Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 4347 ggr
minisminis
0

gravida råttor

Hur länge är en råtta gravid och vad ska jag tänka på i samband med att hon ska föda??

Stephanie
1

En råtta är dräktig i ca 21 dagar. Under hela dräktigheten, samt efter att ungarna har fötts och växer upp så är det jätteviktigt att hon och ungarna får massor med nyttig mat.

Funderar du på att para din hona?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

minisminis
0

skaffade en hane för en månad ca och nu tror jag att min hon råtta e gravid

zickan
0

haha.. stackare. gissar att folk snart kommer att hoppa på dig för den parningen om jag känner rif rätt.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

bobbs
0

jag bara väntar….

minisminis
0

då får dom göra det, visste inte att det var en hane när jag köpte den…..

Allamej
0

Jag tänker inte hoppa på nån… orkar inte mer nu… rekommenderar däremot att läsa artiklarna som finns här på sidan

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Girlie
0

Håller med i det Stephanie sa. Utöver det ska du sära honan och hanen om du inte redan gjort det. Honan behöver en bur utan hyllor eller höga platser där hon kan föda ungarna och material att boa med. Efteråt kan du spara en hane som sällskap till den hanen du har och en hona som sällskap till din hona.

Terato
0

Hmm.. Jag tänkte länka åt henne men hittar inga artiklar som hanterar dräktiga honor osv.. Någon som kan hjälpa? :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Girlie
0

http://r-at.net/rattfabriken/

Under "Fakta" och sedan "Vill du Avla" finns det lite information.

Allamej
0

Den här sidan tar upp precis allt man behöver veta

Och den här artikeln tar upp de vanligaste frågorna även dräktiga råttor och har dessutom länkar till väldigt bra artiklar som tar upp råttavel.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

minisminis
0

Tack för alla tips!!

Terato
0

Å, vad bra! :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

minisminis
0

Har läst artikeln nu och den var jätte bra, tack.