Sista dagen med Bu
Efter mycket ångest och grubblande har jag och min sambo nu kommit fram till att det är dags för Bu att somna in.
Bu har behandlats för någon slags infektion/inflammation som visar sig i återkommande abscesser under/vid örat. Antibiotikan hjälpte inte, att tvätta noggrannt, noggrannt med väteperoxid hjälpte inte. En ny abcsess kommer så fort den tidigare läkt ihop.
Visst vi kan fortsätta att tvätta, vänta tills nästa spricker och tvätta även det såret. Men det verkar ta på Bus krafter. Det måste göra jätteont att gå med en infektion/inflammation som inte försvinner. Tvättningen av såret är ju även det en ren plåga.
Men trots all resonlig logik och alla förnuftiga argument för att låta henne somna in så gör det så ont att ta beslutet. Hon är så fin. Usch jag blir alldeles ledsen…

Håller med dig. Visst man kan fortsätta tvätta å göra rent sår och allt för att få ha kvar den lilla krabaten. Man gör ju allt för sina älsklingar.
Men det är ett förnuftigt beslut att låta henne få somna in. Och jaa, det gör ont ont ont!! Liksom att tänka den tanken att låta henne somna in när man kan fortsätta tvätta. Bara frö att liksom. För att kunna ta in att man överväger det svåra, låta lilla Bu somna in gör ju fruktansvärt ont i hjärtat.
Vet precis hur du känner dig.
*Kramar om*

Vi ska till veterinären om 3 timmar och 10 minuter…