Bara jag som tycker...
att priset är sorgligt? :(
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Nej… jag tycker att man borde ta minst 100/en råtta, sen möjligtvis lite billigare om man köper fler. MINST alltså. Jag skulle ju gärna betala mycket mer om jag hittade en råtta jag verkligen ville ha…
Precis, åker nästan dit o köper rubbet o säljer till seriösa människor som betalar mer :(
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Men hon kanske inte riktigt vet vad man ska ta för en råtta.
Jag tycker sånt där är jättesvårt. Jag sålde min muskull för 50 kronor styck. När man får tjuvparningar är man ju ofta väldigt mån om att hitta nya hem till dem och då vågar man inte riktigt ta för mkt.
Men jag mailade henne och tipsade om att 75-100 kronor lockar mer seriösa köpare och om det här med att en låg prislapp kan göra att de blir ormmat. Men det kan ju hända att hon redan vet det och har tänkt igenom priset. Men kan aldrig skada att maila lite!
Älskar mina stora små vänner..
Jag har också mailat :)

Å, vad bra! :) Vad tipsade du om för pris?
Jag frågade mer om råttorna än gav tips… fick lite chockerande svar så jag kanske åker o hämtar allihopa snarast…
Gud vad söta dom var ^^ Men vilket pris! :O
Mvh Nathalie
#6 Nu blev man ju nyfiken på vad du fick för svar! :O
Mm.. jag tänker åka o hämta dom o försöka få dom sålda till seriösa hem…
Var i Sthlm finns dom?
Södertälje står det

Jag fick ett ganska bra svar tycker jag.
De var ju till ormmat så det förklarar ju prislappen. Men sånt har vi ju diskuterat så många gånger. Svårt att sätta olika priser i samma kull för sällskapsråttor och ormmatsråttor..
Varför har hon då gjort de handtama? :S

Kan ju vara ganska praktiskt om de är lätthanterade kan jag tänka mig även om de ska bli ormmat. Men sen som sagt så säljer hon ju inte bara som mat. Nä, nu vill jag inte diskutera mer så nu ska jag sluta svara!
:)
(jag menar inget mot er, orkar bara inte diskutera denna människa mer)

Vikka små tussar då….nuttiga….

södertälje…hrmm…..ja undrar jag……de där verkar bekant…..
Bekant hur? Jag och min nyfikenhet :D
Mvh Nathalie

nä…har hämtat råtta i södertälje en gång….å bilden såg bekant ut….
Hehe jag ska hämta allihopa :) Jan behöva känna på dom o kanske be nån kunnigare känna på dom med o se att de är friska? Någon frivillig? *leta*

ska du hämta hem all o äga eller ska du sälja dem sedan?? den där personen verkar ju ine vara seriös alls
Qui dormit, non peccat
Sälja, kan inte ha alla… Så när jag kämtat dom och kännt på dom o så så kommer en annons antagligen :) *kanske behåller nån* ^^

att köpa in råttor som är avlade till ormmat, och sen sälja som sällskap är rätt dumt. Visst önskar man råttorna ett bättre liv men är dom avlade till ormmat kan dom ha grava temperamentsstörningar, vara inavlade i hög grad, samt bli riktiga monster senare. JAg förstår att du vill väl med att ta hem kullen. Men jag tycker du ska tänka igenom det en gång till. Det är inte sällskapsråttor.
De var ej avlade som ormmat, kullen var endast oplanerad då honan var dräktig när hon fick råttan… Honan var stabil och inte aggresiv och var till för sälskap, och råttorna var billiga för att hon skulle bli av med dom då hennes pojkvän hade visat sig vara allergisk… Så att de skulle vara mer fel på dessa råttor än andra oplanerade kullar tycker jag skulle vara konstigt…
Men jag förstår hur du menar, daydreams, fast det jag sett från ungarna än så länge är bara positivt! :)
Ska till en vän som kan mer än jag om detta så hon får se på dom o så, vad hon tycker om dom spelar ju stor roll :) Tyckte i alla fall de var värda en bättre chans i livet och jag kommer aldrig ångra att jag köpte dom, hur det än går för jag vet att jag i alla fall försökt :)
är du bara införstådd med att du kanske får behålla 7 av dom själv så visst, då tycker inte jag att det e en dum idé att köpa en hel kull utan bakgrundshistoria.
Som sagt är detta för att ge dom en till chans, om ingen vill ha dom här finns det säkert andra och om inte det så har jag i alla fall försökt… :)
just det där "om inte det" vad händer då?
Får ta hjälp av min moster som har lite bättre kontakter än jag… Typ så… om inte hon kan så är det väl, vad heter det, råtthjälpen eller nån annan organisation, som man får ta hjälp av?
ja de e sant

Tkr att det var fint att du tar hand om dom (: Söta var dom med (:
Tack gumman 

Jag tycker också att tanken är god. Däremot finns det redan fler än tillräckligt med råttor som behöver nya hem. Råtthjälpen är en sista utväg, jag tycker inte du bör köpa råttor med tanken att går det inte vägen ska vi ta hand om dem. Vi har tyvärr väldigt mycket redan och alldeles får få jourhem.