Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 709 ggr
ladysurprise
0

han skrek /pep

Skulle ta ut disel ur buren o gosa men när jag presis skulle ta hande om han så skrek han till o slingrade sig ur o sprang i väg.. han har inte skrikit så förut.. kan de va tempraments förändringar.. han fyller 3 månader..

ladysurprise
0

han såg att jag kom med hande så han blev inte rädd eller så..

TacoBelle
0

Han kanske har ont någonstans?

ladysurprise
0

siter med han i knät nu o käner på han.. De varkar inte som att han har de när jag käner på han..

Stephanie
0

Han hade inte mat i munnen då? Så låter framförallt en av mina, och då pip-skriker hon och slingrar sig ur greppet. Jag vet inte om hon tror att man tänker ta hennes mat eller nåt =P

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Kirameki
0

Jag känner också igen den där matgrejen. Fast jag brukar inte tycka att det låter panikartat direkt, det är bara lite småpip liksom :P

Stephanie
0

Hos min är det panik xD Eller panik blandat med gnäll.

ladysurprise
0

#4 Hmm kanske.. De  var inget jag tänkte på men sker de i gen får jag tänka mer på de..

MentalDistress
0

#7 kolla så han inte har små sår i pälsen, min tuva hade det och pep/skrek så fort man råkade nudda dem =/

ladysurprise
0

Skrik betyder väll att dom är rädda eller har ont om jag mins rätt va? måste friska upp minet..

Stephanie
0

Kan betyda att de är rädda. Kan betyda att de har attityd också, Westmale skriker om hon inte får som hon vill ;) Eller om man försöker ta henes mat.

annelie-h
0

Min ena kan pipa/skrika/gnälla till när hon inte får som hon vill.. typ hon vill hoppa ner på golvet från soffan men jag vill inte eftersom hon är väck på en millisekund så jag stoppar henne hela tiden.. tillslut blir hon grinig och piper till.

Det sker väldigt sällan, men har hänt.. sedan pips det friskt vid badning, stackarna.. då är de rädda, men jag försöker ta det så snabbt som det går för att underlätta för dem

Pony
0

Haha, min Bart gallskriker när han inte får som han vill.
Behöver inte ens ta i honom ibland, om jag ser att han är påväg ner från t ex bänken i köket och säger "Baaart!" så skriker han :P Han är en riktig gnällspik med lite väl mycket egna åsikter ibland, hehe!