Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 622 ggr
Falurven
0

Vad är dom för färger?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är mina råttor för färger? Förra ägaren skrev såhär i stamtavlorna, men jag vet inte vilken stamtavla som tillhör vilken råtta! :
S/BL och **AG/S

Hjälp mig**? ^^

Mvh Nathalie

KickanW
0

Den till vänster är silver black rex. Teckningen ser jag inte på bilden.

Råttan till höger agouti rex, ser heller inte teckningen här… Och förstår inte vad S står för. Någon annan?

Nicciz
0

S/ är silver så råttan till vänster är S/bl=silvrerad blue.

S- är self vilket innebär att råttan är otecknad… vilket får mig att tro att det ska stå S-ag = self agouti på råttan till höger… för annars förstår jag inte varför S-et är efter färgen på den ena men framför på den andra???? 

Har någon av råttorna vitt på magen?

Falurven
0

Enda teckningen dom har är ett par vita fläckar var på magen, dessa två fläckar syns bäst på den mörka medan dom knappt syns på den ljusa av dom. :)

Nä just det. Jag kollade var förkortningarna står för, men just det S:et fattade jag inte varifrån det kommer. Ska ta och fråga uppfödaren vad hon menar med stamtavlan :)

Mvh Nathalie

Nicciz
0

Hmm ok.. då är råttan till vänster s/bl eubk och råttan till höger ag eubk..

Varifrån kommer sötisarna?

Falurven
0

Båda har lite vitt på magen :D Två fläckar på vardera mage ^^

Mvh Nathalie

Nicciz
0

#1 Bl=blue och Ba=black Glad inte för att råttan råttan ser ut som vare sig black eller blue på min skärm menmen *lol

Falurven
0

Dom kommer från stockholm, tjejen som sålde heter so_cool på zoonen. :)  Tack för all hjälp med färger och teckning! Det tar väl ett tag innan man lär sig alla förkortningar på sånt ^^

Mvh Nathalie

Falurven
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Laddar upp en bild där deras päls syns tydligare så ni kan fastställa bättre :)

Mvh Nathalie

Ninja
0

Sliver black eubk rex och agouti eubk rex

Absinthe
0

Kan inte vara så att uppfödaren trott att s/bl är silver black? Många som råkar säga fel på s/ba när de skriver.. För råttorna är ju silver black och agouti.

Stephanie
0

Så den korrekta benämningen ska vara "s/ba eubk" och "ag eubk" =)

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Babbett
0

Jag tycker den mörkaste kan se ut som någon mörk nyans av mink eller ev. choklad… Mink förväxlas ofta med blue…av någon konstig anledning.

Falurven
0

Tack för all hjälp! :D

Mvh Nathalie

Ladyinred
0

hur kan man ta fel på dom? blue e ju väldigt grå. kan förstå att för ett ovant öga kan choklad mink och en dålig svart vara svåra att skilja åt.

Daydreams
0

hmm jag är ingen expert på färger, men jag tycker den till vänster i #8 ser väldigt mycket ut som mink.