Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 947 ggr
Lottar8
0

Värsta återkommande råttbus?

Vad har dina råttor för dagligt råttbus för sig? Så fort mina får chansen springer de in i garderoberna o klättrar allra högst upp till taket.  Där sitter de gärna o gnager sönder våra kläder eller kissar så det blir varmt o gosigt….De vet SÅ väl att de inte får vara där! :retas:

Kirameki
0

Haha, jag känner igen det där, hemma är det datorbänken som gäller… i början kunde jag inte fatta hur i helsike dom kunde komma upp, och jag kan fortfarande inte förklara det, men jag kanske kan fota det ;)

KickanW
0

Blomkrukorna. De äter upp min hälsoblomma och gräver i den stora blomkrukan ^^

Mezzzanina
0

Mina tar sig alltid upp i blomkrukorna och gräver och sprätter jord över golven.Ibland så hittar jag även själva växterna urdragna liggande på golven.

Är råttorna i buren när jag skall se på tv, så börjar de genast riva papper så att jag inte hör min tv.Den enda lösningen då är att släppa ut gänget.Det är likadant var dag och slår aldrig fel.

Och om det finns en enda plats i lägenheten som matte inte kan nå dem så hittar de den platsen.Ibland är det hopplöst när man skall fånga in dem.

Fast jag klagar ändå inte för de är ju så gosiga!

kottbullen
0

Mina älskar att gräva i blomkrukorna. Det är rätt irriterande att få sopa jord hela tiden. Sen så har de hittat ett nytt favoritställe bakom Tv:n där jag inte når dem om jag inte drar ut hela TVbordet. Vilket är väldigt jobbigt. Men men vad gör man inte för sina små råttor?  :D

Kleverin
0

de klättrar upp bakom tvn och dvdn och sätter sig där.. tror att de bygger bo av sladdarna.

haha, det där med tvn.. varje gång det är något intressant på tvn så börjar de dricka, länge, ur vattenflaskan. buren är precis brevid soffan och vattenflaskan är åt soffhållet, extremt irriterande..

zoolatri
0

Jag hade en råtta som alltid smet iväg till min fiskskål, Det var bara växter och roliga saker i den(inga fiskar), men hon satte sig på kanten, drog upp växterna och åt upp rötterna! Ni förstår hur blött det blev och att hon lämnade en del spår efter sig;)

En annan gång när hon "försvann" kunde man följa ljudet, det smaskade och prasslade, och vi hittade henne i en ostbågepåse! Bara svanstippen stack ut. Haha, hon var verkligen överallt och ingenstans, underbara saknade lilla Nova.

silverorm
0

Våra töser gillar speciellt o klättra i blommorna som står i fönstren, klättrar via gardinerna…åjo..Frigg gillar speciellt (varenda kväll) att ta sig till ett terrarium o kolla in ormen, o välta ner foton o div grejer som står där…suck, varenda kväll samma visa!! Annars e de ju värdens sötaste o gosigaste små tjejer!! (de gillar o retas med hunden oxå, klättrar överallt på henne…tills förvirringen är total!!)Räcka ut tungan

lindapluttanbusan
0

Jag har behövt flytta mitt akvarium här hemma eftersom det stod väldigt lätt tillgängligt för råttisarna.. Så jag har flyttat det till hallen på en jätte höf byrå.. så dom små fiskarna får leva i fred utan ha en stor rått som ska fingra i vattnet

Jag har en råtta  som bara älskar att bada.. hon springer in i duschen när jag står där och så vidare.. Iallafall dom andra kopierar henne ganska bra nu vad det gäller vatten.. så nu var en av mina större råttor uppe på byrån, där fiskarna står.. vet inte hur hon kom upp där.. men iallafall.hon hoppade upp på kanten.. och sen så tappade hon fotfästet.. jag ser akvariumet från sidan så jag ser inte hela när jag ligger i sängen.. men helt plötsligt ser jag bara en stor tjockis råtta bland fiskarna.. där simmade hon runt.. jävla råtta.. så det var ju bara in och bada i rent vatten efter det.. för hon stank akvarium..

mina stackars fiskar är livrädda..

Grodan
0

äter sönder soffan

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Astrogirl
0

#8 scuba rat Skrattande

"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away"

[Castaway]
0

Mina har precis upptäckt hur KUL det är med blomjord. Och hur svårt det är för matte att få dem därifrån..

Lottar8
0

Idag hittade jag 5 tröjor till med hål iSkrikandes! Jädrans råttor! Har ni oxå tröjor med xra lufthål? Praktiskt nu vid värmeböljanCool

TienMu
0

jorå…min nattskjorta e snarare ett nattlinne nufötin…men jaja…skönt såhär i värmen….. *le*

Nisses
0

Mina gnager på tapeten… det är absolut förbjudet!

UpptagetNamn
0

HAHAHA, innan så hade jag en skit stor och as bra gaderob, alla mina kläder fick platts :') Desvärre så kunde råttorna komma in den, så nu har jag fått köpa en ny på ikea :(