Råttor iFokus

Råttor

Etikettrif-och-ifokus
Läst 1339 ggr
Terato
0

Smutskasta företag?

Får man smutskasta ett företag i en tråd på iFokus?

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

lindapluttanbusan
0

Beror väl på vad det är du ska säga om företagen!

Om det är viktig info för andra råttägare att veta så berätta det. Jag vet dock inte hur hårda företagen är på förtal och så vidare.

men skulle t ex ett företag sälja burar som är målade i giftig färg så skulle jag nog säga någonting..

Ladyinred
0

har för mig att förtal bara gäller personer och inte företag. jag kan tex berätta hur illa jag tycker om lindex men får passa min tunga så att det inte går ut över personalen..

Daydreams
0

#2 har för mgi att jag läst samma som dig. att det inte faller under förtal att klaga offentligt på företag.

gulzebra
0

Jag tror samma sak här, att det inte gäller för offentliga företag.
Se bara på cint.se liksom ^^

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

zickan
0

man måste väl få säga vad man tycker om ett företag?..tycker dom flesta säger som de vill om företag så länge inga personliga namn nämns

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Terato
0

Ja, det är sant. Det låter logiskt! Ville bara kolla innan! :P

teratos.r8or.se

Grodan
0

Om du tänker på Åkello som skrevs om i grossist-tråden så tycker jag det är rätt ok att "smutskasta det företaget", speciellt om det är sant det som skrivs. Det är bra att veta vad man stödjer när man handlar djur som är uppfödda av zoo-grossister.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Terato
0

Nepp, tänkte inte på dem. Jag tänkte fråga om den där onlinebutiken grand prix. Har hört en del dåligt om dem så tänkte höra vad folk har för erfarenheter.

Ja, jag tycker man bör få kritisera företag. Är en viss skillnad på ett företag och en privatperson. Man får ju göra det på t.ex. pricerunner och så men jag visste inte vilka regler ni har här på forumet. Men nu var det ju tillåtet så då behöver jag inte diskutera det! :)

teratos.r8or.se

LeTigre
0

smutskasta på bara ;)