Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 614 ggr
lindapluttanbusan
0

Våran stora flytt: av hysset

Hej

Hysset heter jag.. jag bor i en lägenhet i nyköping.. Här bor vi ganska många.. det är en etta med kök och badrum.. jag tycker att den är stor, men matte tycker den e liten. hon var och titta på en större i går.. men det vart ingenting.. den var för ful enligt henne. och för dyr för att vara så ful.. Matte bor i vårat allrum.. jag tycker lite synd om henne för att hon inte har ett eget rum som vi råttor har.. Jag delar rum med Pluttan och Waterlue.. sen har vi ett rum där nyfiken och bitan bor.. vi vill dela rum men matte tycker inte att hon har ett tillräcligt stort rum till oss alla. Så vi träffas i allrummet där matte bor..

Men matte har pratat om att vi ska få flytta snart.. lite rädd har jag varit, för jag gillar ju mitt stora rum.. Men jag tänkte att hon menade att vi skulle flytta till ett annat allrum bara.. Men så var inte fallet..

Johanna sov här i natt också.. mattes kompis.. så vi har fått mycket uppmärksamhet.. Mattes telefon ringde i morse.. det var i dag vi skulle flytta sa hon efter samtalet.. detta var tidigt i morse så vi alla var lite trötta.. Johanna och matte åkt i väg.. och kom hem med en jätte rolig låda som vi ville leka i.. men vi vart invisade i våra rum igen. vi fick inte vara ute.. jag var väldigt arg..

Sen kom mattes kusin ner.. det var ett himla kaklande.. det lät som en höns gård.. dom stod och läste något papper och gjorde stora rörelser och verkade irreiterade på varandra och ingenting verkade funka.. efter mycket om och men och kaklande så började ett annat rum komma fram.. det var ett jätte stort rum.. med massa hängmattor och rör och massa massa utrymme. tänkte att kanske det var johannas rum eftersom hon var med halva sin kropp inne i rummet hela tiden..

Sen var rummet klart.. då äntligen fick vi komma ut och titta…

Vet ni, det var vårat nya rum.. så matte började flytt städa våra burar.. hällde ut våran mat och tog bort våra gamla hängmattor..

Sen fick vi flytta in.. Bitan och Nyfiken fick också flytta in.. det är ett jätte stort rum med två vångingar och massa hyll plan..

Nu har vi bott här ett par timmar och storm trivs.. fast nyfiken har lagt mig på rygg ett par gånger, men det är för att jag älskar att lukta i hennes rumpa.. det är ju jätte mysigt.. men det tycker inte hon..

jag var tvungen att kissa lite på hyllplanen för att visa att här bor vi nu.. sen håller matte på att laga mat.. jag vet att vi får majskolvar för det har jag redan undersökt i matpåsen.. sen är det massa annat gott också.. inflyttnings middag :)

matte har sagt att våra gamla rum ska få vara kvar, utom ett.. för det ska daydreams få av matte.. fast daydreams svarar inte i telefonen.. matte säger att hon ska bita daydreams i näsan.. matte är konstig..

i dag är en bra dag.. för jag har fått hälsa på mattes kusin.. Jenny heter hon.. Jenny tyckte inte om oss förut.. hon tyckte att våra svansar var läskiga och att vi var skadedjur.. jag har ändrat hennes uppfattning i dag.. hon tycker om mig.. :D Fast jag kissade henne i behån när jag var innan för tröjan, bara för att markera att hon varit dum.. men säg inte det till någon…

Matter ska lägga in lite bilder på vårat nya hem.. så ni får se hur fint vi fått, hon säger att hon är stolt över vårat hem.. men jag tror att hon är avis för att hon fortfarande få bo i allrummet.. allrummet är en jätte stor röra just nu.. matte klagar.. vänta bara tills hon hittar hålet jag har gjort i gardinen.. då kommer hon bli jätte glad igen..

Till alla andra råttor: Tamponger är jätte roliga att tugga på.. jag har tuggat på 5 stycken i dag.. och lagt en i våran vattenskål i allrummet.. den vart jätte stor.. *fniss*

Nej ska jag gå och lukta Nyfiken i rumpan igen..

från Hysset

lindapluttanbusan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är johanna.. inne i vårat rum

Daydreams
0

oj, Vad din Matte är snäll Hysset! Hoppas ni klarar av att komma överens allihopa nu i ert nya fina rum!

lindapluttanbusan
0

Här är vårat rum.. jätte fint..

lindapluttanbusan
0

här är jag..

Grodan
0

roligt att läsa - trots att det var myyyyyyyyyyycket text… *pust*

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

SweGizmo
0

hehe, jag gillar att läsa ur "en råttas" synvinkel;) hehe… litte annorlunda. hade nog inte läst det om det inte hade vart det för det var ju lite mycket text;)

skit snygg bur^^

Min blogg: SweGizmo.se

Otaku
0

Vad kul det var att läsa ^^ och väldigt fin bur! ^^ Vart hittar man en sån ? (a)

Mvh Vinetta

Citronen
0

Jag undrar också vart du har hittat buren.

silverorm
0

Jaa…var kommer denna braiga bur ifrån??Glad

niffen
0

Haha, det är ju en furet tower. Sån har väl alla sett?  :P

lindapluttanbusan
0

Buren är en illerbur som jag köpte på www.grand-prix.se

Den kostade 3400 kr.. jag beställde den för 5 dagar sedan och fick den i dag..  ner monterad dock.. men det gick ganska bra att sätta ihop den.. det är mkt större än vad jag trodde att den var. men det är väl värt priset…

niffen
0

#11 Kostar mindre där jag köper mina burar *retas*

lindapluttanbusan
0

10 # ´ja precis det är en furettower..

hehe.. skit härlig.. bilden på den på grnadprix gör den inte rätt.. den är mkt större än vad bilden visar.. hewhehe

niffen
0

Tänkte köpa en sån, men det var den och Lagos jag valde mellan, och Lagos är mer praktisk enligt mig. Utdragbar botten! Kyss

Fast furet är avdelbar.. Och har stora luckor.. Och.. Är stor liksom…

Citronen
0

Vilken av dem e det?

Otaku
0

#11 Jaha, det var väl därför jag inte kände igen den? xD Har tittat på den tidigare :P

Mvh Vinetta

niffen
0

#15 Öhh, Furet Tower sa vi ju?

Citronen
0

Är nog trög för jag hittar inte den.

Otaku
0
lindapluttanbusan
0

# 12  dom finns säkert mycket billigare.. men jag köpte av skattepengarna jag fick tillbaka.. och det var enkelt att beställa ifrån dom…

Citronen
0

Okey tack så mycket.

Absinthe
0

Hur långa är de på bilden om buren är 161 cm lång? ^^,

Fin historia av Hysset! =)

Citronen
0

hur är den att städa?