RIP Iris och Luna
Ikväll gick mina två omplaceringsflickor bort efter en tid av sjukdom och problem. Beslutet att avliva har suttit långt in men nu när det är gjort känns det ändå som jag tagit rätt beslut - för dem.. men lätt är det aldrig!
Inne i väntrummet låg Iris alldeles avslappnad i min famn, knastrade och ploppade med ögonen!! Jag har aldrig sett en råtta ploppa i verkligheten förut och det kändes grymt att det skulle komma i ett sånt sammanhang ..
samtidigt var det skönt att hon var så avslappnad och lugn in i det sista. Luna var rädd och stressad och gömde sig i min ärm.
Veterinären var uppenbart van vid råttor och betedde sig mycket proffsigt och medmänskligt, blev väldigt glad åt den respekt han visade både mig och flickorna och själva proceduren gick mycket snabbt och smidigt. De fick somna tillsammans under min tröja.
Den som tagit det här hårdast är min sexåriga dotter som håller på att gråta sig till sömns just nu (oroa er inte, jag är inne hos henne var och varannan minut och tröstar).. det är inte lätt att förstå i den åldern..

aww =(

Oh, hoppas de vilar i frid de vackra flickorna. Mina gammeltanter har nog redan visat dem vart de godaste ärtorna och majskornen finns. <3

naw….*snyft*

Å gud vilka vackra små sötnosar. Det måste kännas tufft..
Kan trösta med att mina råttor också likt förbannat ploppar med ögonen vid de mest konstiga tillfällen.
Älskar mina stora små vänner..

Åh.. verkade vara en väldigt bra vet. skönt att det gick så lugnt o fint till ändå i allt det sorgliga. =(
sov gott!
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Håller med..
RIP Iris och Luna, fina gammeltjejer! Du får säga till din dotra att Iris och Luna leker med massor med andra råttor och äter räkor hela dagarna där uppe. Tycker synd om alla er tre därhemma som förlorat två fina rådisar…

Ja, kramar till er!

Tack alla, gud vad söta ni är! 

massa tröstkramar!
Vad skönt att dom inte blev helt förstörda av stress ändå.
R.i.p. =/

beklagar verkligen….
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away"
Åh fy vad tråkigt, beklagar massor.. 

RIP kära råttor.. :'( Ha det bra på andra sidan regnbågen..