Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 357 ggr
Ladyinred
0

OT Tips på film

Jag har jätte trist om dagarna och skulle vilja ha tips på kul och spännande filmer som kan få tiden att gå. Jag har väldigt svårt med otäcka filmer, lite för stor inlevelseförmåga. Såg vampyrer i varenda buske på vägen hem när jag så "En vampyrs bekännelse" för många år sen. :P Berätta gärna lite kort om filmen som gör att just du gillar den :)

Allamej
0

Horton hears a who - söt film och inte det minsta otäck :)

Benchwarmers - För dom med den lägre formen av humor… inte otäck och jag höll på att garva ihjäl mig (kl. var 3.40 när vi började se den)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

KAGE
0

Tipping The Velvet!

Typ drama i 3 delar, varje del är 1 timme så det är som en långfilm!

Handlar om en ung kvinna som bor hemma hos sin familj på typ 16/1800-talet (minns inte riktigt). Dom vill att hon ska hitta en man att gifta sig med, men hon har inte så värst stort intresse av det och varken hon eller familjen förstår varför..

En show kommer till "stan", teater, och hon se den och där är det en annan kvinna som klätt ut sig till man och sjunger och showar. Hon blir ögonblickligen helt galen i henne och vill desperat träffa henne. Hon får en ros (ingår i showen) osv..

De möts och det händer lite saker.. hon är dökär och dom blir tillsammans i hemlighet.. Hon får även vara med i teatern och dom reser runt. Mer tänker jag inte säga.

MASSA saker som händer! man blir värsta gripen, skrattar över hennes roliga tankar och påhitt, förvånas, upprörs. ALLT!
I min beskrivning av handligen låter det lame, men jag vill absolut inte avslöja nåt! **JÄTTESPÄNNANDE!
**
SE DEN! :D finns att ladda ner på diverse sidor! Kanske tycker ni att 3 timmar verkar långt och jobbigt.. men INTE ALLS! <3

/Karoline.

Ladyinred
0

Horton hears a who såg jag rätt nyligen men lite besviken på att halva filmen va samma som Grinchen. Who-temat är exakt likadant :(

Men de andra filmerna ska jag kika på.

Allamej
0

Erkänner skamset att allamej inte har sett Grinchen…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ladyinred
0

Det är inte så mycket att missa, den e lite småkul, men inget att hänga i julgranen precis.

Allamej
0

Julgran! haha!

Ladyinred
0

oj, den missade jag visst. Julfilm… julgran. Va dumt det blev :P

Allamej
0

Tyvärr är det nivån på min humor idag :) Ska nog sätta mig och se Spiderwick sen… Återkommer om den är att rekommendera

Allamej
0

Jag är nog kär i Spiderwick… Se den :D

KickanW
0

Leon - Otroligt bra skådespelare, underhållande, djup, rolig, sorglig… Osv. Helt perfekt film.

Amelie från Montmartre - Underbart film! Man blir alldeles lycklig. Vacker filmad, perfekt manus, vacker musik och vackert språk!

Picassos äventyr - Väldigt speciell film men otroligt rolig om man är intresserad av konst och samhälle. Helt klockrent manus och underbara skådespelare!

Spirited Away - Anime. En av flera Studio Ghibli-filmer som är helt underbara. Vacker berättelse, otrolig fantasi, underbar musik! Om man gillar detta finns det sedan flera tips på anime-filmer.

Jag kan fortsätta i en hel evighet men jag får stanna här ^^