Vad är dom för färger?
Den till vänster är silver black rex. Teckningen ser jag inte på bilden.
Råttan till höger agouti rex, ser heller inte teckningen här… Och förstår inte vad S står för. Någon annan?

S/ är silver så råttan till vänster är S/bl=silvrerad blue.
S- är self vilket innebär att råttan är otecknad… vilket får mig att tro att det ska stå S-ag = self agouti på råttan till höger… för annars förstår jag inte varför S-et är efter färgen på den ena men framför på den andra????
Har någon av råttorna vitt på magen?
Enda teckningen dom har är ett par vita fläckar var på magen, dessa två fläckar syns bäst på den mörka medan dom knappt syns på den ljusa av dom. :)
Nä just det. Jag kollade var förkortningarna står för, men just det S:et fattade jag inte varifrån det kommer. Ska ta och fråga uppfödaren vad hon menar med stamtavlan :)
Mvh Nathalie

Hmm ok.. då är råttan till vänster s/bl eubk och råttan till höger ag eubk..
Varifrån kommer sötisarna?
Båda har lite vitt på magen :D Två fläckar på vardera mage ^^
Mvh Nathalie

#1 Bl=blue och Ba=black
inte för att råttan råttan ser ut som vare sig black eller blue på min skärm menmen *lol
Dom kommer från stockholm, tjejen som sålde heter so_cool på zoonen. :) Tack för all hjälp med färger och teckning! Det tar väl ett tag innan man lär sig alla förkortningar på sånt ^^
Mvh Nathalie
Sliver black eubk rex och agouti eubk rex

Kan inte vara så att uppfödaren trott att s/bl är silver black? Många som råkar säga fel på s/ba när de skriver.. För råttorna är ju silver black och agouti.
Så den korrekta benämningen ska vara "s/ba eubk" och "ag eubk" =)

Mvh Stephanie 

Jag tycker den mörkaste kan se ut som någon mörk nyans av mink eller ev. choklad… Mink förväxlas ofta med blue…av någon konstig anledning.
Tack för all hjälp! :D
Mvh Nathalie
hur kan man ta fel på dom? blue e ju väldigt grå. kan förstå att för ett ovant öga kan choklad mink och en dålig svart vara svåra att skilja åt.

hmm jag är ingen expert på färger, men jag tycker den till vänster i #8 ser väldigt mycket ut som mink.