Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 793 ggr
keiko
0

Dejt åt Ragge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Söker nu en passande hane till Ranghild.
Ranghild eller "Ragge"  som vi kallar henne är född 9/2-08 och är en agouti eubk, dumbo som i skrivande stund väger ca. 297g.

Hon är en nyfiken, pigg och modig råttjej med häng. Hon fungerar mkt bra ihop med mina andra råttor och hon och kom snabbt in i flocken när hon flyttade hit.  
Hon tycker om att sitta innanför tröjan och är kontaktsökande och tycker numera om att pussas ibland när hon har tid. 

Ranghild är e. Hugo. En russian blue agouti eubk dumbo som väger runt 650g. och u. Amaterasu. En silver black ir dumbo som väger runt 380g. 
I stamtavlan finns på faderns sida finns bla. Russian blue vad jag vet och hanarna i den linjen har varit stora och har blivit runt 3 år. I moderns stamtavla finns mink, black och agouti och också långlivade råttor.

Hanen som jag letar efter får gärna vara någon av ovanstående färger med främsta önskan om Russian Blue, Mink eller Agouti.
Han får gärna vara av storväxta typen och ha gott häng och dumboöron/ vara db-bärare. Han ska vara över ett år och helst med långlivade föregångare.
Trevligt temprament är förståss ett krav och kommer i första hand jämsides med att han dessutom ska vara frsik och kry.

Om du gömmer en go hane hemma som kan tänkas passa Ranhild får du jättegärna mejla mig; poetjagvet@hotmail.com eller skicka ett PM.

MVH/ Karolina Ohlsson

Grodan
0

I vilket område bör hanen finnas?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lollo86
0

men shit vilken liten going

keiko
0

#1 Jag bor själv i Borås så runt 031-området med omnejd vore bra. Men finns en bra hane någon annanstans så kan det säker lösa sig ändå.

#2 Ja, hon är go :). Hon har dock blivit lite större sedan bilden togs.

Daydreams
0

Vilken uppfödare kommer hon ifrån?

Grodan
0

Tips: hör med SRS registrator vad för lämpliga registrerade råtthanar som finns i området

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

TienMu
0

Amaterasu är mormor till min Filiokus…..

keiko
0

#4 Hon kommer från Lolaisdenied här på Rif

#5 Tack. Det ska jag göra. Det var ett jättebra tips!

#6 :)

keiko
0

Ännu en bild.

keiko
0

*putt*

lolaisdenied
0

#8 aaawwww söte!^^,

Nutiz
0

Hmm… Jag har en agouti ambkhane, dock blev hans mamma 1år 9månader… Och jag bor lite väl långt bort…

MaFfExX
0

Manfred kanske är den du söker! Han är 1½ år