VETERINÄR I GÖTEBORG!
Då var det dax igen, Märtha har fått ännu en dänga av lunginflammation, han hade det för drygt ett år sedan… och nu är det tillbaka igen, desstuom har han lyckats smitta en av mina andra råttor… penicilinet som jag har är dock nästan helt slut och räcker inte ens för att behandla bara en av råttorna… så jag behöver nytt, hade varit enklast att gå till en veterinär och visa upp medicinen för han/henne så kunde han bara skrivit ut nytt till mig… men nu bor jag i Göteborg, och jag vet inte hur noga dom är här… har ni tips på någon bra veterinär som möjligtvis skulle kunna göra detta???
annars, vet ni någon billig bra veterinär som har bra hand med råttor?
Mvh Petronella, Märtha, Mouhammed & Pulver

Jag rekomenderar dig att boka en tid hos Eline Rustad som jobbar på husdjurshälsan. Underbar vetrinär med råttvana! Ett besök där kostar ca 500:- och då får du mediciner till ALLA råttorna. (kostar inte mer att ta med alla, gjorde inte det för mig iaf)
J A wettergrensgatan 6
421 30 västra frölunda
telnr: 031-89 40 90

#2 mån-ons 08:00 - 18:00, tors 08:00 - 20:00, fre 08:00 - 18:00
Ja de var supertrevliga där! Eline (vetten) ringde dessutom upp mig en vecka senare bara för att höra hur det var med flickorna! Och vad jag förstått det som så är det inte många vetts som gör det! ^^

Okej… hm tror du att hon skulle kunna skriva ut ett recept på medicin om jag skulle åka dit och förklara samt ha flaskan med mig (penicillinflaskan)…?

Du kan ju prova. Men vad jag vet så får de inte skriva ut antibiotika utan att först undersöka dem på plats..
Älskar mina stora små vänner..

Smådjurskliniken har du också om du vet vad som är fel och vad du ska ha. De brukar vara hjälpsamma på det viset, däremot är de kanske inte de kunnigaste. 

nej men jag är nog säkerligen mer kunnig och säker på vad det är för fel på råttan än dom :P dessutom har ja redan behandlat Märtha en gång och då blev han frisk så går ja bara dit o ser snäll ut o har penicillinet med mig så BORDE (tycker man) dom skriva ut ett recept till mig o mina små råttisar

Som Terato har sagt så får de inte skriva ut antibiotika utan att undersöka djuret först. De gånger jag fått ut antibiotika på det sättet har det varit vid återfall.

#7 Om du bokar en tid hos Eline och åker dit med en råtta eller alla och tar med dig den gamla pencillin flaskan och hon konstaterar att de fortfarande är sjuka så kommer hon helt klart skriva ut / ge dig ny medicin. Tror dock inte att du bara kan säga att du vill ha det utan att hon får kolla på råttan först. Men hon är super bra enligt mig så jag tycker du ska åka in med råttan/orna :)