Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 1544 ggr
Falurven
0

Vilken färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Än kan jag inte all råttfärger och mönster :)
Vilken färg är Sally?

Mvh Nathalie

Daydreams
0

Black hooded missmarked

Falurven
0

En till bild _:D

_

Mvh Nathalie

Falurven
0

Okey ;) Förkortas det: Ba/hd mm ?

Mvh Nathalie

Daydreams
0

inte ett streck emellan vad jag vet, jag brukar skriva ba hd mm

men jag vet inte om det ska vara ett streck eller ej

Falurven
0

Okey. :) *Lär mig fortfarande*_
Försöker att få in allt det där i huvudet xD_

Mvh Nathalie

Stephanie
0

Ba hd mm ja =) fast förmodligen är hon silver black, vilket blir s/ba hd mm

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Falurven
0

Pälsbild :) _Förstora, så syns det bättre xD

_

Mvh Nathalie

Daydreams
0

alltså, du behöver inte visa fler bilder för det är ingen tvekan om att hon är ba hd mm

Falurven
0

Hm nä, det förstår jag. Men det skadar knappast ^^

Mvh Nathalie

Daydreams
0

ok, jag trodde du menade att du ville ha fler förslag

Falurven
0

Jaha, nä inte direkt :D Men nån nämde nått med silver, och då tänkte jag att det kanske syns bättre på en närbild om det är sant ^^

Fast nu ska jag inte ladda upp fler bilder. :)

Mvh Nathalie

Daydreams
0

jo men i princip alla ba råttor i sverige är silver enligt srs standard, fast jag tycker det är fel. En ba med lite silverhårstrån borde vara en ba, en riktig silver ba är helt silvrerad och jättefin.

Falurven
0

Okey, mjo det kan jag nog hålla med om. Så jag borde räkna sally som endast ba tycker du? ^^

Mvh Nathalie

silverorm
0

Falurven! Här har du en till black hooded mm, vår Sheila!! Fin hon är din tjej!Glad

Falurven
0

Åh, din var också jättefin :D Den var snyggare tecknad också enligt mig xD Min har ju bara ett par spridda fläckar :D

Nänu ska jag inte vara dum mot min Sally <3 Stackarn bor ju redan ensam i sin bur >< Finns det verkligen ingen som har vägarna förbi och har råttor till salu? :P ( Hudiksvall Oskyldig )

Mvh Nathalie

Ladyinred
0

i värsta fall får du nog ta en tripp till zooaffären. Visst det e inga tjusiga uppfödarråttor och kan ha ett vacklande psyke. Men jag tycker nog endå att man får se till det vilkiga nu. Hon behöver en kompis… fort

Falurven
0

Jaaa.. Fast det finns inte många zooaffärer här borta. Söderhamn och gävle ligger närmast, förutom hudik. Någon som vet ifall det finns råttor där?

Mvh Nathalie

Stephanie
0

Jag håller inte med DD här. Jag föredrar att hålla mig till genetiken när framför fenotypen. Det finns i princip inga self black i sverige, och de som räknas som det är dåliga svarta. Jag skulle inte tro att din är en äkta self black, och skulle därför skriva s/ba. Har du någon bild på färgen på huvudet?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Daydreams
0

Stephanie, du hade redan skrivit vad du ansåg, så jag förstår inte poängen med att du behövde påpeka att du inte håller med mig?

Men vi kan väl fortsätta då:

Jag håller inte med Stephanie!

Falurven
0

#18 - Här är bild på huvudet hennes. Hon var dock lite ovillig när jag försökte knäppa på henne :P

Mvh Nathalie

svartmask
0

så om dom ser ut som mina så heter dom grey /brown hooded eller?

http://rattor.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=7ab99f12-ea40-4b2e-bd0e-50bb6f910683&Filename=P1010111.JPG

file:///D:/Bilder/R%C3%A5ttorna/2-juni-2008/P1010126.JPG

idaleck
0

#21 ser ut som agouti eller möjligen mink…

svartmask
0

ah… min andra grabb då. Va tror ni?

http://rattor.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=a9278b7f-aed2-4e3a-b705-e596d1256f06&Filename=P1010126.JPG

Allamej
0

Agouti eller black striped är din andre iaf, första är en smula taskig bild så färgen går inte att se :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Girlie
0

Man kallar det väl ihuvudtaget inte Self när de är tecknade? Jag skulle dock inte heller sätta benämningen Silver på en Hooded.

Så jag skulle säga:

#18: Black Hooded

#21: Antagligen Agouti Hooded, är hon tickad (olika färg på hårstråna)?

#23: Som Allamej säger, Black eller Agouti Striped Roan.

wintermynta
0

När det gäller hooded så skrivs det bara färg samt teckning.
Tex mink hooded, blue hooded osv.

UpptagetNamn
0

Söta råttor :))