Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 830 ggr
Absinthe
0

OT Köket och badrummet

Är så ursinnig så jag måste bara få skriva av mig lite. Inte bara ursinnig utan även ledsen och deppig.

Köpte en lägenhet förra året, billigt och till syes i gott skick, allt hände på två dagar det var lite privata omständigheter som spelade roll och jag hade panik efter en ny lägenhet.

När de hade flyttat ut och jag fick lägenheten så hade deras hundar tuggat på inredningen i köket, det visste jag om och även att de tuggat tapeter, i övrigt så var det nya golv och enligt dem nymålat och allt såg nymålat ut när jag var och kollade. Tapeterna i hallen och sovrummet det var inte någon dyr kostnad. Badkaret var helt sa dem och vitvarorna fungerade, allt var äldre men allt fungerade och det var huvudsaken. Jag gick inte och kollade in i köksskåpen och inte heller noggrannare bakom draperiet på toaletten.

Jag fixade tapeter i hallen direkt där hundarna tuggat som mest, sedan målade jag om vardagsrummet eftersom färgen de hade målat med var slarvigt målat och allt.

Men redan när jag flyttade in hit så var det stopp i avloppen, badkaret var inte tätt och badrumsgolvet samt väggarna tålde inte vatten, så jag har fixat kakel och klinker till hela badrummet och det var på ge nu, vaktmästarna kom och tog bort elementet och allt det gamla ska rivas ner,  kanon, åh vad skönt att få det vidgjort eftersom det är orginal sedan det byggdes. Det var skönt att det skulle fixas sen var bara nästa projekt köket men var ingen brådska tyckte jag.. Fram tills igår!!!

Jag kollade i besticklådan lite närmre av någon anledning och ser mjölbaggar!! Inte lite heller, välling, mjöl, ris, pasta och flingor, det kryllade överallt! Jag tog hit mamma och vi konstaterade att de bor under köksinredningen, som är fastlimmad och det går inte komma under att dammsuga och torka av.
ALL disk är diskad ifrån alla skåp och alla lådor, ALL mat i skafferi är slängd och inredningen har vi börjat riva ut, bakom var det hemskt vad mycket mjölbaggar där var, och larver från dem, många var döda också tack och lov, nog för att jag varit noga med att torka undan där de kan äta ifrån och sånt, men ändå, där de befann sig skulle nog inte gå att få bort alla.

Jag hittade mjölbaggar för ett tag sedan också, och jag torkade av allt, noggrant och Slängde all maten i skafferiet då också. Trodde det kom ifrån mig, men tydligen så har det funnits redan när de andra bodde här med tanke på hur många där var och i det skicket.

Just nu är jag ursinnig på de som jag köpte lägenheten av att de inte kunde berätta om badrummet och kökets skick. Till och med min mamma sa att det finns inte en chans att det skulle komma från mig, inte när de är så långt in under all inredningen och att mycket av det vi hittade även var dött, men sen vet man ju inte hur mycket ägg det finns av dem heller. *suckar djupt* 

Alla listor och köksluckor och allt är borta, köksfläkten åkte ut och ja allt, all inredning och vask och maskiner ska ut nu, blev så jävla förbannad. Så nu sitter man med ett badrum och ett kök som ska renoveras från grunden. Vill inte riskera med köket att några nya små jäklar kommer tillbaka så precis allt ska väck, nytt golv, hela rubbet. Usch känns så jäkla meningslöst när allt händer på en gång, jag är definitivt inte rik nog att fixa båda, så jag kommer riva ut köket och badrummet och badrummet får fixas först sen får köket bli när jag hittar pengar typ.

Någon som vill ha ett renoveringsobjekt?

Aja, allt löser sig nog, blir bara så besviken på att all skit kommer på en gång.. Var bara tvungen att skriva av mig lite, gnälla över min otur.. =/
Nu saknar jag min förra lägenhet faktiskt.

cykelpump
0

Går dt inte att anmäla? Att dom inte berättade allt som var fel med lägenheten?

Otaku
0

Nej gud vad dåligt.. Så får det väl inte vara? Men besikade inte någon lägenheten?

Mvh Vinetta

Absinthe
0

Bostadsrätt.. vet inte om det går att anmäla.. orkar inte med mer klabb nu heller. Tar det som det är nu, men kommer inte kunna bo här på några månader, ingen toalett och inget kök.. =/

SweGizmo
0

men nä uch:( tycker så synd om dej.. *ger en liten kram*

Min blogg: SweGizmo.se

silverorm
0

Ja, det var inte kul…usch va trist!! Vilket jobb du har framför dig!!Fundersam

niffen
0

Usch, ja…. Du berättade om badrummet… Fyfan vilket helvete. Kostar så enormt med pengar ju! Jag får komma ner till dig i sommar med mina renoveringskunskaper så hjälper jag dig! :D

zickan
0

hum.. inte hundra men tror man har 1-2 mån på sig att anmäla dolda ting även på bostadsrätt. Så var det förr iaf. vet inte hur det är nu

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Absinthe
0

Hehe tack niffen! =)
Usch ja, det är hemskt. Men det får gå, annars vet jag ju inte hur.. men men. Blir mycket att göra i sommar, plus att jag ska jobba skift. Lär inte bli mycket ledigt i sommar inte. Ska till Ikea imorgon och kolla upp vad ett nytt kök lär kosta, golv, kyl/frys, spis och fläkt samt underskåp och konsoller till väggarna..
Ska även smått kolla upp något nytt fint köksbord då också vad det eventuellt kostar.

Badrummet vet jag redan vad det kommer att kosta, och de är drygt 10000 bara med arbetet eftersom jag redan har kakel och klinker, men sen tillkommer duschväggar vask och toastol.

