kan hyres värden göra nåt?
Dom ska komma o byta golv här i lägenheten så råttorna får va nere i föråde så länge o självklart är jag där nere med dom den störe delen av dygnet.. De är inte kalt eller råt eller nåt där nere o dom v arkar inte må dåligt av de men undrar nu om hyresvärden kan säja nåt om att jag har dom där? kan han tvinga mig att ta bort dom därifrån? Bra att veta om man skulle hamna i den situchonen..
Om det är förråd som i vår lägenet, där det är två förråd i varje rum och galler som delar av så tror jag inte att folk blir jätteglada om du har råttor där..
Men fråga hyresvärden, det är enda sättet att få reda på vad denne tycker (:
De är typ trä runt om så ingen ser in men man hör ju att de praslar.. Ska kålla igenom killes hyreskontrakt och se om de står nåta om att man inte får ha råttor i lägenheten.. Killen vill inte att jag ska göra de.. han är väll rädd för att bli vräkt eller nåt.. Han har ju fåt så många varningar så han borde vart vräkt för länge sen..

förråd hör ju till allmänna utrymmen så jag skulle nog också kolla med värden först om det är ok.
Är de almänt tråts att de är vårt föråd?
Vad kan hända om jag har dom där utan att fråga?

du får inte ha dem i källaren, de räknas som allmänt.. du kan bli vräkt om nån upptäcker det!
Qui dormit, non peccat

Klart det är allmänt utrymme! De andra förråden ligger ju alldeles intill. Och om din kille redan fått många tillsägelser skulle jag aldrig chansa.
Ska dom byta golv i HELA lägenheten??
Troligen.. Vi fick hem en såndär lap om att renovering av gold o tapeter
Men ingen får ju gå in i vårt föråd.. Lägenheten liger ju oxså veg mot väg.. Deta med renoveringen komer ju ta ett tag så då har jag ingen stans att ha dom
Vilket inebär försäljning då

Men ni måste ju kunna bo i lägenheten under renoveringen, annars är hyresvärden skyldig att ge er annat boende. Men det kommer säkert inte att renoveras i alla rum samtidigt så då kan du ju ha råttorna i det rummet som inte renoveras just då. I värsta fall i badrummet.
Vi bor hos hans mamma o pappa då.. Bad rumet är för litet o i vadars rumet är de fult med saker och ormen..

jaha så du skulle bo hos hans mamma och pappa och råttorna skulle bo i förrådet i flera dagar? Var det din plan?
Vi har kommit med en massa förslag, men det är bara du som kan lösa din situation. Om du ser försäljning som enda utvägen så fine, men skaffa inte djur igen förrän du har eget boende och alternativa ställen att ha djuren på vid såna här tillfällen.
De är typ 15 minuters gångavstånd.. klar att de ska börja krångla just nu..
All tycker jag käner tycker råttor är så äkliga så ingen vill ha dom hos sig.. Hade de vart en hamster så hade de inte vart nåt problem
Fick ni inte råttbebisar för ett tag sedan? Om ni ej kan bo i lghten så ta med råttorna dit ni ska bo under tiden eller hitta ngn som kan ta hand om dem några dagar.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#16.. jo.. hans pappa o mamma vill inte ha råttor i sit huvs o alla dom jag käner i närheten tycker råttor är äkliga..

Är det inte bara att fråga? Kanske har dom en lokal där du tom. kan få ha råttorna under renoveringen,kanske en tom lägenhet eller liknande. Oftast går det att lösa…

Jag fattar inte att du inte bara frågar hyresvärden?? Antingen är det ok å ha dom i förrådet eller så är det inte ok och det kan bara han svara på.
#19 killen blir så orolig men tänker nog göra de ändån.. får jag inte ha dom där så är de ju bara att sälja dom eller försöka läsa de på annta vis

#20 jag skulle vara mer orolig för att nån hittade dem i förrådet och sen blev förbannade…
#21 tänkte ringa till hyresvärden på månda.. De är ju röd dag i dag så kan ju inte nu..

Är det sant? Tänker du ens tanken att sälja dom för att det är en liten motgång just nu?
#23 har jag nåt val när jag inte kan ha dom någon annan stans? men ska ring atill hyresvärden på månda o göra allt jag kan

Har du kollat upp om det bor någon annan råttmänniska i närheten?
2 st i växjö men skulle hälst villja ha dom i alvesta så ska ringa hyresvärden på månda o tjatat lite ;)

Ja men Växjö måste väl isåfall vara bättre än att sälja dom.
De är sant men ska försöka med hyresvärden först
Förklara problemet för hyresvärden, det är bolaget som ska fixa sånt där om du inte har möjlighet att bo i lägenheten.