Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 510 ggr
cykelpump
0

Råtta som inte äter

Idag fick jag hem en råtthona. Och hon har inte ätit något alls. eller en halv halva jordnöt bara om enns det. Ska jag avakta och se om hon äter nått under natten eller vad ska jag göra? :/

Tikkatikkatini
0

Inte för att jag är någon rått expert ALLS.
Men det kanske är så pass ny miljö för henne att hon är lite rädd/nervös och är tvungen å ställa in sig lite i nya miljön för att käka och agera normalt.. ??

Stephanie
0

Det viktigaste är att hon dricker. Se till att vattenflaskan är lättillgänglig och lägg kanske in en bit gurka också. Förmodligen är det bara nytt och läskigt =)

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

cykelpump
0

Okej, för när jag fick hem mina två första åt dom samma dag. Är vell bara lite över nojjig som vanligt. Hoppas hon iaf äter över natten.

[Castaway]
0

Mina åt knappt alls första dagen, bara lite knäckebröd (; Och de ätar fortfarande helt klart mycket mer på natten (:

cykelpump
0

Okej (: men hon har ätit lite Torrfoder iaf (: men inte färskamaten lr druckit nått..

hus-musen
0

se till att hon har allt som hon kan tänkas vilja ha så äter hon nog förr eller senare!! hon är nog bara lite nervös=)

Qui dormit, non peccat

cykelpump
0

Jo hon har ätit Torrfoder men inge färskmat.. Får ta o göra lite nytt till henne o se om hon äter..

Daydreams
0

Mina råttor äter överlag sämre när det är så här varmt, sen kan det bero på att råttan kanske inte fått färsk mat innan. Då kan en del ta tid innan dom smakar. men gör som ngn i tråden sa, ge henne gurka, har du frysta ärtor och majs så går det säkert hem med.

cykelpump
0

nu har hon börjat dricka rätt mkt och gav henne lite majs, o d va mumsigt (: Hon har fått färskmat innan.