Hihi, får väl starta ett donationskonto så folk som vill bidra med en femma kan sätta in till mig.. *skrattar*
Ne, usch det blir dyrt och jobbigt men sen när och om jag ska sälja lägenheten så får jag dubbelt så mycket för den än vad jag lagt ut och har i skuld på den. Det är jag 210% säker på så.. =)

Blir bara så mycket när det kommer på en gång..
nej nu får det vara färdiggnällt. Ingen som vet någon som har ett yrke med att kakla badrum? *ler gulligt*

Absinthe
0

Mjo men tiden har gått lite längre än så eftersom jag bott här jämt och nätt sen Oktober förra året. Räknar inte de två veckorna i september som jag flyttade alla mina grejer från andra lägenheten. Så det är ju 8 månader sedan. =(
Jag vågade inte ens pruta på lägenheten (eftersom jag visste köksinredningen att den var tuggad på ville jag gå ner 5000) för annars hade jag inte haft chansen att köpa den då hade de sålt den till högstbjudande istället och renoveringsobjekten här får man annars ge minst 60000 för, jag hade tur som fick den för 40000, men man tycker ändå att de borde vara ärliga nog att berätta vad de upptäckt för fel, då får man ju överväga som köpare om det lönar sig, nu fick jag en rundtur på 15 minuter här och sen var det banken som gällde. Jag fick en lapp i Januari om att man INTE får lov att ha vatten i orginalbadrummet, vilket jag fick oavsett för badkaret är kasst.

Det är tråkigt att de inte nämde badrummet för mig, för det har jag fått för mina synder då allt vatten går ner och gör fuktskador till grannen under mig. Att avloppen var igengrodda med skit och det är inte vattentätt och nu när man upptäckte detta i köket, BAKOM all inredning som är spikad och fastlimmad i väggarna. Det känns hopplöst just nu men det får gå, har gnällt av mig nu så.. xP
Behövs ibland ju.. =)

Daisymink
0

det är väl dolda fel ? det är upp till ett visst antal år som förra ägaren måste betala skador dom inte berättat eller visat på papper för dig..

// Vanessa 

lolaisdenied
0

isch:S *kramar* synd jag inte gick bygg istället så jag kunnat göra sakerna i lägenheten så man sluppit hyrt in folk :/
men om de är så man känner så blir de billiare
hoppas att baggarna kommer försvinna så de inte kommer merstans, men de lär de nog inte göra om du tagit bort typ hela köket! >.<

blää dumma människor som inte berättar saker

Absinthe
0

Lite försent att bevisa baggarna nu, har redan rivit ut det mesta och dammsugit och torkat diskat allt.. =/
Orkar inte bråka om det heller, har inte nerver till mer spänning just nu. Nog med spänning att försöka få lån till att fixa det bara.
Köket kommer kosta 25000 med allting, varit och kollat upp priser på allt idag, plus badrummet på minst 10000 sen. Mmm så spännande.

Jao jao, håll tummarna att jag får lånet iaf! =)

Absinthe
0

Ska se om jag kan lägga upp en video på nätet så ni kan kika på det, det är heeemskt! =/

RatLover
0

Men stackare! *skickar en kram genom usb:n ;)* Hoppas allting ordnar sig, jag håller alla tummar jag har ;D

Absinthe
0

YAY!! Imorgon ska jag till banken, skriva på lånet! En stor sten har fallit och den värsta biten är över!

Jag börjar jobba på måndag och det känns härligt! Det jobbiga nu efter detta blir allt inköp och hemtransport av ett helt kök, golv, vitvaror, tapeter osv. Allt detta måste göras på helgerna! Jag jobbar ju skift from måndag.

Inga duktiga snickare och så här inne? Kika på mina råttor och bygga kök? ^^,

Åh hoppas nu allt blir bra, dock blir min hyra lite dyrare varje månad nu, men det får jag tåla. Får väl skaffa en husse eller matte till till råttorna en vacker dag.. =P

lolaisdenied
0

#15 åh så bra att de fixa sig ^^,

Absinthe
0

Hehe lolaisdenied, du får gärna komma och riva kök på lördag förmiddag.. =P

Absinthe
0

Ja.. jag skänker bort mitt frysskåp, kylskåp, spis och äldre micro om någon vill ha och behöver det.
Haha världens sämsta sida att skänka bort saker på tror jag men kan ju alltid se om någon skulle behöva det. Allt funkar, även om det är lite äldre, vet ärligt talat inte årtalen till något av det.

Har även ett badkar om någon vill ha det, det läcker, men man kan kanske ha det ute i trädgården och fylla med blomjord och plantera växter.. =P

Ja vad vet jag, hojta om någon vill ha, lördag åker det på tippen.. =)

Absinthe
0

Så här såg mitt kök ut häromdagen, kolla!

Bim
0

#19 det vackraste kök jag har sett! *hosthost* Nää, det där såg inte bra ut.. :/

UpptagetNamn
0

ojj

Absinthe
0

Nae det är inte vackert alls! Uscha..

Nyss varit och köpt tapeter! Blir mörkgråa väggar och svart grå blommig fondvägg med stora blommor på, lär visa allt eftersom när köket blir klart för er som vill följa utvecklingen mellan katastrof och drömkök.. ;P

Var även och beställde nytt kylskåp och spis och fläkt idag.. =)

Sen blir det IKEA på söndag och beställa köket! Iih!! =D

Mastoll
0

Stackare…

UpptagetNamn
0

Fast känns det inte liiite kul. Helt nytt kök? ;p

lolaisdenied
0

usch fy =(
och sån jäkla skillnad sen sist jag såg köket.. gosh >___<