Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 757 ggr
lindapluttanbusan
0

honor som dödar varandra?

Jag vet att denna fråga kanske är dum. men hur vanligt är det att honor dödar varandra vid bråk?

Mina gruffar runt nu ganska mycket eftersom det är första gången dom bor ihop.. ingen blodvite och det är ett jävla liv ibland..

är bara rädd att någon av dom ska döda den andra eller skada dom allvarligt.. dom hjar ju träffats en massa uta på golvet.. så dom är ju inte okända för varandra.. men det gruffas en hel del mellan varven..

det är ett förbannat liv och det är svårt för mig att inte gå imellan då.. det känns hela vägen in i hjärtat..

Stephanie
0

När hanar slåss är det mer på allvar ofta. Medan honor smågnabbas och jävlas mer. Har aldrig hört om någon hona som dödat en annan råtta.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

lindapluttanbusan
0

Tack stephanie..jag är bara sjukt spänd när dom gruffar.. det låter ofta värre än vad det är..

Grodan
0

Det är relativt ovanligt att en hona dödar en annan hona, men kan hända om man sätter in en 5veckors bebis till vuxna honor. Det låter helt kräjsi jag vet, men det är vanligt att vuxna honor har svårt för ungar i den åldern. Jag ägde en råtthona en gång (inköpt) som försökte döda en 5 veckor gammal bebb.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

cykelpump
0

Dt där har jag med undrat ! :O. Men om dom typ träffas utanför buren o typ bråkar vääldigt våldsamt där(blod och sår) ska man fortsätta att låta dom träffas utanför? Eller ska man låtabli o försöka få tbx den till förra ägaren?

Stephanie
0

Grodan, om man inte ska sätta in en bebis till vuxna honor, hur gör man då? Är det bättre om det är lite äldre bebisar?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Grodan
0

#5 Jo, men visst ska man det. Man ska styra aveln så pass mycket att alla råttor kan samsas. Honor som är elaka mot andra råttor avlar man inte på…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Terato
0

..Men tonåringar verkar det ju också som att det är lite svårt för vissa honor att acceptera.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se