Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1310 ggr
Dumbo
0

Knuta vid "armhålan"

Hej!

Igår kväll såg jag att min ena flicka hade en liten knut under sin fram tass. Jag undrar om någon kan veta vad det är och om någon har varait med om detta innan.

Jag har fått tid hos vetrinären men tyvärr inte förän imorgon.

Stephanie
0

Förmodligen en tumör. Det verkar vara ett vanligt ställe för såna… Hur gammal är hon?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Dumbo
0

Ca 3,5 så hon ät rätt så gammal. Fast hon är pigg för att vara så gammal.

Daydreams
0

Så du har råttor, trots att du skrev att du inte har några?

Dumbo
0

#3 Var har jag skrivit att jag inte har råttor? Och jag vill inte hör det där att jag skulle vara någon annan. För det skriver du i alla min ainlägg.

Dumbo
0

#2 Tror du att jag måste avliga henne då Gråter ?

Stephanie
0

Om den blir för stor bör du avliva henne… är det något sår på den förresten? För då kan det vara en varböld också.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Dumbo
0

nej jag såg inge sår, får se vad vetrinären säger imorgon

Daydreams
0

#4 i mailen till mig som jag lägger ut här snart.

Dumbo
0

om det är en tumör går der att tabort den då?

Dumbo
0

om det är en tumör går der att tabort den då?

Falurven
0

Skicka in bild på hur det ser ut?

Mvh Nathalie

Dumbo
0

0ska försöka

Girlie
0

Det går att operera bort tumörer men frågan är om man ska göra det på en 3½ år gammal råtta.

Dumbo
0

jag ska se vad han säger

Dumbo
0

fick åka in akut men min älskling idag tyvärr kunde dem inte ta bort knölen och hon fick somna in saknar henne så Gråter

En lite bid på henne när hon fanns i liv för att minnas henne (hon är inte så gammal på bilden)

bildfilen borttagen/Ninja

Kirameki
0

Förlåt, jag är bara jättejättetvungen ;)

Vila i frid, Silver, RIP Maj 2007

Allamej
0

Vilken veterinär var du hos?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Dumbo
0

en landvettrinär

Allamej
0

Kan ju vara bra för övriga som bor i Skåne at veta hos vem man kan komma in på en söndag :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Dumbo
0

vissa ta emot akut tider ´för er som inte visste det

Allamej
0

jo men vilken veterinär , namn adress, vi brukar dela med oss av veterinärer här på forumet just för att det är svårt att hitta vettar som tar emot råttor

skojvivi
0

Och ännu få veterinärer är bra på råttor. Men att dela med sig om veterinärer, oavsett om de är kunniga eller ej, är jättebra. Så vet man vart man ska gå, eller inte gå med sina råttor när man behöver veterinärsvård.

Ge oss telefonnummer också (utöver förnamn, efternamn, samt adress till veterinärskliniken)

Kirameki
0

Alltså, det är ju inte ens någon idé att försöka sätta dig mäniskan längre, eller mata trollet, beroende på vad det är för slags människa. Hen har ju avslöjat sig sjukt uppenbart vid flera tillfällen, det är ju bara att stänga av. Kan man inte blocka IP-adress här också måntro…?

skojvivi
0

Frågan är ju om det hjälper att blocka IP:et? Jag menar, trollet kan ju bara gå till närmsta bibliotek, sin skola/jobb (om hon har det), detsamma gå hem till vänner, bekanta och andra och använda datorn där.. Vips så är IP-numret något helt annat.

Babbett
0

#16 Menar du att trollet helt enkelt snott bilden?

skojvivi
0

#25: Ja, det stämmer. Samma bild användes även i tråden "R.I.P Mimmi"

Babbett
0

#26 Ja, jag såg det när jag scrollade ner på sidan…samt såg tråden RIP Mimmi.

Som jag skrev i den tråden…synd om Rosalie som mår så dåligt och har så onormalt stort behov av uppmärksamhet.

Kirameki
0

Det klart att det hjälper att blocka IP-numret om det är en hemdator. Jag tvivlar väl på att trollet tänker sitta på biblioteket varje dag under sitt sommarlov bara för att plåga oss, nog kan h*n bli medlem här igen, men inte vara lika aktiv som om hemmadatorn är blockad…

[Castaway]
0

Har man behov av att jävlas inne på ett forum som handlar om råttor har man fanimej problem och behöver helt klart skaffa sej ett liv. Inget ont om råttor givetvis, men det känns som det finns mer tacksamma saker att jävlas om.

Ladyinred
0

#16 Hur visste du vart orginalbilden fanns?

Ninja
0

Vi kan inte stänga av folk, och kan inte blockera IPnr. Dock kan kontona beläggas med skrivförbud.. vilka befogenheter en sajtvärt har vet jag dock inte.

Och JA, jag vet att det är en multikontoanvändare, men vill inte utfärda skrivförbud hit och dit även om jag tycker det är berättigat, utan tycker att det är något som vi två som sköter sajten ska komma överens om (eftersom ingen av oss har huvudansvaret för sajten så kan vi inte göra precis hur vi vill)

Kirameki
0

#30 Google är min vän… med tanke på vad bildfilen hette sökte jag på Agility landskrona råtta på googles bildsökning och det var den första som kom upp. Svårare än så var det inte ;)

Ladyinred
0

#32 ah där ser man, hade inte en aning om att man kunde göra så. Alltid lär man sig något nytt. Bra med misstänksamma människor som kollar upp saker ;)

Lancia
0

Mytomaner och annat knasigt folk finns det gott om. Det som gör mig mest fundersam är dock varför man helt sonika bara hittar på en story om att ens råtta har fått en knuta vid armhålan? Ska man absolut hitta på saker kan man väl i alla fall dra till med något riktigt sjukt och smaskigt? :P

Ninja
0

Såg nu att råttan på bilden inte alls är samma som den första Dumbo la upp, den var ju agouti.. nu är den helt plötsligt en väldigt blekt roan? Och det där är väl ettens blogg? Definitivt inte din bild!

Sätter dit skrivförbud i alla fall nu och tar bort bilderna..

Daydreams
0

tack ninja

UpptagetNamn
0

Den som har fotat bilden kan ju polisanmäla om denne vill, vilket leder till att trollet kan få böter.

UpptagetNamn
0

*var bara tvungen att säga det*, så folk kan ju tänka efter innan dom tar bilder lite här och var.