Söker dumboråtta!
Någon som föder upp eller säljer dumbo råttor i närheten utav södra Dalarna? Lägger här upp mitt intresse.
har 2 honor nu, men en dumbo har jag alltid velat ha, så söta ju! :)
Om du kan ta dig till Bollnäs så finns det Dumboråttor där på Mobackes. Var själv där idag och köpte två små tjejer.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
på djurtransport.ifokus så kan man nog få hem en råtta lite varsom beroende på vlken hjälp som finns.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Alltså be vanligt folk om hjälp? ….. Är detta vanligt? Tycker alla uppfödare finns i sthlm lr skåne :)

Det är väldigt vanligt, ja! :)
Älskar mina stora små vänner..
ja det är vanligt. folk är snälla och erbjuder hjälp för en liten slant när de ändå ska åka dit. Finnas även några som gillar att resa som man kan betala hela biljetten till så åker dom.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jag bor i södra dalarna och åker mot jämtland och stockholm lite då och då så hittar du någon i någon av de riktningarna kan jag ev hjälpa till attt transportera om det passar då :)
Här är en till i södra Dalarna (Borlänge) som kan hjälpa till med transport ibland - i juli blir det en tripp till Stockholm :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
VI BLIR ETT HELT GÄNG MED DALKULLOR HÄR JU =D
Men såhär mycket dalfolk borde vi ju kunna anordna utställning… :D
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Oja =D Hela tre pers liksom ^^ Sry, slut på ot x)

Ingen som har en alltså?
Vad tycker ni om att beställa en från en gossist eller vad det nu heter från en djuraffär? …… Vill ju verkligen inte, helst …. men de verkar kört, har sökt igenom hela google och hittar inge, o har ja väl hittat då är alla tingade :)

Varför så bråttom? Om du lugnar dig lite så tror jag du kommer hitta en liten dumbotjej.
Håller med hitorine, ha inte så bråttom. Grossist är inget jag rekomenderar, har haft en Åkello råtta innan, och hon var trevlig och så men det är en helt annan grej. Man måste lägga ner hur mycket tid som helst (på sådant som man annars förväntar sig att de redan ska klara av). Dessutosm så är det svårt att hålla koll på deras sjukdoms historik m.m
Vänta och se, så kommer du alldeles säkert att hitta din råtta! :)

*suck* … Okeeeejdåå :)
I´ll guess I have to wait and wait ….. ;)

Här kan du gå in och leta uppfödare:
Det gäller att du skaffar dig en koll på vilka uppfödare som finns, vad för mål de har och vad de kräver av dig och du av dem. Vet du vilka de är kan du också lättare etablera kontakt. Att bara skicka ett mail med "hej, jag vill ha en dumbo" kan vara en dålig start! :) Självklart finns det massvis med egenskaper hos en sällskapsråtta som är viktigare än dess öron!
Tålamod, så hittar du nog snart en uppfödare som har en trevlig dumbotös åt dig! :)
Älskar mina stora små vänner..