Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1374 ggr
Lollo86
0

"råttbur" på blocket

svartmask
0

men! de där ä väl ingen råttbur… eller? =O

eller är de bara jag som tycker att den ser miniputt-liten ut xD

Tramsa
0

Ska väl vara dammråttor isåfall…

Lollo86
0

det var det jag menade när jag skrev "råttbur" ;p

mailade henne att den buren är på tok för liten för att en råtta ska kunna bo i den.. hoppas hon tar åt sig och ändrar annonsen, istället för att bli förbannad, som så många andra verkar bli när man skriver nånting..

vet inte hur det är med hamstrar och möss men jag tyckte den såg liten ut för dem också.

TienMu
0

haha….vicket skämt…..den där kan man ju inte ens ha en halv råtta i!

Falurven
0

Den där är för hamstrar :/ Men den är fan för liten för hamstrar med tycker jag :o

Mvh Nathalie

Kleverin
0

den är inte till för möss då?? de små pluttiga sakerna..

Grodan
0

tror den buren, om det är safari, är precis lagom i måtten till möss enligt lagens minimått. minmått för musbur är 20 cm hög, 20cm bred och 40 cm lång.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

sussa08
0

Har ju  sett djuraffärer använda sånna till råttor… :( Iofs så bor de ju förhoppningsvis inte så länge i den…

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Lollo86
0

Hon skrev tillbaka till mig nu "tack för ditt goda råd. jag har kanske formulerat mig lite dåligt i annonsen men det var inte en råtta jag hade utan en dvärghamster på ca.4 cm så buren var väl tilltagen. räcker även till vanlig hamster.  v. hälsningar cecilia"

man kan ju undra hur man kan skriva fel på råtta och hamster?

sen är den väl för liten för en hamster också?

Terato
0

Hahaha, gud så komiskt! Jag förstod nästan att det var nån som inte visste vad råttor är.

Min kille sa jämt "råtta" till mina möss förut. Råttskit och råttkiss osv.. Men nu när jag har både råttor och möss så säger han aldrig fel om dem. Tror nog att det är rätt vanligt..

Men SÅ dum borde väl inte folk vara att man köper en safari till råttor?

..Fast vad vet man med folk..

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Ladyinred
0

min brors kompis envisas med att kalla sina egna gerbiler för råttor och det irriterar mig nåt enormt…

gulzebra
0

#9: Lol 4 cm dvärghamster… Antingen så är den en missbildad liten sak eller så är hon aningen efter.

Den är för liten för hamstrar också ja. Jag vet inte med dvärgar men jag skulle personligen inte sätta en dvärghamster i en så liten bur. Till guld är det rent av sinnessjukt…

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Terato
0

Den håller minsta mått för mus så skulle tro att den räcker till dvärghamster rent lagligt. Men jag tycker det är så svårt att inreda sådär små burar, även till möss!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Lollo86
0

#12 ja jag tänkte detsamma :p har nog aldrig sett en sån liten hamster..

hemskt att folk inte kan läsa på mer om djur.. :(

Rosalie90
0

det är ju djurplågeri att ha råttor i den lilla buren