Dagens tips: Odla gnagarblandning!
Hej, här är ett bra tips.
Ta en ren kruka med giftfri jord (ex. ekologisk, aldrig förr använd) och häll några matskedar gnagarblandning några cm under ytan på jorden (jag använde hamsterblandning, som har många små frön)
Vattna och vänta, men inte så länge för det går fort!

Servera det fina gräset till dina råttor, antingen avklippt eller, ännu roligare, i krukan. Mina råttor älskade det. :)
Vilken rolig, och nyttig, idé!
Coolt! Jag har aldrig tänkt på det!
Typ som att stoppa ner en råtta under jorden och vänta på att fler ska ploppa upp! :P
Vad smart :D

Va rolig idé. Det ska jag göra! :D
Gud, man kan ju nästa se det växa då ju! :O
Åh, vad rolig idé. Ska absolut göras!

Men gud vad kul!
Måste testas!
Älskar mina stora små vänner..

Sånt gjorde jag åt mina hamstrar när jag var liten av deras frön.. =P Haha då var det inte bara nöje åt hamstrarna utan även åt mig som var överlycklig att det växte utav djurmat.. O_o
(Okej, hade nog inget liv *s*)

Tack för det superba tipset!
åh:D vad colt, det ska jag göra^^ bra ide.
Min blogg: SweGizmo.se
Vad SMART! :D Gud ja får så mkt fina idéer nu då jag snart får mina råttor!
#9 - Det är du inte ensam om XD
Mvh Nathalie
Om jag skulle göra sådär så skulle det bara mögla =(

Mvh Stephanie 

Det ska göras åt mimus rats! :D ca hur länge tar det inna det växer? :)

och kan ges.. :P
oooh jag måste testa :D

Jag har testat! Det växte upp på några dagar bara! Både råttorna o marsvinen älskade det! O de betade ner det 5 ggr o växte upp igen! Riktigt bra tips alltså
ååh shit va nice alltså :D

men ska jag börja nu om mimus råttorkommer om 18 dagar :D:D:D (tror jag) och kan man använda hamsterblandning?
Sätter man bara in det i buren eller har ni det utanför när dom får vara ute å leka?

#21 Det beror på om du vill städa buren sen.. :P Det blir väldigt smutsigt i buren antar jag! ;) Men jag vet flera som har saatit in i buren och råtttorna har älskat det!! :D
#22 haha okej då får det nog bli lite både och då :D
Min mamma har pelargonjord och blomjord här hemma. funkar det att blanda med sånt? är det hälsosamt för råttorna?
jag köpte gnagarblandning idag så det borde väl duga? är ju massa frön å sånt i det.
puttttttt
möh

Gilar råttor att äta det?

Ja, mina ratz löööve it! O marsvinen ännu mer!

så vart får man tag i denna blandning?

I de flesta vanliga mataffärer! Jag brukar handla det på Willys o Maxi!

heter de gnagarblandning då? på vilken avdelning finns dom?
#31 det finns där all annan djurmat finns. borde finnas där iallafall hehe.
jag vill fortfarande ha svar på om man kan ha blomjord eller pelargonjord till detta :p

Guu vad smart. jag vill också veta vad man ska ha för jord?
Går all gord som det står ekologisk på, bra?
Men det är ingen speciell blandnind, ju. Man skullle ju kunna ta vad som helst för blandning ;)