Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 788 ggr
Bullerbytjejen
0

någon som boxas här?

Hahaa jag sitter å kollar på Made på mtv nu. Jag ska ju börja träna nått, funderade på att börja dansa men jag vet inte, jag vet inte vad jag skulle kunna bli ok bra på. vad har ni tränat för nått i sportväg?? Ge mig förslag gärna på vad jag kan hitta på att fördriva min tid på..

Bullerbytjejen
0

jag är 30 år å ruskigt smal kan ju va bra att ha i beräkningen också xD å vig som en valross och totalt utan kondition…

LeTigre
0

Boxas är så jäkla kul + att man bygger en hel del muskler vilket är bra när man är "ruskigt smal" (vilket jag tyvärr inte är, men man bränne rju fett också). Testa ett kick'n'box/boxercise-pass och se vad du tycker själv. Det är HÅRT men så otroligt roligt vilket gör att man inte bara ger upp som man gör med alla trista aerobicspass, plus att man inte behöver ha absolut rytmkänsla och göra saker i takt med 20 andra.. :P

Bullerbytjejen
0

HAHAHA jag kommer bli ett muskelberg helt utan fett Förvånad

Ska genast kolla upp det :D

LeTigre
0

#3 haha, näää.. an bygger inte såna muskler, men man blir stark! Kombinera med core-träning så kommer du aldrig få ont i ryggen :P

Bullerbytjejen
0

vad är coreträning?

LeTigre
0

#5 i core tränar man musklerna i mitten av kroppen, korsrygg, ländrygg - eller vad det nu heter, mage etc. De muskler som håller ihop och håller upp kroppen. Speciellt superbra för tjejer som ju slits ut i de områdena under graviditeter etc men superbra för alla för att förebygga ryggproblem och få en bra hållning.

Bullerbytjejen
0

ooh bra hållning behöver jag :D

Harm
0

Lindy Hop! Både jag och tösen (meledil) tränar/dansar Lindy Hop, ruskigt kul och man får svettas ordentligt! =)

Bullerbytjejen
0

Jaaaa det va ju det jag tänkte börja med först eller west coast swing vill jag lära mig men det finns ju ingenstans tor jag, men lindy hop e det vanllig swing eller? jag har inte riktigt fattat, jag tycker det går lite fort för mig lindy hop:en fast det kanske finns olika stilar i den också??

Kleverin
0

mina favoritsaker, förutom att simma förståss, är pilates och olika kampsporter. har inte tränat kampsport på flera år, är lite för otränad nu och att börja som nybörjare i sporter jag redan kan är inte min grejj.. funderar dock på att börja med akido. bäst tycker jag dock om att träna med katana (svärd) det är kul… *ler* kanske fick du nån idé! pilates är ungefär som core, men inte så intensivt om jag förstått rätt (rätta mig om jag har fel) det var roligt i alla fall, tror att man tränat i 20 min, men då är passet slut och det har gått en time. *ler*

Harm
0

#9 Svårt att förklara lindy hop egentligen … Det går ju även under namnet jitterbug, vilket nästan är samma sak. Jag tror att historien om dansen är sådan att den dansades av svarta arbetare/"nyfriade slavar" till jazzmusiken i amerika under 1920-1940-talet.

Kolla in det här klippet på youtub med Kevin och Carla! Tror dessa två är ett par av nutidens mest kända lindy hop-are!

Mycket nöje! =)

http://www.youtube.com/watch?v=u5MfjuhYbXc

Daydreams
0

Jitterbug dansade vita i början av 1800 talet så den är nog äldre än så.

KickanW
0

Afrikansk dans!

Jag är hemskt lat och det krävs mycket för att få mig att träna… Afrikansk dans är faktiskt det enda jag fortsätter älska. Jag kör helt slut på mig varje gång för att det är så himla roligt och skönt!

TienMu
0

boxning…ujuj…va jobbigt……speciellt om man är ruskigt smal….vilket jag med är…..har åxå velat börja me nå men ja hittar inge som passar…..man måste ju äta så förbaskat mycke när man tränar….

LeTigre
0

#13 åh jag ÄLSKAR också afrikansk dans! Första gången kände man sig fånig men när man väl släppt loss är det underbart :D