En tyst minut
Detta inlägg är tillägnad alla kvinnor där ute som har blivit utsatta för ett sexuellt övergrepp någon gång i sitt liv. Till er som kommer bli det, för tyvärr är det så, att vi alla riskerar att hamna i den situationen.
Jag kämpar för att en kvinna som blivit våldtagen en dag ska kunna säga att hon vart rättvist behandlad av vårat rättsamhälle.. Att hon ska kunna säga oavsett utslag av domen, att hon vart behandlad som en människa.
Jag är trött på att höra av våra domstolar, hur kvinnan var klädd, och hur hon betedde sig före och efter övergreppet.. i dessa domar, och dom är många, så står det ingenstans vad förövaren hade på sig eller hur förövaren betedde sig eller hur många sex partner mannen i fråga haft..
Trots att det är han som är gärningsman och har en sne bild av sex.
Jag är trött på att skitsnacket i samhället fortsätter in i våra rättsalar.att poliser frågar kvinnan vid anmälningar vad hon hade på sig. och att försvarsadvokater får korsförhöra en kvinna framför gärningsmännen om vilka trosor hon bar den kvällen. Jag är ännu tröttare på att domstolar skrivier in i domar att utmanande kläder är en "omständighet"
jag är trött på att vi kvinnor behandlas som gärningsmän när vi blir utsatta för ett övergrepp.
En dikt som finns på amnestys hemsida
" Du vill hjälpa mig som blivit våldtagen.
Du tror att du förstår hur hemskt det är
Du tror faktiskt det. Smutsig in i skelettet
och ännu längre in. Skräck och vrede slåss om övertaget
och hela världen e otrygg.
Kroppen full av minnen nästan full av lukt. Att minnas
hur dom andades. Hur dom lät. Mitt minne är invaderat. Ingenting
blir desamma, världen har mörknat.
Måsta kämpa varje dag med att tro på kärlek och godhet tillsammans med all denna skräck.
Du vet itne hur det känns. Du vet inte hur det är.
Du kan inte låtsas att du förlorat något du har kvar.
Så försök inte förstå mig.
Behandla mig istället som en sörjande som fått en del
av sin själ mördad. En bestulen som aldrig får sin kropp tillbaka som
den en gång var. ALDRIG!"
Jag ber er alla att ta en tyst minut för alla kvinnor som blivit utsatta, för dom finns där ute. Ni ser dom varje dag, i kassan på ICA, på dagis, i skolan, på stan, på tunnelbanan. Ni kanske inte ser det på dom, men dom finns, och dom är många..
Uhc, du har så rätt:(
jag hoppas att det aldrig händer mej.
Min blogg: SweGizmo.se

det borde vara skottpengar på alla våldtäktsmän/kvinnor och på äckliga pedofiler..
Qui dormit, non peccat
Jag försöker se det lite åt andra hållet också - tänk vad lätt det är för tjejer att kunna "ångra" ett snedsteg, och helt enkelt sätta dit killen genom att säga att hon helt enkelt inte var med på det!
Och hela långa diskussionen om kvinnors vs. mäns sexualitet. En medelålders kvinna som pratar om unga killar ses mest som en rebell och självständig. En medelålders man som pratar om unga tjejer är genast pedofil och bör spärras in!
Låter lite fel i mina öron =/
Men jag tycker självklart inte att våldtäkter och liknande inte är fel!

Mvh Stephanie 

# 3 jag förstår vart du vill komma. Men en person som har vblivit rånad t ex. Inte misstänker du den personen för försäkringsbedrägeri? Eller skyller på den personen att han hade en dyr rolex klocka på sig? Det är ju lika lätt i sådna fall att skylla på att man blivit rånad för att få ut försäkringspengar om man har det dåligt ställt? eller hur?
Så är det med alla brott.. Att hitta på att man blivit våldtagen bara för att man begått ett "snesteg" är långsökt. Man orkar inte gå igenom den pressen som polisförhör och rättegång innebär bara för att man begått ett sne steg..
Sen är det väldigt svårt att bli dömd för våldtäkt, sexuellt utnyttjande osv, om det inte finns starka bevis för det. ord mot ord räcker ofta inte. utan det måste finnas stödbevisning.
Sen är det så att kvinnors och mäns sexuella toppar ligger på olika plan. Män har sin topp runt 25-30 år.. medans kvinnans är i 40 årsåldern.
När du säker pedofil så drar du gränsen lite hårt.. har svårt att tänka mig att en man som är 40 och dejtar en kvinna i 25 års åldern blir kallad pedofil. Men däremot en kvinna under 18 är på gränsen till pedofili.

Hebefiler kallas män och kvinnor som tänder på barn i puberteten. Pediofiler tänder på barn innan pubertet.

lika äckligt!! vuxna män o kvinnor ska inte ha med barn att göra sexuellt oavsett om barnet är 5 år eller 15.. sen om han är 40 o hon 18 så är det fortfarande äckligt( även andra hållet om med snuskkärringar) med en så sor åldersskillnad har man knappast något gemensamt..
Qui dormit, non peccat

Ursh, jag blir så otroligt illa berörd av våld mot kvinnor.
Älskar mina stora små vänner..