Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1746 ggr
whorra
0

Bur bygge, behöver hjälp

Skulle vilja se bilder på era hemma byggda burar. Jag vill bygga om ett vitrinskåp eller annat skåp i furu till råttbostad. Men behöver lite hjälp på traven nu, letar just nu lämpligt offer att göra om :) så vad har ni byggt om för typer av gaderober och skåp??

idaleck
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min bur, nybyggd

idaleck
0

bottenvåning

idaleck
0

mellan och övervåning med sovloft

Nu har det såklart tillkommit en massa. tex två råttor och en massa bajs. och såklart en del inredning :P

whorra
0

Tack!! den var verkligen jätte fin! Har du plastmatta i ?

idaleck
0

Näe den är lackad med ca 6 lager golvlack. Stenhårt verkligen. =)

Kirameki
0

Åhh vad jag är sugen på att fixa ett hemmabygge när jag skaffar hanar! Det lär väl ta ett halvår eller så tills jag kan göra det, men å andra sidan kanske det tar mig ett halvår att få tummen ur och bygga en ordentlig bur också ;)

idaleck
0

Det var sjukt kul å bygga, men satan vad tid det tog! Sen får vi väl se hur länge det hela håller. Det har börjat gnagas uppe i sovloftet, jag ska försöka åtgärda det med metallister hade jag tänkt, men det är det där med tummen… :P

Babbett
0

Ida, eran bur är så jäkla häftig!!!

idaleck
0

#8 Tack! KyssCool

Nelson och Fille är jättepraktiska, för de har upptäckt att de kan åla sig in under buren (där matte inte kommer åt att dammsuga…) och då kommer allt skräp som hamnar under fram igen!Skrattande Jag ska nog försöka träna dom att åla runt i hela lägenheten….Oskyldig

Tikkatikkatini
0

Detta ämne va lite gammalt kanske. Men men. Kan ju skriva lite ändå.
Hur trivs dina råttor i buren. Och vad är det för typ av skåp du gjort om till bur??
Den va grymt snygg å grym iaf!!

silverorm
0

Joo..det tyckte jag med…ska köpa ett hörnskåp nästa gång…Glad

Tikkatikkatini
0

http://www.blocket.se/vi/16697577.htm?ca=8_s

hittade denna annons på blocket. I närheten av där jag bor. Det skulle man ju kunna bygga om till en bra och trevlig bur. Ta bort glaset och sätta in nät istället. Och borra hål lite här och där så de tar sig igenom osv… =)

UpptagetNamn
0

Idaleck, din bur var sjukt snygg!

idaleck
0

#13 ThanksCool