Knepig reaktion..
Mysråttan Rudi sprang nyss runt på mitt tangentbord och drygade så att jag inte kunde skriva. När jag skulle ta henne började hon att pipa och vände sig mot min hand och liksom.. Protesterade. Hon bet mig inte men liksom pep flera gånger och vände sig om och vidrörde mig med sina tassar och lite med munnen och gjorde så en liten stund. Sen slutade hon snabbt.
Det är första gången hon är inne i det här rummet. Mina råttor är här inne oftast och förmodligen revirmarkerat en hel del här. De har ju varit ruskigt elaka mot Rudi. Kan det vara därför hon gjorde som hon gjorde? För att hon helt enkelt blev nervös av deras lukter och trodde att det var dom? Hon är rödögd rex så hon ser dåååligt. Eller kan hon ha fastnat med tassen och gjorde sig illa eller något? Men det såg verkligen ut som det kan göra när råttor som ogillar varann möts.
Märkligt. Jag lyfte upp henne ändå och klämde och kollade igenom henne men hon verkade inte ha ont och betedde sig normalt efteråt. Men jag stoppade ändå in henne i buren.
Rudi är den absolut mjukaste och snällaste råtta jag någonsin mött så jag blev ju lite förvånad.
Älskar mina stora små vänner..
Det är mycket möjligt att hon "överreagerade" om hon precis sprungit och luktat på andra råttors markeringar. Har märkt att mina också kan hoppa till då om de inte märker ens hand förrän man rör dom.

Mvh Stephanie 

Ja, jag hoppas det var det! Att hon inte är sjuk eller något.
Men jag har ju sett förut när de känt varandras lukter att de till och med kan reagera lite på burkompisen och hoppa till så det kan säkert vara så.
Älskar mina stora små vänner..
Dom blir väl lite "hariga" när dom sprungit omkring sådär. Om hon kopplar lukten med den råttan som var elak mot henne förut vet jag inte. Men jag skulle i alla fall tro att hon helt enkelt hade tankarna på något annat och blev rädd när du tog tag i henne.

Mvh Stephanie 

Tre av mina alla råttor, som ofta är lösa mycket på balkongen nu på sommaren, dom protesterar näst intill varje gång när jag vill lyfta upp och stoppa in dem i buren. Det sker oftast när det är mörkt dock så kanske blir dom lite chockade då dom inte ser en ordentligt.