Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 474 ggr
Mi-ck-an
0

Sjuk råtta, hjälp!

Jag har en råtta som inte mår bra! Jag vet inte om det är värmen eller vad det nu kan vara. Det börja med att jag såg henne i morse ligga ner å hade slem i munnen. Jag tog ut henne och kollade på henne… Hon var väldigt slöö (hon brukar vara det, men nu var det extremt!), Jag provade och mata henne och ge henne vatten men hon vägrade. Så nu måste jag tvinga i henne vatten! För en timme sedan Hade mamma gjort ris så jag gav henne lite. Hon var jätte hungrig, men när hon väl åt så kunde hon inte tugga och det kom slem…

Eftersom inte hon är försäkrad så blir det väldigt mkt pengar som ska betalas om vi åker till vetten… Snälla hjälp min lilla älskling! Gråter 

Tack för svar i förhand! mvh mickan

Mi-ck-an
0

Putt

Är det ingen som kan hjälpa mig… :(

Mastoll
0

Jag tror veterinären bara kan hjälpa din råtta. Det är bäst att åka dit tycker jag!

Mymlan
0

Sjukt djur måste tas in till veterinären endast där kan hon få rätt hjälp.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Mi-ck-an
0

så ni vet inte vad detta kan bero på???

lindapluttanbusan
0

åk till en veterinär så fort du kan. Även om du hade försäkring så är självrisken 700 kr.. men åk..

testa och lägg in en kylklamp i en handduk i buren nu när det är varmt, så dom kan kyla av sig på den.

Men detta låter allvarligt så åk..

Mymlan
0

#4 Vi här är inga veterinärer och spekulationer gör inte råttan frisk. Ta ring en veterinär/djursjukhus.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Girlie
0

Okey, jag spekulerar lite och det låter i mina öron snarlikt lunginflammation. MEN om det är det kan det endast behandlas av veterinär och det måste göras snabbt annars kommer råttan kvävas till döds.

Mi-ck-an
0

Okeej. Tack alla som har svarat =)

Men så att ni vet, det jag märkte i går natt vid en halv två, när jag och min kompis (hon har oxå råtter och har haft sen hon var jätte liten) skulle ta ut henne (det var ju svalare då för jag hade fönstret uppe) var hon mkt piggare, det var inget slem i munnen på henne och vi släppte ner henne i min säng för å kolla om hon rörde sig som hon skulle och det gjorde hon! :D Och så i morse var hon sig själv igen! Jag tror faktiskt det var värmen som gjorde henne så sjuk. Men hon är förskyld nu så jag ska göra något åt det. Ge henne lite honung och inte ha så att det drar på henne, så får vi se om hon blir helt återställd igen :D

lindapluttanbusan
0

#8 Jätte skönt att höra att hon vart bättre..

Lägg in en isklamp o en handduk i buren så dom kan svalka sig lite i värmen.. jag har fått det tipset och det fungerar jätte bra.

Mi-ck-an
0

#9 Okeej, tack så mkt :D Det ska jag göra i morgon när det blir varmt.

darkness
0

svar på #8

haha cocos biter nog isöner handduken om ja känner henne rätt :P

men bra råd :D

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig