:
Silver mink
Silver chokolate
Silver lilac
Silver black
Self black
Self blue
Self chokolate
Self mink
Self lilac
Self beige
Self champagne
Någon som har en råtta av någo färg och som kan lägga in en bild så jag får se? 

Ska bilderna publiceras nånstans eller är det bara så du själv får se?
Här är iaf Mansikka, silver mink irish missmarked dumbo.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Visserligen inte self, men inte silvrerad iaf - Tuttul, mink european berkshire rex dumbo

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Och så en till som visserligen inte är self, men det syns inte så spela roll :P Lolia, champagne european berkshire

Silver betyder att dom har silvriga hårstrån i pälsen, self betyder att dom är helfärgade så att se alla varianter i silver och self, kanske inte är nödvändigt.
haha okej :) tack tack
#6 det är bara så att jag själv får se :P

#12 Egen uppfödning?
#12: Är det en dark pearl?