Varierad färskmat med begränsningar
Jag har precis flyttat och upptäckt ett helt nytt råttigt problem, det påverkar ju visserligen mej oxå, men för min egen del är det mest en störande bagatell.
Jag har världens insta kyl, med ett frysfack i! I frysfacket har jag fått in en bytta med en halv liter glass… Sedan är det stopp. Jag satte på kyl/frysen i måndags och det är redan en hel del is i det lilla frysfacket oxp, kyldörren sluter dessutom inte helt tätt… Många suckar.
Tidigare har jag haft en hel del fryst mat, tex brockoli, spenat, ärter, morötter, lite färdiga "råttmatlådor" osv. Men nu då?
Vad finns det för smidiga sätt att kunna ge så varierad mat till råttorna som möjligt utan att ha ett eget grönsaksland? Det kan ju inte bara vara jag med det här probblemet, det kan även tilläggas att jag inte lagar så "bra" mat till mej själv heller just nu…
Snälla bullen, hjälp mej;)
Gör som min kompis gjorde, hon hade samma problem som du med frysfack osv. Hon köpte en till frys för ca 400 kr (begagnad). så nu har hon bara frysfacket för glass;) allt annat har hon i den andra frysen.
:)
Min blogg: SweGizmo.se
Ah, ja det är klokt, och jag har faktiskt tänkt tanken, men då kommer vi till nästa problem, platsbrist! Jag har inte ens egen toalett utan får kila över gårdsplanen till stallet, hihi.
Men det kanske går att klämma in och använda som avlastningsyta istället för ett bord i hörnet…humhum… Tål att tänkas på! Inga andra förslag?
Frysbox funkar också och går utmärkt att ha även som avlastningsplats :P Dock blir det ju bökigt att plocka fram grejer när man har saker ovanpå… x)
Har du matbord/ska köpa matbord? Frysbox kan man ju använda som matbord isf. Bara att slänga på en träskiva om man är en sån som prompt måste ha benen under bordet.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Färska grönsaker håller ju upp till en vecka i kylen, så du kan väl handla en gång i veckan, färsk spenat, färsk broccoli, blomkål, ärtor och majs på burkkonserv. Dessutom är det ju mer näring i färska grönsaker.

men annars e de ju bara å skära upp lite extra när du själv lagar mat varje dag…
för du äter väl grönsaker ordentligt? :)
Jag har en liten frysbox i min garderob… Det är iofs ett litet rum men ändå.
Hehe, jag äter absolut inte tillräckligt med grönsaker själv;) Men det blir nog en liten frys ändå, det känns som bästa lösningen för då kan jag ju dessutom göra en massa matlådor till mej själv och frysa in. Det som får plats i kylen just nu, och då är den verkligen proppfull är: ett vitkålshuvud, 1.5 l mjölk, 1 l youghurt, 1 kg turkisk youghurt, en liten matlåda, en liten ketchupflaska, en liten flaska sweet chili sås, och ett litet paket köttbullar. Jag skulle ju kunna handla grönsaker en gång i veckan, men jag vet inte vad jag skulle prioritera att ta bort ur kylen för att få plats med ett äpple till:/
Tog till en nödlösning förut och köpte lite barnmat, väldigt uppskattat av gossarna iaf, mosad frukt med 6 sädesslag från nestlé. Men som sagt, nödlösning…
Att ställa frysen i garderoben var ett bra förslag! Det kan ju absolut funka! Då slipper man se den oxå:)
inget liv utan frys… är själv lite sur över att min frys är så liten…
har en extra sedan jag bodde med bara en "halv" frys.. det var itne ett helskåp utan en kyl över och en frys under. det räckte inte, så köpte en till halv frys (erkänner, pappa köpte) tar fram den när det behövs, annars har jag saker i den numera.